درگیری میان شبه نظامیان وابسته به آمریکا و ترکیه در سوریه

درگیری‌های شدیدی میان شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به «قسد» و شبه نظامیان وابسته به ترکیه موسوم به «ارتش ملی» در حومه حسکه و حلب به وقوع پیوسته است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به «قسد» و شبه نظامیان وابسته به ترکیه موسوم به «ارتش ملی» در محورهای دو روستای بویهج و بوغاز در منبج واقع در حومه شرقی حلب که در کنترل قسد است، به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که قسد شامگاه دیروز تجهیزات نظامی خود را از رقه روانه جبهه منبج کرده است.

جبهه‌های شمالی رقه در تل ابیض و حومه غربی حسکه در تل تمر در نزدیکی جاده M۴ نیز شاهد درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان ارتش ملی و شبه نظامیان قسد بوده است. این درگیری‌ها در روستای طرکی که تحت کنترل عناصر ارتش ملی است، تمرکز داشته است.

علاوه بر این شبه نظامیان ارتش ملی در جریان درگیری‌های شدید در جبهه تل ابیض، جاده بین‌المللی M۴ در محور صکیرو واقع در جنوب تل ابیض را مسدود کردند.

همزمان با این اتفاقات ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای از خنثی‌سازی حمله گروه‌های تروریستی به حومه غربی حلب خبر داد.

در این میان نواف عبدالعزیز المسلط، بزرگ قبیله الجبور با به تن کردن لباس رزم، در یک ویدیو از اهالی این قبیله در سوریه و عراق خواست که جهت حمایت از قبیله عکیدات و دیگر عشایر در رویارویی با شبه‌نظامیان قسد در جبهه‌های شمالی و شرقی دیرالزور به حالت آماده‌باش کامل در بیایند.

المسلط تاکید کرد: عشایر کُرد در جزیره سوریه، همسایگان و هم‌خانواده‌های عشایر عرب هستند. از آنان دعوت می‌کنم که با ایستادن در کنار برادران عرب خود، به اقدامات فراحدودی و فراعرفی قسد پایان بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 3
    کفتارها به جان هم افتاده اندخخخخخ
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 3
    طرف خانه خودشو اتش بزنه خانوادشو قتل و عام کنه تا برادریشو ثابت کنه دست از ظلم ستم نسبت به کردها بردارید قهر خدا از ظالمین کم نیست چرا شدی عمله فاشییت بی دین حاکمیت بی دین ترکیه
    • بهمن IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      0 0
      تروریست و تجزیه طالبان کردی از کی تا حالا مظلوم شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس