کد خبر 1524976
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
احمد مسعود

رهبر جبهه پنجشیر در پیامی به مناسب سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود گفت: منافع افغانستان و کشورهای جهان منوط به تشکیل یک نظام مشروع بوده و مبنای این مشروعیت باید «اراده و رأی مردم افغانستان» باشد.

به گزارش مشرق، «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر پیامی به مناسبت سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان صادر کرد.

وی در این پیام گفت: « به همان صورت که طالبان به پیام صلح استاد شهید (برهان‌الدین ربانی) نه گفتند، [به] پیام صلح قهرمان ملی (احمدشاه مسعود) نه گفتند و جنگ را ترجیح دادند، به ما هم نه گفتند و جنگ را بر ما و مردم ما تحمیل کردند.»

احمد مسعود افزود: هیچ راهی جز مقاومت و ایستادگی باقی نمانده بود.

رهبر جبهه پنجشیر در ادامه صحبت‌های خود بر وحدت و همبستگی گروه‌های سیاسی و نظامی افغانستان تأکید کرده و گفت: «از هر قومی، از هر مذهبی و با هر زبانی که صحبت می‌کنیم، مربوط هر حزب و حرکتی که هستیم، برای تغییر شرایط فعلی و برای بهبود شرایط فعلی باید متحد بوده و در کنار هم بایستادیم.»

این سیاستمدار افغان خاطر نشان کرد: منافع افغانستان و کشورهای جهان منوط به تشکیل یک نظام مشروع بوده و مبنای این مشروعیت باید «اراده و رأی مردم افغانستان» باشد.

وی افزود: این مسأله را با طالبان نیز در میان گذاشته‌اند، اما دیده می‌شود که این گروه تمام روز فکر و خواست‌اش این است که کشورهای جهان آنان را به رسمیت بشناسد.

احمد مسعود در این پیام ویدیویی‌اش گفته است که «جبهه پنجشیر» پس از دو سال، اکنون حملات خود را گسترش داده و با حمایت مردم امیدواری بیشتر شده است.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، ولایت پنجشیر آخرین ولایتی بود که به کنترل این گروه و درآمد و پس از آن احمد مسعود به تاجیکستان سفر و طی دو سال گذشته اعلام کرده اولویت وی گفتگو با طالبان و تشکیل دولتی با اراده تمام مردم در افغانستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    تو احمد الان کجا هستی؟
  • هادی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 0
    ایران باید از این فرد به صورت زیر پوستی حمایت کنه و تقویت‌شده کنه صلاح امنیت ملی در این هست البته چراغ خاموش نه تابلو.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    اگر جبه احمد مسعود بر افغانستان مسلط بشه هم برای مردم افغان و هم برای منطقه بسیار ایده آل خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس