روسیه ادعای تبادل زندانی با غرب شامل «الکسی ناوالنی» را رد کرد

روسیه گزارش رسانه‌ آمریکایی درباره تبادل زندانی احتمالی بین مسکو و کشورهای غربی شامل «الکسی ناوالنی» را «حدس و گمان» خواند.

به گزارش مشرق، روسیه امروز چهارشنبه (۱۳ سپتامبر، ۲۲ شهریور) گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره تبادل زندانی احتمالی بین مسکو کشورهای غربی شامل مخالفان زندانی مثل «الکسی ناوالنی» را رد کرد و «گمانه‌زنی» خواند.

پیش‌تر روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های غربی ادعا کرد احتمال توافقی چندجانبه برای تبادل زندانیان روس در کشورهای خارجی با غربی‌های زندانی در روسیه و همچنین مخالفان روس زندانی مانند ناوالنی که محکومیت ۱۹ ساله خود را در مرکزی در خارج از مسکو می‌گذراند، وجود دارد. اخیراً «راه‌اندازی گروه افراطی، تامین مالی فعالیت‌های افراطی‌ و جرایم دیگر» به محکومیت ناوالنی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به رسانه دولتی این کشور گفت: اطلاعات وال استریت ژورنال درباره مبادله ناوالنی با زندانیان در آمریکا حدس و گمان است.

در گزارش وال استریت ادعا شده مسکو پرونده «وادیم کراسیکوف» مردی که آلمان به قتل «زملیخان خانگوشویلی» فرمانده گروه شورشی چچنی در پارکی برلین در سال ۲۰۱۹ محکوم کرده را مطرح کرده است. برلین در حکمی ادعا کرده کراسیکوف برای سرویس‌های امنیتی روسیه کار می‌کرده، در حالی که مسکو تاکید دارد او بی‌گناه است.

وال استریت مدعی شده این پرونده در تلاش‌های واشنگتن برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در روسیه مثل «ایوان گرشکوویچ» خبرنگار وال استریت ژورنال و «پل ویلان» تنفگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، کلیدی است.

اخیراً «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا گفت: موضوع تبادل زندانی از طریق آژانس‌های موظف همانطور که روسای‌جمهور آمریکا و روسیه در سال ۲۰۲۱ تعیین کردند، در حال حل‌وفصل است. کانال ویژه کارایی خود را ثابت کرده و امکان بازگرداندن [ویکتور] بوت و [کنستانتین] یاروشنکو را میسر کرد.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» پیش‌تر گزارش داد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با پل ویلان که به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است، گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

بلینکن در ماه ژوئیه گفته بود آمریکا و روسیه به‌رغم اختلافات، در حال همکاری در خصوص تبادل زندانی هستند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم گفته بود کانال مسکو و واشنگتن برای مذاکرات تبادل زندانی دست نخورده باقی است و ارتباطات از طریق این کانال ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس