کد خبر 1526175
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ضرغامی: 2 هزار و ۵۸۰ پروژه گردشگری در دست ساخت است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ساخت ۲ هزار و ۵۸۰ پروژه گردشگری، خبرداد.

به گزارش مشرق، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: لازم می‌دانم از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشکر کنم به خاطر اقداماتی که در حوزه غنی‌سازی فصل مستقل مربوط به وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی انجام داد.

وی افزود: امسال برای اولین بار در برنامه توسعه کشور شاهد این هستیم که یک فصل مستقل مربوط به حوزه‌های وزارتخانه ما وجود دارد. البته در هیچ دوره چنین موضوعی وجود نداشته است که نشانه اهتمام دولت به حوزه‌های ماموریتی ما است.

ضرغامی، گفت: خوشبختانه وقتی لایحه به مجلس رفت در کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق همکاران ما حضور داشتند و اقدامات خوبی برای غنی‌سازی حوزه ما به ویژه در حوزه‌های ساختاری، اعطای مجوز، هماهنگی‌ها، روان‌سازی‌ ماموریت‌ها به دلیل اینکه حوزه کاری ما یک حوزه کاملاً فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند. مجلس در این حوزه به خوبی عمل کرد و من صمیمانه از آن‌ها تشکر کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: لازم می‌دانم به یک نکته حاشیه‌ای نیز اشاره کنم این است که برخی افراد از اختلافات بین دولت و مجلس در حوزه مصوبات مجلس سخن می‌گویند که فکر می‌کنم بخش زیادی از آن مربوط به حوزه‌های درآمدی است. یعنی درآمدهایی کاسته شده و هزینه‌هایی افزوده شده که نیاز به درآمدزایی دارد.

وی ادامه داد: مصوباتی که با حوزه ما مرتبط است نوعاً اینگونه نیست یعنی مشکلی با برنامه‌های کلان دولت ندارد و عمده تغییرات با حضور نمایندگان دولت صورت گرفته است.

ضرغامی، اظهار کرد: با تصویب هیئت دولت، اعمال نرخ گاز مصرفی برای کلیه تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی از قانون و نرخ گذاری جدید مستثنی شد. یعنی با مجوز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اعمال نرخ گاز مصرفی که جدیداً تصویب شد، معاف شدیم و به همان نرخ گذشته عمل می‌شود. این مسئله با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و بیانیه‌های مختلفی در استقبال از این موضوع توسط تشکل‌های گردشگری صادر شد.

وی افزود: ما در دو ساله دولت مردمی ۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح کردیم یعنی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان. راهبرد اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح آن‌ها بود که افتتاح این پروژه‌ها در همین راستا هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از ساخت ۲ هزار و ۵۸۰ پروژه گردشگری، خبرداد و گفت: بودجه نظر گرفته برای آن‌ها ۳۷۰ هزار میلیارد تومان است که تکمیل و افتتاح آن‌ها موجب اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر خواهد شد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان، درباره حصور رونالدو در ایران، بیان کرد: برخی می گویند رونالدو به ایران بیایند تکلیف سیم کارتش چه  می شود؟ فکر می کنند ما در جیب خود سیم کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم فعلا فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر  رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش درباره کمبود اتوبوس زائران اربعین، تصریح کرد: وزارت راه و سیاست‌هایی که وزیر دارد به شکل جدی، حل مشکلات حمل و نقل در همه سطوح کشور است به ویژه درخصوص اربعین اقدامات فراوانی از جمله تامین آن از ترکیه انجام شد.

وی افزود: اینکه نهایتا رقمی را که قبلا قطعی کرده بودند اما در عمل تعداد کمی اتفاق افتاد جزئیات آن را نمی‌دانم و هنوز هم موضوع را پیگیری نکرده‌ام.

ضرغامی، بیان کرد: نظرات مختلفی مبنی بر اینکه چرا این توافق در حد پایینی صورت گرفت ارائه شده است. من تا زمانی که قطعی و در جلسات کارشناسی دلایل اصلی آن را نپرسم نمی‌توانم اظهارنظری بکنم.

وی درباره موضوع تحریم‌ها و ارتباط آن با کمبود اتوبوس زائرین، افزود: تحریم‌ها موضوعی است که در همه جا خود را نشان می‌دهد به نحوی که گردشگری که وارد کشور می شود برای رزرو هتل با مشکلاتی مواجه است و نقل و انتقال با واسطه انجام می شود به همین دلیل نیز هم ضریبی در کیفیت می‌خورد و هم اینکه روند طولانی می‌شود و مشکلاتی نیز در ادامه کار پیش می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس