نباید در موارد غیر ضروری مجازات سنگین در نظر بگیریم

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید در مواردی که ضروری نیست برای فرد محکوم، مجازات سنگین درنظر بگیریم یا در مواجهه با متهمین، رفتار و اعمال غیرمنطبق با قانون داشته باشیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۰ شهریور) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، به تشریح فلسفه راهپیمایی اربعین و توجه و اشتیاق انسان‌های پاک فطرت به وجود مقدس امام حسین (ع) پرداخت و گفت: راهپیمایی اربعین که مایه سربلندی و عزت مسلمین است به جلوه و مظهرِ تام و تمامِ همدلی، یک‌رنگی، ایثار، تعاون، فداکاری و خستگی‌ناپذیری عاشقان آل‌الله تبدیل شده است؛ به نظر ضروری می‌رسد که یک مرجع و نهادی متولی جمع‌بندی و ثبت و ضبط ابعاد متکثر و وقایع و شکوه بی‌نظیر راهپیمایی اربعین شود و این شکوه و عظمت را به درستی و جامعیت به سمع و نظر جهانیان برساند تا از این طریق انسان‌های پاک سرشت با حقیقت اربعین آشنا شوند؛ در این زمینه می‌توان از ظرفیت ابزارهای نوین و انسان رسانه‌ها نیز بهره گرفت.

رئیس قوه قضائیه همچنین از همه مسئولان امر در ایران و عراق به سبب تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و تأمین امنیت زوار قدردانی کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای شهریورماه که در طول نهضت اسلامی مردم ایران قبل و بعد از انقلاب، شربت شیرین و گوارای شهادت را نوشیده‌اند (از جمله شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ و شهیدان آیت‌الله مدنی، رجایی، باهنر، قدوسی، لاجوردی و دیگر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی) وظیفه سنگین و خطیر مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی را نسبت به شهدا و مردم یادآوری کرد و گفت: ما امروز به معنای واقعی کلمه باید دادسِتان مردم، بخصوص مظلومین و محرومین باشیم؛ باید در راستای حمایت از مظلومین و محرومین از جایگاه و اختیارات قانونی خود بهره بگیریم؛ باید برای صیانت و دفاع از حقوق عامه مخصوصاً حقوق محرومین نهایت تلاش را مصروف کنیم؛ باید بدون تبعیض و ملاحظه با فساد و مفسد در هر مقام و جایگاهی که هست مقابله و مبارزه کنیم؛ البته ضروری است توجه داشت که باید با مفسد مقابله کنیم نه اینکه فردِ مفسد را اشتباه تشخیص دهیم.

رئیس عدلیه تصریح کرد: مردم از ما توقعات بحقی دارند؛ ممکن است نتوانیم در همه ابعاد و به صورت جامع و کامل و آنطور که شایسته مردم است چه به صورت ایجابی و چه به صورت سلبی، توقعات مردم را برآورده کنیم، اما باید در این مسیر نهایت تلاش و کوشش خود را به کار ببندیم و به سایر قوا نیز یاری رسانیم؛ مردم از ما بحق توقع دارند که با فساد و مفسد و مظاهر مختلف ناهنجاری‌ها مبارزه کنیم و عدالت اجتماعی را تحقق ببخشیم؛ مشاهده برخی مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی موجب ناراحتی و تکدر خاطر مردم می‌شود و ما در راستای مقابله با این مفاسد و ناهنجاری‌ها وظیفه و مسئولیت داریم.

رئیس قوه قضائیه افزود: همانطور که قبلاً هم بارها تاکید کرده ام مسئولان قضائی ذیربط و دادستان‌های ما باید از ظرفیت قوانین موجود در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها نهایت استفاده را ببرند و در این راستا از ضابطین مطالبه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به مبحث مهمِ نوع رفتار با مردم اشاره کرد و گفت: تکریم مردم فقط منحصر به حُسن خلق در مواجهه با آن‌ها نیست؛ اگر چه حتماً یک مسئول قضائی باید در مواجهه با مردم، حُسن خلق داشته باشد و در کلام و نوشتارش اصل تکریم مردم و ارباب رجوع را مراعات کند، اما موضوع مهم دیگر آن است که ما با اهتمام خود در اجرای قانون و مبارزه با فساد و ناهنجاری‌ها، تکریم مردم را در عمل به اثبات برسانیم و از این طریق منشأ امیدآفرینی باشیم.

شعار نمی‌دهیم و تبلیغات نمی‌کنیم، دنبال حمایت از بیت المال و جلوگیری از فساد هستیم

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قوه قضائیه قوه‌ی عمل است؛ ما نمی‌خواهیم کار شعاری و تبلیغاتی کنیم؛ می‌خواهیم کار امیدآفرین کنیم؛ می‌خواهیم در نتیجه‌ی کار و عمل ما مردم احساس کنند که حامی آن‌ها و بیت‌المال هستیم و جلوی فساد و مفسد را سد می‌کنیم.

روایت عجیب رئیس قوه قضائیه از واردات کالاهای اساسی به کشور و فاسد شدن هزاران تنی کالاها در سایه بی تدبیری

رئیس عدلیه با ذکر مصادیقی از اقدامات دستگاه قضا در راستای صیانت از بیت‌المال، بیان داشت: امروز نیاز مردم و کشور به کالاهای استراتژیک و برخی محدودیت‌هایی که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به لحاظ ارزی در این قضیه وجود دارد، موضوع مهم و قابل توجهی است؛ بعضاً مشاهده می‌شود یک کالای اساسی که علی‌رغم محدودیت‌های موجود وارد کشور شده، در طول چند ماه در کشتی‌ها یا انبارها می‌ماند و تخلیه و ترخیص نمی‌شود و نهایتاً فاسد می‌شود؛ ورود قوه قضائیه و همکاری دولت در این زمینه و موارد مشابه، از نمونه‌ها و مصادیق کار و اقدام عملیاتی در راستای صیانت از بیت‌المال و امیدآفرینی برای مردم است.

قاضی‌القضات ادامه داد: در اهواز یک کالایی که به شدت مورد نیاز کشور است، مدت‌ها به سبب مشکلاتی ترخیص نشده بود که در نتیجه ورود دستگاه قضائی و با همراهی دولت، کارِ ترخیص این محموله‌ی ضروری انجام گرفت؛ در همدان نیز دستورات مقتضی را برای تعیین تکلیف ۱۳ هزار تن نهاده استراتژیک در معرض فساد در سیلوی پشتیبانی امور دام شهرستان اسدآباد صادر کردیم؛ همچنین اعلام شد که بیش از ۸۸۰ تن کالای سریع‌الفساد و تاریخ گذشته و متروکه موجود در گمرک‌های تهران با ورود دستگاه قضا تعیین تکلیف شد؛ در این رابطه باید پرسید که چرا در ترخیص و توزیع این مقدار کالا (هر چند در زمره نیازهای ضروری کشور نبوده است) اقدامات مقتضی و قانونی در موعد مقرر صورت نگرفته و موجبات فاسد شدن آن‌ها فراهم آمده است؟ علی‌ایحال این قبیل موضوعات، در زمره موارد و مصادیقی است که تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن آن‌ها برای مردم مایه امید و دلگرمی است لذا باید بر روی این قبیل موضوعات متمرکز شویم.

رئیس قوه قضائیه یکی دیگر از موارد و مصادیق امیدبخشی به مردم را صدور احکام مجازات متناسب در محاکم دانست و گفت: احکام مجازاتی که در محاکم صادر می‌شوند باید با جرم، آثار جرم، ضرر و زیان‌های ناشی از جرم و خسارت‌هایی که بواسطه آن جرم به اعتماد مردم وارد شده است متناسب باشد؛ از سویی دیگر نباید در مواردی که ضروری نیست برای فرد محکوم، مجازات سنگین درنظر بگیریم یا در مواجهه با متهمین، رفتار و اعمال غیرمنطبق با قانون داشته باشیم؛ رعایت این موارد و ملاحظات از مصادیق امیدآفرینی برای مردم است و ما باید نسبت به آن‌ها اهتمام داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • ش. AE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    26 3
    شما که لا لایی میگی چرا خوابتون نمیبره تمام زمامداران زمان ریاست جمهوری روحانی و حتی خودش چرا با این مفاسد برخورد نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟
    • ایرانی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      22 0
      از کرامات شیخ ما این است --------- خربزه خورد و گفت شیرین است آقای اژه ای خسته نباشی . چطور فهمیدی؟؟؟ موارد ضروری فقط آتش زدن سطل آشغال است. وگرنه اختلاس اصلا مهم نیست.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      28 7
      از قاتلان شهید عجمیان‌ چه خبر آقای اژه‌ای ؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      19 10
      قاتلان شهید آرمان علی وردی چی شدند
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      8 6
      قاتلان امیر کمندی‌ ، پوریا احمدی و حسن مختار زاده و ... هنوز اون بیرون آزاد هستند و دستگیر نشده‌اند ! چطور امنیتی داریم که خیلی از قاتلان شهدای مدافع امنیت دستگیر نشده‌اند ؟
    • وطن پرست DE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      6 0
      طبری ... مصداق این باید بشود ها خود شما هستید.
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      2 2
      قاتل جواد روحی و محسن شکاری کی بود ؟ مملکت ما دیگه عدالت و قانون نداره .
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    18 4
    ناراحت ؟مردم؟مفاسد اقتصادی؟اصلا اینطور نیست جناب اژه‌ای بگو تا میتونن اونایی که میتونن مفاسد اقتصادی کنن مردمم تصمیم گرفتن ناراحت!نشن چون باعث ناراحتی مفسدین میشه اصلا مردم چکاره ان که ناراحت بشن
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    11 0
    جناب اژه ای عزیز ، از بر خورد نکردن دستگاه تحت امر جنابعالی با رانت خواران و دستکاری کنندگان و دزدی در بورس و عوامل سقوط و نابودی بورس مشخص و مبرهن هست که جنابعالی چه کاره هستید. بورس سقوط کرده و قرار بوده با عوامل سقوط آن در اسرع وقت و بشدت برخورد کنید ولی متاسفانه خبری نشد. قضاوت در باره ی کار شما با مردم.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    9 0
    نکته مهم مردم معیشت در میدان عمل است به صرف حرف سفره رنگین و کالاها ارزان نمشود اقیان خود وخانواده در سطح پایین ترین افراد جامعه خودشان را قرار بدهند تا شاید کمی لمس شود
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    12 0
    این گوی واین میدان!یکی از زشت ترین مفاسد ،رشوه در سیستم قضائی است.حق من به خاطر دادن رشوه طرف مقابل ،ضایع شد.سرپل صراط باید پاسخگو باشید.
  • مهدی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    15 0
    مردم مشکلات معیشتی دارند و با دیدن مفاسد اقتصادی ناراحت می‌شوند. غیب گفتی عمو؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      فساد اقتصادی کم نبود
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    11 20
    مگه ما تو ایران فساد داریم؟؟!!!
  • AT ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    15 3
    چه خبر از طبری و رفقا؟
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      2 1
      نشستن به ریش ملت میخندن که کلی چپاول کردیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    14 1
    نه بابا کودوم ناراحتی؟؟بذار راحت باشن
  • سینا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    7 4
    مشکلات معیشتی نیست! مشکلات اقتصادی درسته! سیاست جایگزینی کلمات فقط مصرف سیاسی داره
  • س ه IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    11 0
    اژه ای همین حرفت که میگی با مفسدان و جنایتکاران نباید جدی بخورد بشه مجازات سنگین نشن !!! ی سنگ کج، ی چراغ سبز ب مفسدان و جنایتکاران و...، ی بدعت و...... 70 درصد ملت رو خونه خراب کردید ، افغانستان قانون دار اینجا ندار!هیچکس از قانون حرف نمی‌زند چرا؟؟! چون 90 درصد حکمان وزيران و وکیلان و مدیران خود متهم ردیف اول هستن!!! راستی قانون از کجا اوردین چی شد؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    8 0
    شفاعتی در کار نیست اژه ای
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    9 0
    ناراحت ! نه ترا خدا . ملت دیگه سر شدن . امان از روزی که امید ملتی جز خدا نباشد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    5 0
    غیرت داشتب
  • US ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    7 0
    مشکلات مردم رو تازه متوجه شدی؟
  • بنده خدا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 10
    اینجاتوی ماهشهر پدربا دوبچه ۱۰ و۱۳ ساله اشان هرروزتوسطلهای آشغال دنبال کاغذوپلاستیک و...وقتی می بینمشون واقعا سردردمیگیرم.ندارم کمکشون کنم.ای داد وای داد
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    7 1
    اگر سهم ها رو درست ندید دخترها وبال گردن دولت میشن!!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 0
    نه تنها ناراحت میشن بلکه از هرچی مسئول ناکارآمد و بی عرضه یا فاسده عصبانی و متنفر و منزجر میشن.چپی یا راستی هم فرق نمیکنه.
  • ایران IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    9 1
    همه مسئولین از مشکلات معیشتی مردم صحبت میکنند ولی کسی برای حل کردنش تلاش نمیکند پس نتیجه میشود بی اعتمادی مردم به دولت بقول خودش مردمی این دولت اگر میخواست برای ملت شریف این مملکت کاری بکند تا بحال کرده بود .
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    مفاسد نگو بگو بچه مفسده های خودمان .هرچی ملت میکشه از دست آقا وآقازاده ها هست بعد دنیال فساد میگردید حیف به رزمندگانی که رفتند و بی شرمانی که دم میزنند در حالیکه نه خدمت وظیفه عمومی سربازیشان رفتند ونه بخاطر خاک کشور حرکتی کردند وپر رو پر رو وقیحانه سکاندارشدند و کارشان از روز اول انقلاب تظاهر و تظاهرات بوده وتبلیغات که آنرا شغل شان کردند
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    بعد 43سال دیگه ما مردم شریف سرتابه پا تقصیر ایران به عملیات محیرالعقول و ژانگوله های مسئولان و مقامات عادت کردیم. باور نداری از 118 بپرس !
  • شعار IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    8 0
    فقط حرفِ توخالی.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    توقع دارند دیگه دیره خرکت لاک پشتی بدرد نمیخوره انجام بدید مصمم و سریع بیاد اعلام کنید
  • GB ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    بزرگترین خطر برای یک کشور نبودن نظم وانظبات ومسولیت پذیری وشفافیت درتمامی ارکانهای دولتی واجرایی وتوضیع ادلانه ثروت. با وجود شبکهای اجتماعی هیچ چیز ازدید عموم پنهان نمیماند ۱۵۰سال مبارزه مردم برای عدالت گواه این موضوع است وهیچ حاکمی پایدار نمیماند تااین خواست مردم ایران به سرانجام نرسد با سیاه نمایی هم نمی شود سرمردم کلاه گذاشت آن کس را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    متاسفانه شاهد خودرو هایی با چراغ های با نور سفید خیره کننده در خیابان ها هستیم که هم راننده مقابل را کور می کند هم دید عابر پیاده را ازبین می برد و جدیدا چراغ های قرمز و آبی شبیه پلیس روی خودرو های عادی می بندند . با جدیت با این برهم زنندگان اسایش و امنیت برخورد کرده و خودرو هایشان را توقیف کنید . لطفا دوربین های شناسایی هوشمند را افزایش دهید و امنیت مردم را تامین کنید
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله به زبان خارجی محور شده اند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 1
    عمر یک نسل به تاراج رفت.
  • ایرانی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    خوب شد بعداز این همه بدبختی تازه یک مسئول گفت مردم مشکل معیشتی دارند جلسات سه قوه که هرچند وقت می گیرید نتیجه اش چه شد ...فقط هی اعلام می کنند مردم مشکل معیشتی دارند لااقل یک تکونی به خودتان بدهید ....ببینیم هستید ....
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    از خودتون شروع کنید، ملت هر کشوری تابع رفتار حکومتشون هستند
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    جناب رئیس ، مگرناراحت شدن مردم برای شما وسایرمسئولین اهمیتی هم دارد؟ناراخت میشوندکه بشوند! یک کارمند 235میلیون تومان حقوق بگیرد که گرفته! آیا این کارمند جزو بدنه دولت هست یانه؟ چرا اینقدر مراقب هستید؟!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    جناب ازه ای بعضی احکام باید مطابق زمان باشد مثل شلا ق زدن کدام قاضی در این زمان حکم به شلاق زدن یک معلم میدهد که خواهان تامین زندگی معمولی خود وهمکاران بعد از 30 سال زحمت میباشد فکر اسلام در ذهن جوانان باشید
  • رزمنده گمنام IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    قوه؛ قضائیه بجای:شعار دادن و ورود به ترخیص کالا از گمرک باید دهن او مدیرانی که بعلت بیسوادی اینقدر خسارت به ملت و مملکت وارد میکنند سرویس کنه چرا ما شاهد برکناری مدیران ابله بیسواد در راس کار نیستیم؟؟؟؟؟
  • بازنشستگان تامین اجتماعی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    تازه فهپیدی مردوم ایران چقدر بدبخت شدهاند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    خواستم نظر بذارم ولی فکر میکنم نظرات مردم کامل و کافی بود. در خانه اگر کس هست یک حرف بس است.
  • S IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    ای کاش یک نظر سنجی از مردم انجام بدید تا مشخص شود محبوبیت شما و بالا دستی ها مشخص شود ، چرا این کار رو انجام نمی‌دهید دل مردم خون شده از گرانی و ضعیت معیشت بارها با خودم فکر کردم که اگر کشور ما مجلس نداشت و دستگاه قضا نداشت و حتی اگر هم داشت و هیچ کاری انجام نمیدادن وضعیت از این بهتر بود ، آقای اژه ای وضعیت خرابه تازه شما میفرمایید باید سخت گیرانه تر باشیم ، اختلاس فولاد مبارکه چه شد به فراموشی سپرده شد ، بعد از ۱۸ سال کار کردن آرزوی خرید مسکن و خودرو رو دارم ، ولی تویه این ۴ سال گذشته به تعداد میلیاردر های کشورمان افزایش پیدا کرده ، و چندین برابر به فقرا اصلا چه تاثیری داره کی میخواند کی پیگیری می‌کند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    آقای محترم برخورد شما رو با مفاسد اقتصادی دیدیم و مفسدین لذت بردند. بقدری بازدارنده بود که بانک آینده غلاف کرده، بقیه مفسرین نیز خود کشی کرده یا حداقل داغ زدند، بنده نیز پشیمانم از مفسد اقتصادی نبودن.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    تخم مرغ شده دونه ای شش هزار تومن،
  • حقگو IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    اقای اژه ای و قضات و کارمندان قوه قضائیه ، وزرا، سفرا ،کارمندان ادارات و کاسب ها و پزشکان و مهندسان و کارگران و زنان خانه دار ....انتظارات مردم مهم است ولی از ان مهمتر انتظار خداوند از ما انسان هاست . زمانی خواهد رسید که از کرده خود و یا ناکرده خود (ترک فعل) پشیمان باشیم ولی راه بازگشتی نداشته باشیم . قبول مسئولیت سخت است . خداوند اول به داد من حقیر سرپا تقصیر برسد و بعد به داد شما. متاسفانه اولین گناهی که گرفتار ان خواهیم شد گناهان زبان است . امروز هر کسی بدون تحقیق و مطالعه به همه مسئولین توهین میکند در حالی فردا باید جواب بدهد
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 4
    به گفته امام خمینی اگرفکرکوه نشینایی ؛ نباید مثل کاخ نشینی باشی هرموقعه خانتون پایین شهر ودرمحله فقرا بود آنوقت بامردم هم نفسی وازخونشونی هستی!
    • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      اقای اژه ائی عزیز سلام علیکم اول فساد را در حوزه تحت امر خودتان کم کنید بقیه جاهها پیش کش دراستان فارس 1- قبول واخواهی یا همان ماده 477 ی حداقل ک میلیارد فروش می رود2 2- ارجاع درتجدید نظر به شعبه دالخواه 500 میلیون تومان 3- درمحاکم وکلای پر مشتری و مشهور مانند س ی س و ب-ب و س ن م و........دلال قضات بدوی و تجدید نظر راست و راست رشوه می گیرند 4- بعضی از قضات علنا به قوه قضائیه بد وبیراه می گویند 5- فساد بیداد می کند 6- اولین کار شما باید رئیس و معاونین ازخارج استان بیاورید 7- قضات تجدید نظر پاک و با دانش را معین و پرونده های بالای 5میلیارد تومان را به انها بدهید 8- قضات افتخاری بکار بگیرید از وکلای مومن از اساتید پاک حقوق و از روحانیون حقوقدان استفاده کنید وظرفیت پذیرش قضات را زیاد کنید 9- از وکیل شدن قضات بعد از بازنشته گی ممانعت کنید 10- حفاظت واطلاعات را ازنیروهای سپاه انتخاب کنید بداد شیراز برسید فساد بی داد می کند 11- بازرسان دوره ائی ارسال کنید تا پرونده های مشکل دار را بررسی کنند 12- شکایت از قضات را استانی و اسان وگزارش محور کنید 13 قسمتی از هزینه دادرسی را به قاضی بدهید مثلا ده درصد مسلما قضات درتقویم کردن حواس شون هست و هزینه خودشان را درمحاسبه هزینه دادرسی در می اورند 14 قانون بیع و پیش فروش را تغییر دهید و براساس تسویه ثمن تملیک را قبول کنید اگر ثمن پرداخت نشود تملیک محقق نشده است واگر نصف پرداخت شود تملیک نصف ولی با حق فسخ من به جای شما بودم از اینهمه فساد و رشوه درقوه قضاییه شبها خوابم نمی برد
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    اول فساد دستگاه خودتو جمع کن بعد
  • یک بدبخت IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    آقای اژه ای سلام . ۵ سال دنبال مال امانی در شهریار دویدم تا خیانت در امانت ثابت شود . چند ماه بعد طرح زندان زدایی اجرا شد و متهم بدون یک روز بازداشت آزاد است . شکایت حقوقی و تقاضای استرداد مال کردم الان رویهم ۸ سال بدنبال دستگاه لیوان کاغذی خود هستم شما بگویید چه کنم .
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    مشکل اصلی مردممسئولین بی کفایت و نالایق است
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    راستی چه خبر از معاون بانک سرمایه حقوق چند صد میلیونی
  • رامین IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 0
    بی خاصیت ترین دستگاه
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    نه دیگه عادت کردیم .. خبر رانت مثل بازی و سرگرمی شده اگر نباشه ناراحت هستیم .... ردیف بودجه کشور یه نگاه بندازید پر از رانت هست.. بقیه مسئولین که جای خود
  • ترابیان IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 1
    مثل کشورهای پیشرفته ۴ جانور فاسد را اعدام کنید تا درس عبرت برای دیگران بشه چرا طبری و امثال طبری باید آزاد باشند از خون شهدا بترسید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 3
    متاسفانه تمرکز دستگاه قضا و ناحیه انتظامی فقط بر حفاظت از اموال دولت متمرکز است به طوری که هیچ دزدی جرات سرقت بانک ندارد که البته کاملا به جا است ولی من بازنشسته ۶ ماهه خونه ام دزد زده و هیچ خبر درستی از دستگیری دزدها نیست ،ان هم شهر کوچکی که هم پاسگاه و هم احتمالا دادگاه دزدها را بارها قبلا دستگیر کرده بودن
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 1
    خسته از طبل تو خالی،میدونیم همه اینها رو عمل کنید عملللللل
  • آشنا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    4 0
    چیزی که مرا به تعجب وا میدارد اینست که کسانی که تا چند سال پیش پراید سوار بوده اند امروز خودروهای شاسی بلند و لاکچری سوار میشوند . کاخهایی در این چند سال گذشته ساخته شده است به کاخهای زمان شاه دهن کجی میکنند.چرا قانون از کجا آورده ای اجرا نمی شود . اگر من بازنشسته پراید سوار فردا بروم و در زعفرانیه تهران خانه بخرم و سوار خودرو مدل بالا شوم هیچ مسئولی از من سوال نمی کند از کجا آورده ای .در صورتیکه در کشورهای غربی اگر چنین اتفاقی در انجا بیافتد طرف را به دادگاه میکشانند .
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    سلام. ایران همواره سر زمین قهرمانان است .
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 4
    شما جلوی جرم مشهود بی حجابی رو بگیر بقیه پیشکش
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 3
      قانون چیزی است که خواسته مردم باشد .
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    تمام انبار های کالاهای فساد پذیر را مجهز به دوربین های هوشمند کنید مگر ۶ هزار تن کم است اخه چرا
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    مردم توقع میتونن داشته باشن‌اما انتظتر نداشته باشن
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 1
    اگر مردم توقع نداشتن عدالت باید بخوابد
  • احمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    4 0
    اگر می دانید مردم ناراحتند پس چرا برخورد نمی شود. واقعیت این است دستگاه قضا بشدت ضعیف است و اکثر افرادی که کارشان به قوه قضا تردد دارند اصلاٌ راضی نیستند. آقای اژه ایی خوب است بیشتر عمل کنید تا اینکه بیشتر حرف بزنید.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 4
    اونهایی که سگ دارند تقصیری ندارند/ تقصیرِ جمهوری اسلامی است که اجازه تولید و فروش و وارداتِ انواع سگ را میدهد. ان هم با دلار دولتی و بنزین دولتی/ تا کی با اونهایی که سگ دست شان میگیرند و می ایند خیابان دعوا کنیم. میگه قانونیه. مغازه مواد غذایی و خدمات پس از فروشش هم قانونیه 😑😑😑😑😑هم ما سرگردونیم هم اونها/ سگ هاشون رو سوار ماشین هایی می کنند که باک بنزینش با بنزین یارانه ای که با سهم این مردم مستضعف پر شده می کنند و در خیابان به ریش مردمی که ماشین ندارند می خندند. انصافا خنده هم دارد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 0
    آقای اژه ای لابد شما روحانی و مسببین وضع موجود را مفسد نمی‌دانی که آنها را محاکمه نمی کنید یکی از خواسته های مردم محاکمه روحانی ، آخوندی ، زنگنه و امثال ایشان می باشد
    • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      کدوم مرد؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    اقای اژه ائی عزیز سلام علیکم اول فساد را در حوزه تحت امر خودتان کم کنید بقیه جاهها پیش کش
  • امید IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    لابد عدم مجازات سنگین برای طبری جز غیر ضرور بوده در ثانی ملت با دیدن فساد طبری ناراحت شدند خب چرا مجازات نشد؟؟؟؟
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    مجازات سنگین برای سیاسی ها ، مجازات ملایم و مرخصی و جیم شدن از زندان و سوئیت خصوصی برای دزدها ..
  • ... IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    این ترازو گر ترازوی خداست .... این کجی و نادرستی از کجاست.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    مجازات مگه داریم ق ق دزدای میلیارد دلاری رو اذیت نکن بیا ما بدبختا رو خفت کن.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 2
    درود بر آقای محسنی اژه ای مرد قانون
  • من غدیریم IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    آقای حاج آقا اژه ای درست زدید به خال. مردم انتظار دارند با مفسدان اقتصادی برخورد شود نه مرخصی بدند که در ویلای خویش با بافور شیره تریاک بکشد نشعه شود.
  • کاربر IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 1
    خسته نباشید
  • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 0
    اقای اژه ای ترا به تمام مقدسات وضع دادگاههای شیراز افتضاح هست تمام شده رشوه تمام شده پارتی پرونده تعاونی مسکن پایانه های شهرداری شیراز شعبه 31 تجدید نظر شیراز را بررسی کنید بعداز 12 سال پول خودمون را هم نمیدن ببینید وکیل متهمان کی هستند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    فساد زیادی در مسأله واگذاری و خرید و فروش زمین و فساد در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ملت به چه حقی ناراحت میشن؟!
  • هادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    همه رو دار بزنین تمام
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    البته ناراحتی مردم که شامل آزادی طبری توسط شما نمی شود!
  • سید فروزان CH ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    م دم مشکلات معیشتی دارند و توقع دارند چهار دانه درشت در احتکار و واردات چی رانت خوار را در میدان انقلاب اعدام تا با معشیت ملت بازی نکنند
  • سید فروزان CH ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    آقای سلبریتی اژه ای ، اکر کالا در گمرکات میماند و ترخیص نمیشود از بی عرضگی و سو مدیریت گمرک و دستگاه قضایی است
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    قاضی القضات جمهوری اسلامی با سلام اول از سایت مشرق تشکر می کنیم به خاطر انتشار پیام مردم دوم ازسایت مشرق انتظار داریم متن پیام های ارزشمند را برای اقای اژه ائی ارسال کنید سوم تحول در دستگاه قضائی یعنی چه و استقرار عدالت یعنی چه یک راه دارد راه اول یک ربات هوشمند بگذارید به جای قاضی که هیچکس به جز قانون نشناسد دوم قضاتی بگمارید که به جز خدا کسی را نشناسد و به جز قانون رای ندهد و با همین حقوق اداره زندگی اش بگذرد راه دوم بسیار سخت است و شاید درحد ده درصد موفقیت دارد و وضع موجود نتیجه همین امر است بنابراین اگر به جای قاضی ازر رباات های هوشمند و قوانین جمهوری اسلامی را به ربات یاد بدهید از بهترین قضات بهتر وعادلانه تر قضاوت می کنند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    شما خودتو ناراحت نکن قاضی و القضات
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    آخه ه به مملکت داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس