کد خبر 1524024
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
هتک حرمت 5 زن فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و واکنش مقاومت

اقدام نظامیان صهیونیست در هتک حرمت چند زن فلسطینی در کرانه باختری، خشم گروه‌های مقاومت فلسطین را برانگیخت و تهدید کردند که رژیم موقت، بهای سنگینی را برای این تعدی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، انتشار خبر اهانت جدید نظامیان صهیونیست به پنج زن فلسطینی در الخلیل، با واکنش نیروهای مقاومت فلسطین همراه شد و رژیم صهیونیستی را به پاسخ تهدید کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روز دوشنبه (۴ سپتامبر) نوشت که نیروهای اسرائیلی در جریان یورش به الخلیل، پنج زن فلسطینی را وادار کرده‌اند که در منزلشان برهنه شوند تا آن‌ها را تفتیش کنند.

بر اساس این گزارش، این حادثه در جریان یورش حدود ۵۰ نظامی اسرائیلی به همراه دست‌کم دو سگ به ساختمان یک خانواده فلسطینی روی داده است.

هاآرتص با انتشار جزئیاتی بیشتر از این جنایت جدید نظامیان صهیونیست، پس از مصاحبه با این زنان فلسطینی و خانواده‌هایشان، تایید کرد که دو زن نظامی نقابدار اسرائیلی که مسلح بودند به همراه یک سگ آموزش دیده، پنج زن فلسطینی را در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی مجبور کردند، لباسهایشان را به طور کامل، درآورند و یکی یکی در مقابل چشمان آن‌ها برهنه راه بروند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست، یک زن فلسطینی را به همراه دختر و سه عروسش به این کار وادار کردند و آن‌ها را تهدید کردند که در صورت عدم اطاعت از این دستور، سگ را به جانشان خواهند انداخت. این در حالی بود که نظامیان مَرد، در حال بازرسی بدنی از مردان فلسطینی بودند بدون این‌که آن‌ها را مجبور به درآوردن لباس‌هایشان کنند.

واکنش فلسطینی‌ها

این هتک حرمت زنان فلسطینی، خشم جنبش‌های حماس، فتح و جهاد اسلامی فلسطین و نیز گروه مقاومت «عرین الاسود» در نابلس واقع در کرانه باختری را برانگیخت و اقدام نیروهای اشغالگر در برهنه کردن پنج بانوی فلسطینی در الخلیل را به منزله هتک حرمت تمامی خانه‌های فلسطینی دانستند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: این رفتار بیانگر واقعیت رژیمی است که عاری از هنجارها و ارزش هاست. تجاوز و هتک حرمت خانه‌ها و برداشتن حجاب مردم ما، از سوی نیروهای اشغالگر، جنایت و تشدید تنشی خطرناک است و رژیم اشغالگر بهای آن را با ضربات بیشتر از سوی نیروهای مقاومت و قهرمان ما خواهد پرداخت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که جامعه بین‌الملل چشم خود را بر روی جنایات مستمر این رژیم اشغالگر می بندد، این رژیم تا حد خطرناکی بر شدت و میزان جنایات خود می‌افزاید و حرمت و آبروی پسران و دختران فلسطینی را زیر پا می‌گذارد».

حماس افزود: «این جنایت اقدام خطرناکی است که ملت فلسطین، مقاومت و نیروهای آن؛ از آن نخواهند گذشت. زیرا تمام این جنایات و تجاوزات این رژیم اشغالگر و فاشیست علیه ملت فلسطین، با هدف ایجاد رعب و وحشت و دلسرد کردن آن از حرکت در مسیر مقاومت صورت می‌گیرد که در برابر استواری و عزم مردم ما و ضربات نیروهای قهرمان مقاومت سقوط خواهد کرد که تا ریشه‌کن کردن آخرین سرباز و شهرک‌نشین در سرزمین اشغالی ما ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر، «طارق سلمی» سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در واکنش به این هتک حرمت به زنان فلسطینی در الخلیل تجاوز صورت گرفته را به منزله تعدی و تجاوز به همه مردم فلسطین دانست و گفت: « جنایت تعرض به بانوان ما، هر فلسطینی مجهز به اسلحه را موظف می‌کند که این سلاح را به سوی سینه و سر دشمن نشانه بگیرد و انتقام زنان آزاده‌ای را که مورد این تجاوز و تعدی خطرناک قرار گرفته‌اند، بگیرد».

وی از ساکنان الخلیل و دیگر شهرهای فلسطین خواست که بر شدت رویارویی با اشغالگران بیافزایند و گفت: «هیچ راهی جز اجهاد و مقاومت، برای بازدارندگی سربازان جنایتکار ارتش این رژیم، شکستن بینی فرماندهان آن‌ها، حفاظت از مردم و دفاع از ناموس ما وجود ندارد».

گروه مقاومت «عرین الاسود» در نابلس واقع در کرانه باختری نیز بامداد امروز (سه‌شنبه) به رژیم موقت هشدار داد که انتقام این تعدی به بانوان فلسطینی در الخلیل در راه است و تاکید کرد: «از جایی که فکرش را هم نمی کنید، برای ضربه زدن به شما خارج خواهیم شد و ضربه پشت ضربه دریافت خواهید کرد و آن وقت دیگر هشدار فایده‌ای نخواهد داشت».

جنبش فتح نیز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر با این اقدام خود از خطوط قرمز عبور کردند، و عاملان آن باید مسؤولیت کامل تبعات این اقدام را برعهده گیرند زیرا هزینه این اقدام خود را پرداخت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    12 35
    لعنت خدا بر اسرائیل و سرانش
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    7 34
    کثیف تر و نجس تر از اینترنشنال سعودی و اسراییلی خود آنها هستند
  • برخورداری IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    خدا لعنتشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس