کد خبر 1525559
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
شاهرخی: فدراسیون فوتبال باید در اجرای قانون سقف بودجه سخت گیر باشد و عقب نشینی نکند

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: فدراسیون فوتبال باید در اجرای قانون سقف بودجه سختگیر باشد و متخلفان با اشد مجازات تنبیه شوند.

به گزارش مشرق، همایون شاهرخی در خصوص وضع قانون سقف بودجه برای باشگاه‌های فوتبال که مسائلی مانند دلالی و پرداخت‌های بی حساب را محدود می‌کند، اظهار داشت: در فوتبال ما کلاهبرداری نقش اول را دارد. هروقت قانونی را می‌گذارند، آن‌ها که طرفدار کار خلاف هستند بدلش را می‌زنند. ضد قانون کار می‌کنند و این کارها را بلد هستند. در واقع افرادی که قانون گریز هستند برنامه کار زیاد دارند.

خلافکار هزار و یک دلیل می‌آورد

وی در مورد اینکه وضع این قانون باعث حساس شدن نهادهای نظارتی خارج از فوتبال و ورود آن‌ها به پرونده‌های مالی باشگاه‌ها شده، گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی ورود کرده‌اند باید اشد مجازات را برای متخلفان در نظر بگیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. نه اینکه احضار شوند، برگردند و دوباره روز از نو روزی از نو باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص اینکه برخی باشگاه‌ها در قبال این قانون موضع منفی گرفته‌اند و تلاش‌های زیادی برای محکوم کردن آن دارند، عنوان کرد: کسی که خلاف می‌کند برای جبران خلاف خودش هزار و یک دلیل می‌آورد. در خانه اگر کَس است، یک حرف بس است. تا وقتی انتصابات فدراسیون بر اساس رابطه‌ها باشد، فوتبال ما درست بشو نیست. این رشته با توجه به اینکه پول آوری دارد بیشتر دچار فساد می‌شود.

فدراسیون فوتبال نباید عقب نشینی کند

شاهرخی گفت: الان فدراسیون قانونی گذاشته و همه باید اجرا کنند. در غیر این صورت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مانند کمیته انضباطی و همچنین نهادهای نظارتی باید با باشگاه‌های متخلف برخورد و آن‌ها را تنبیه کنند. هرکه می‌خواهد و برای هر شهری می‌خواهد باشد. اگر بخواهند نرمش به خرج بدهند فایده‌ای ندارد و این قانون فقط دکور است. فدراسیون نباید عقب نشینی کند. قوانین در فوتبال و حتی ورزش ما 24 ساعته هستند و به همین خاطر سو استفاده می‌شود. هرمدیری می‌خواهد کار خودش را پیش ببرد و به همین خاطرپول‌های زیرمیزی به وجود می‌آیند.

این قانون باعث شفافیت مالی می‌شود

وی افزود: با دونفر برخورد شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از آن‌ها بازخواست کنند که به چه دلیل این همه هزینه شده و اصلا این پول را از کجا آورده‌اند؟ فدراسیون باید در این مورد سختگیر باشد و عمل کند. نه اینکه فقط حرف بزنند. به عمل کار برآید به سخندانی نیست. این قانون باعث شفافیت مالی باشگاه‌ها می‌شود. باید جلوی این هزینه‌ها گرفته شود. باشگاه‌هایی مانند هوادار یا نساجی چه گناهی کرده‌اند که مثلا به بازیکن پیشنهاد 10تومانی می‌دهند اما باشگاه دیگری پیشنهاد هزارتومانی می‌دهد؟ اگر به به شما یا من پیشنهاد چند10برابری بدهند آیا در محل کار فعلی خودمان می‌مانیم؟

باید اشد مجازات را در نظر بگیرند نه اینکه به دور زدن قانون کمک کنند

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه با ایجاد محدودیت در تزریق بودجه باشگاه‌ها، روش‌های خارج از قاعده برای پرداخت پول به بازیکنان عیان شده و این مساله نظارت دقیق‌تر مراجع نظارتی روی حتی حساب افراد را به همراه داشته، گفت: باید این کار را انجام بدهند. چه ایراد دارد. وقتی کسی راه خلاف می‌رود سعی می‌کند یک گروه را با خودش همراه کند. باید با اشد مجازات را برایشان در نظر بگیرند نه اینکه زیر آبی بروند و برای دور زدن قانون مثلا بگویند ایشان چشمش زاغ است یا موی بور دارد!

مدیران متخلف را توبیخ و تنبیه کنید

شاهرخی در مورد اینکه امید است با اجرای دقیق این قانون بسیاری از تخلفات مالی فوتبال و دلالیسم از بین برود، اظهار داشت: شک نکنید همینطور است. دلال‌ها تیم‌ها را می‌بندند. همه می‌دانند گرفتن این افراد کاری ندارد. کیفیت فوتبال ما هرسال و هرروز پایین تر می‌رود. آیا در این 4 هفته یک پدیده را دیدیم؟ بازیکنی که 500 میلیون است ناگهان پیشنهاد 15 میلیاردی می‌گیرد.

وی افزود: مدیرانی که این کار را می‌کنند باید توبیخ و تنبیه شوند. حتی اموالشان توقیف شود. امیدواریم این بار در حد حرف نباشد. اگر قرار است فوتبال قانون مدار شود نباید فرقی بین تیم پایین جدول و بالای جدول یا تیم دسته دومی و لیگ برتری وجود داشته باشد. تا وقتی تفاوت‌ها وجود داشته باشند خانه از پایبست ویران است. دوست دارم جوان‌های ما به ورزش سالم گرایش پیدا کنند و تیم‌های ما در رشته‌های مختلف موفق باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس