کد خبر 1523487
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان؛ کارگزاران رسانه ای روحانی؛ قضاوت این ۳سال و آن ۸سال منتشر کرد:

عضو "کمیته رسانه" در دفتر رئیس جمهور سابق، مجلس و دولت فعلی را تخطئه کرده و به روزنامه هم میهن گفته است:

"بازسازی اعتماد از دست رفته، حداقل ۸ سال زمان می‌برد. همیشه تخریب آسان‌تر از احداث است. برای ایجاد اعتمادی که تخریب شده، باید حداقل دو برابر زحمت کشید. از سال ۹۸، جریان اعتمادسوز فعالیت کرده؛ ۸ سال طول خواهد کشید اعتماد ایجاد شود. زمان زیادی خواهد برد".

بیایید یک معادله ببندیم: ۲ سال از فعالیت دولت و ۳ سال از دوره مجلس فعلی می گذرد. گوینده ادعا می کند برای جبران اعتماد از دست رفته در این دوره، ۸ سال زمان لازم است؛

بسیار خوب! برای جبران اعتماد از دست رفته در ۸ سال ریاست روحانی و شرکای اصلاح طلب، جند سال زمان نیاز است؟ ۳۲ سال، یا دست کم ۲۴ سال!

مدعیان اعتدال و اصلاحات حتی تا ماه های پایانی دولت روحانی، نتایج سوء مدیریت خود را پای دولت احمدی نژاد می نوشتند و حال آن که آن دولت با همه خطاهای رئیس و برخی اعضای آن در سال های پایانی، اصلا قابل قیاس با دولت روحانی نیست؛

نشان به آن نشان که برخی حامیان روحانی، اواخر دولت او با حسرت و آرزو گفتند چند سال زمان می برد تا به رشد اقتصادی سال ۱۳۹۰ (سال دوم دولت دهم) برسیم!

پادوهای رسانه ای "اشرافی غربگرا"، از یک سو موفقیت های دولت و مجلس را خسارت جا می زنند و مدعی اند باید ۸ سال زمان گذاشت تا اعتماد مردم جبران شود، اما از طرف دیگر، هنگام ارزیابی عملکرد دولت حاضر نیستند لاقل ۴ سال زمان بدهند تا فجایع ۸ سال سوء مدیریت غربگرایان را جبران کند.

اما چند نمونه از عملکرد دولت و مجلس انقلابی، در حالی که با میراث "جاروشدگی خزانه، انتشار ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول بی‌پشتوانه و انفجار نقدینگی، بدهی انباشته ۱۵۰۰ هزار میلیاردی، و سررسید اوراق ۵۳۲ هزار میلیارد تومانی" رو به رو بودند:

احیای سیاست خارجی، تنوع بخشی به شرکای اقتصادی، و مهار تحریم ها.

تصویب قانون اقدام متقابل و از سر گیری فعالیت های هسته ای، که دولت آمریکا را مجبور کرده بدون برجام، به آزاد سازی منابع مسدود شده ایران در عراق و کره جنوبی تن بدهد.

احیای رشد اقتصادی صفر شده در دهه ۹۰، و رساندن آن به بالای ۴ درصد.

احیای صادرات نفتی تا ۱/۹ میلیون بشکه، در حالی که در دولت برجام، حتی تا زیر ۳۰۰ هزار بشکه هم سقوط کرد.

کاهش ۱۳ درصدی نرخ تورم.

جبران بخش مهمی از کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی.

تسویه ۴۶۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها و تعهدات دولت قبل.

تسویه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی سود اوراق.

تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق‌های بازنشستگی.

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد برای رتبه‌بندی معلمان.

تسویه ۵۴ هزارمیلیارد بدهی به بانک مرکزی.

روزنامه کرباسچی و عضو کمیته رسانه در دفتر روحانی، اگر انصاف داشتتند باید از عملکرد دولت و مجلس انقلابی تمجید می کردند؛ اما آزادگی و انصاف، کرامت والایی است که نصیب سیاست بازان و غرض ورزان نمی شود.

کارگزاران رسانه ای روحانی؛ قضاوت این ۳سال و آن ۸سال

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    3 13
    تو زمان روحانی تو 8 سال بدبخت شدیم تو زوان رئیسی تو سه سال
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      3 3
      بی انصاف بیشرف
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      5 2
      رئیسی ويرانه ای ازروحانی تحویل گرفت ودراین دوسال به اندازه ده سال زحمت کشیده تااقتصاد ته دره ایران رانجات دهد
    • FR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 0
      چشمهات رو باز کنی می بینی تورم از 59 درصد اومده برای 47 درصد. یادت هست در ابتدای روی کار اومدن دولت رییسی، شرایط طوری بود که بعضی کارشناسان اقتصادی انتظار ابر تورم 3 رقمی داشتند. یادت هست؟ یادتون هست؟ آیا سر سوزنی انصاف و تقوا پیدا می شه؟
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 3
      چله بدهی های دوران روحانی که 8 سال کنده شده، طی دو سال تا حدی ترمیم شده، اندکی انصاف این ادعا را ثابت می کند و اندکی دینداری انسان را به تشویق دولت و همراهی برای ترمیم کامل هدایت می کند.
    • خلیل IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      نرود میخ آهنین در سنگ
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    1 2
    دولت ریسیم مثل احمدی وروحانی اینم میندازه گردن روحانی به همین روش سرمردم راگم گرم کرده اند کلاه میگذارند تااخرعمرشان همین روش ادامه دارد جونهاخداراشکردخترپسرمردزن دیگرزیرباراین حرفها نمیروند وسلام
  • محسن IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 1
    روحانی در طول هشت سال در حال درجازدن بود و دولتش در حال التماس به کشورهای اروپایی ، کشور را عقب انداخت و حالا این دولت باید تلاش کند هم عقب ماندگی دولت تنبل وفرتوت روحانی را جبران کند و برنامه‌های خود را هم داشته باشد
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 1
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس