کد خبر 1525000
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۱۴:۱۵ برای بررسی درخواست تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد داشت.

به گزارش مشرق، بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ۳۶۴، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی درخواست تحقیق و تفحص روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۱۴:۱۵ در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد داشت.

بر اساس این دستور کار، کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرده است.

گفتنی است؛ کمیسیون‌های مجلس در موضوعات مختلف در صورت لزوم از وزرا دعوت می‌کنند تا به سوالات آنها پاسخ دهد، در صورتی که نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشوند و سوال در حوزه منافع ملی باشد سوال به صحن علنی مجلس برده شده و وزیر باید به سوالات در آنجا پاسخ دهد.

در صورتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز از پاسخ وزیر قانع نشوند به وی کارت زرد داده خواهد شد، هر چند تعداد کارت زردها به یک وزیر موجب استیضاح وی نمی‌شود و الزامی برای استیضاح وزیر به وجود نمی‌آورد اما زمینه‌ساز استیضاح است، تنها زمانی طرح استیضاح به جریان می‌افتد که با امضای حداقل ۱۰ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شود. با این حال عده‌ای از نمایندگان معتقدند در صورتی که کارت زردها به عدد سه برسد وزیر استیضاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس