کد خبر 1524075
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
.

«حمادی الجبالی» نخست وزیر اسبق تونس توسط نهادهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

به گزارش مشرق از المیادین، «سمیر دیلو» وکیل و از رهبران جنبش النهضه تونس روز سه شنبه گفت: الجبالی امروز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به کلانتری «العوینه» منتقل شده است.

این درحالی است که تاکنون به خانواده الجبالی دلیل بازداشت او اعلام نشده است.

از سوی دیگر «مختار الجماعی» از وکلای سرشناس تونس گفت: الجبالی پس از تفتیش مفصل خانه وی در شهر «سوسه» بازداشت شده است.

وی افزود: یک گروه ۲۰ نفره از نیروهای امنیتی که اعلام کردند از کلانتری «العوینه» در پایتخت تونس هستند ساعت ۸ و نیم صبح امروز، پیش از دستگیری الجبالی خانه وی را تفتیش و تلفن همراه و رایانه شخصی وی را مصادره کردند.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

«راشد الغنوشی» رئیس جنبش النهضه که خود در زندان است پیش تر بازداشت مخالفان دولت قیس سعید را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.

سعید ۷ اگست(۱۶ مرداد) خواستار پاکسازی دستگاه های حکومتی از کسانی شد که به این دستگاه ها نفوذ کرده و در مسیر هر پیشرفت و دستاورد اقتصادی و اجتماعی سنگ اندازی می کنند.

پاکسازی مورد نظر رئیس جمهوری تونس در دستگاه های اداری درحالی ادامه دارد که بسیاری از پست ها در این کشور براثر این اقدام، خالی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس