کد خبر 1525940
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
چین ادعای آمریکا درباره تزلزل اقتصادی خود را رد کرد

وزارت خارجه چین با رد ادعاهای غرب مبنی بر رو به افول بودن اقتصاد این کشور، تاکید کرد که شاکله اقتصادی پکن منعطف و مقاوم است.

به گزارش مشرق، ادعای مقامات کشورهای خارجی از جمله آمریکا و استرالیا درباره نزدیک بودن فروپاشی اقتصاد چین، با واکنش تند وزارت خارجه این کشور همراه شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) با رد ادعاهای غرب مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور متزلزل شده و می‌تواند مشکلات گسترده‌ای برای جهان ایجاد کند، گفت که شاکله اقتصادی پکن منعطف و مقاوم است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً وضعیت اقتصادی چین را بحرانی ادعا کرده و «جیم چالمرز» وزیر خزانه‌داری استرالیا نیز مدعی است که افول اقتصاد پکن به‌نوبه خود می‌تواند بر این کشور نیز تاثیر بگذارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مائو طی نشست خبری در پکن گفت: «به نظر می‌رسد که هر چند وقت یک‌بار نظریه‌های مختلفی درباره فروپاشی چین وجود خواهد داشت. واقعیت این است که اقتصاد چین سقوط نکرده است».

وی با بیان اینکه اقتصاد چین پتانسیل بالایی دارد، توضیح داد: «اصول اولیه بهبود بلندمدت تغییر نکرده است. ما مطمئن هستیم که توانایی ترویج توسعه اقتصادی پایدار و سالم را داریم».

پیش از این نیز، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا بعد از بازگشت از سفر به پکن، مدعی شده بود اقتصاد چین با چالش جدی مواجه شده و در حال کُندشدن است.

به نوشته رویترز، چین و آمریکا به‌عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان در گذشته بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر بودند، اما واشنگتن اکنون با کشورهای همسایه یعنی کانادا و مکزیک تجارت بیشتری دارد و پکن نیز با کشورهای جنوب شرق آسیا.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس