امیرعبداللهیان: حضور تروریست‌ها در کردستان عراق در تعارض با مناسبات ۲ کشور است

وزیر امور خارجه در دیدار بافل طالبانی حضور تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و تحرکات آنها علیه امنیت ایران را در تعارض با قانون اساسی عراق و مناسبات دوستانه فیمابین خواند و بر تسریع در اجرای توافقنامه امنیتی ۲ کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق که به تهران سفر کرده امروز (دوشنبه) ۲۰ شهریور ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از دولت و ملت عراق و مسؤولان اقلیم کردستان در میزبانی از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز از دولت و مردم عراق به خاطر میزبانی از زوار اربعین تشکر کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار طالبانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان عراقی مستقل، شکوفا و آباد است ، نقش مرحوم جلال طالبانی را در عراق ستود و گفت: حضور تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق و تحرکات آنها علیه امنیت ایران در تعارض با قانون اساسی عراق و مناسبات دوستانه فیمابین است.

وزیر خارجه تصریح کرد: هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روابط مستحکم ایران و عراق را مورد اشاره قرار داد و بر تسریع در اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور تأکید کرد.

توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق در اسفند سال گذشته ۱۴۰۱ و در سفر علی شمخانی دبیر سایق شورای عالی امنیت ملی ایران به بغداد به امضا رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز بر اجرای این توافقنامه در موعد مقرر (۲۸ شهریور ماه) تأکید و اعلام کرد که سفر باقل طالبانی به تهران ارتباطی با چانه زنی برای تمدید مهلت اعلام شده درباره خارج کردن تروریست‌ها از اقلیم کردستان عراق ندارد.

بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در دیدار امروز با امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق، ایران را قوی ترین پشتیبان ملت عراق خواتد و گفت: ما به روابط و دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به تحولات اقلیم کردستان و تقویت روابط این منطقه با دولت مرکزی عراق، به اقدامات حزب متبوعش در افزایش امنیت در مرزهای اقلیم کردستان اشاره و تاکید کرد: عراق اجازه نخواهد داد از اراضی این کشور آسیبی به کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس