image-20230907100631-1.jpeg

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از طرح معافیت حریدی‌ها از خدمت وظیفه تاکید کرد که همه باید به خدمت بروند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از قانون خدمت وظیفه که ائتلاف حاکم به دنبال تغییر آن و معاف کردن حریدی‌ها است، انتقاد کرد.

وی که در تل آویو سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: موضع ما روشن است؛ خدمت برای همه است و قدرت ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در همین مساله نهفته است.

هالیوی افزود: هرکس به فکر عدم انجام خدمت وظیفه است باید از خودش بپرسد که اگر همه مثل او رفتار کنند سرنوشت ما چه خواهد شد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: در اوج اختلافات هم نباید جهت قطب‌نما را از دست بدهیم؛ ارتش همان جای درستی است که باید در آن باشید.

انتقاد رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از طرح معافیت حریدی‌ها

اخیرا صدها زن صهیونیست در حرکت اعتراضی جدیدی تحت عنوان «جبهه مادران»، علیه قانون معافیت فرزندان خانواده های جریان دینی «حریدی» از خدمت وظیفه اعتراض کردند که نشانه دیگری از شکاف و دو دستگی داخلی در درون رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

صدها زن صهیونیست در مقابل مرکز جذب نیروی ارتش رژیم صهیونیستی تجمع کردند و تاکید کردند: فرزندان ما نیز باید همانند فرزندان حریدی ها از انجام خدمت وظیفه معاف شوند.

در این گزارش آمده است: این زنان خشمگین که جنبش اعتراضی جدید «جبهه مادران» به راه انداخته اند، در تجمع اعتراضی خود شعار «یا همه یا هیچ کس» سر دادند.

آن ها اعلام کردند که در صورت عدم لغو معافیت فرزندان حریدی ها از خدمت وظیفه، فرزندان خود را به عدم انجام خدمت تشویق خواهند کرد.

زنان صهیونیست در اعتراض به پیش نویس قانون جدید که برای حریدی هایی که درس تورات می خوانند، معافیت از خدمت وظیفه در نظر گرفته است، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته اند «خون پسران و دخترانمان ارزان تر (از فرزندان حریدی ها) نیست».

جریان دینی «حریدی» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار دادند که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که آن ها را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

احزاب دینی تا ۱۰ اکتبر(۱۸ مهرماه) به نتانیاهو مهلت داده اند و «ماغور» خاخام بزرگ آن ها از طریق اعضای کنست، پیامی تهدیدآمیز به نخست وزیر فرستاده و گفته که بدون تصویب قانون خدمت، کابینه صهیونیستی حق ندارد، وجود داشته باشد.

حریدی ها به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و براساس آن، آموزش های دینی معادل با انجام خدمت در نظر گرفته می شود.

آن ها به دنبال تصویب این قانون در قرائت سه گانه آن در آغاز دوره زمستانی کنست و اجرایی شدن آن هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد راه حل است اما حریدی ها مخالف موقتی بودن این قانون هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 0
    غصه نخورید یه ۱۵ سال دیگه اسقاطیلی وجود نداره که بخواید برای دفاع از اون سرباز گیری کنید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    به هر صورت روحانیون توی همه جاها از خدمت وظیفه معاف هستند فقط باید اون مدت 2 سال رو در مناطق محروم تبلیغ کنند.مشکل اینه که خدا میخواد اینها نبدیل به اختلاف بشه وریشه این قوم بهانه گیر وظالم کنده بشه.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    حریدی ها خوب متوجه شده اند که خدمت وظیفه در رژیم صهیونسیتی یعنی کودک‌کشی و وحشیگری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس