کد خبر 1523209
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
مهم‌ترین نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال اروپا

با پایان‌ زمان نقل‌وانتقالات در فوتبال باشگاهی اروپا مهم‌ترین جابه‌جایی‌ها در قاره سبز را از نظر بگذرانید.

به گزارش مشرق، باشگاه‌های اروپایی با وجود بحران مالی جهانی مبلغ قابل توجهی را برای جذب بازیکنان جدید خرج کردند. حالا که دو غول بزرگ فوتبال - کریستیانو رونالدو (النصر) و لیونل مسی (اینترمیامی) - به خارج از اروپا رفته‌اند، نام‌های بزرگ دیگری در این تابستان بین تیم‌ها جابه‌جا شده‌اند.

این فهرست مهم‌ترین جابه‌جایی‌های تابستان امسال در فوتبال اروپاست:

راندال کولو موانی

۹۵ میلیون یورو (۱۰۳ میلیون دلار)

از اینتراخت فرانکفورت به پاری‌سن‌ژرمن

پاری‌سن‌ژرمن فصل قبل لیونل مسی، کیلیان ام‌باپه و نیمار را در خط حمله داشت اما با رفتن نیمار و مسی خط حمله این تیم فرانسوی نیاز به تقویت داشت.

متئوس نونس

۵۳ میلیون پوند (۶۷ میلیون دلار)

از ولورهمپتون به منچسترسیتی

تنها چند روز پس از اینکه گری اونیل، سرمربی جدید وولوز، گفت انتظار دارد نونس بماند، به این بازیکن اجازه خروج داده شد. سیتی یک بازیکن با کیفیت را به خدمت گرفت. او ۲۵ سال دارد و آینده خوبی در انتظارش است.

برنان جانسون

۴۰ میلیون پوند (۵۰.۷ میلیون دلار)

از ناتینگهام‌فارست به تاتنهام

فارست نمی‌خواست جانسون را از دست بدهد ولی در نهایت تصمیم به فروش او گرفت. این بازیکن ۲۲ساله با ۴۰ میلیون پوند راهی تاتنهام شد. تاتنهام قبلاً با یک وینگر ولزی موفقیت بزرگی کسب کرده بود (گرت بیل) و حالا روی جانسون حساب باز کرده است.

کول پالمر

۴۰ میلیون پوند (۵۰.۷ میلیون دلار)

از منچسترسیتی به چلسی

سیتی استعدادهای هجومی زیادی دارد و پالمر می‌دانست فضایی برای پیشرفت به او داده نمی‌شود. دستمزد ۴۰میلیون پوندی چلسی باعث شد او تصمیم بگیرد به لندن برود. چلسی در حال جذب بهترین بازیکنان جوان است و پالمر یک استعداد برتر و شناخته شده است و به همین خاطر توانستند او را جذب کنند.

رایان گراونبرخ

۴۰ میلیون یورو (۳۴.۲ میلیون پوند)

از بایرن‌مونیخ به لیورپول

بایرن که تابستان گذشته ۱۸ میلیون یورو برای جذب او از آژاکس خرج کرد، حالا پولش را دوبرابر کرده است. گراونبرخ هافبکی با پتانسیل زیاد است و حالا باید توانمندی‌هایش را در لیگ برتر نشان دهد. با توجه به جدایی چند هافبک‌ از لیورپول در هفته‌های اخیر، باشگاه نیاز به تقویت داشت.

سفیان امرابط

قرضی

از فیورنتینا به منچستریونایتد

امرابط پس از بازی‌های باورنکردنی برای مراکش در جام جهانی تصمیم گرفت به یونایتد بپیوندد. البته فیورنتینا تمایلی به فروش قرضی‌اش نداشت ولی پافشاری امرابط باعث شد راهی یونایتد شود. هافبک جنگنده دقیقاً همان بازیکنی است که باید در لیگ برتر پیشرفت کند و تیم اریک تن‌هاخ را بسیار تقویت خواهد کرد.

آنسو فاتی

قرضی

از بارسلونا به برایتون

برای باشگاهی که بیش از سایرین به آکادمی‌اش می‌بالد، عجیب است که به این محصول خوب آکادمی‌اش اجازه رفتن داد. او از مصدومیت زیادی در طول فصل رنج برد اما می‌تواند به بازیکنی در کلاس جهانی تبدیل شود و دوباره قدرتمندتر به بارسلونا برگردد.

سرخیو رگیلون

قرضی

از تاتنهام به منچستریونایتد

تاتنهام با قرض‌دادن او به رقیب چه چیزی به دست می‌آورد؟ اگر او خوب بازی کند تاتنهام کار دشواری برای کسب سهمیه دارد. او سال گذشته به صورت قرضی در اتلتیکومادرید توپ زد و امسال تصمیم به رفتن به یونایتد گرفت. زمانی که لوک شاو و تایرل مالاسیا مصدوم شدند، یونایتد برای جذب یک مدافع چپ خوب تلاش زیادی کرد تا توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد.

ژوآئو کانسلو

قرضی

از منچسترسیتی به بارسلونا

یکی از بهترین مدافعان کناری جهان بعد از اینکه مدتی را به صورت قرضی در بایرن گذراند حالا در لالیگا بازی خواهد کرد. کانسلو یک دفاع راست باکیفیت برای تقویت بارسلوناست.

بردلی بارکولا

۴۵ میلیون یورو (۴۹ میلیون دلار)

از لیون به پاری‌سن‌ژرمن

بارکولا در نوامبر ۲۰۲۱ اولین بازی‌اش را برای لیون در تیم اصلی انجام داد و رشد سریعش باعث شد ارزش او به شدت افزایش یابد. این بازیکن ۲۰ ساله می‌تواند آینده پاری‌سن‌ژرمن باشد.

روملو لوکاکو

قرضی

از چلسی به رم

انتقال ۱۱۵ میلیون یورویی از اینتر به چلسی در سال ۲۰۲۱ روزبه‌روز بدتر و بدتر به نظر می‌رسد. یک سال دیگر، یک انتقال قرضی دیگر. رم می‌داند مهاجم بلژیکی می‌تواند بار دیگر در سری آ شکوفا شود.

بنژامن پاوار

۳۰ میلیون یورو

از بایرن به اینتر

پاوار با ۳۵ میلیون یورو از اشتوتگارت به بایرن پیوست و حالا چهار سال بعد با همان مبلغ بایرن را ترک می‌کند. اینتر می‌تواند به این انتقال ببالد چون پاوار ۲۷ساله است و مطمئناً خط دفاعش را تقویت خواهد کرد.

جرمی دوکو

۶۵ میلیون یورو

از رن به منچسترسیتی

دوکو باید شکاف جناح راست سیتی را که پس از رفتن ریاض محرز به الاهلی عربستان ایجاد شده است، پر کند. ریاض محرز الجزایری پس از پنج سال حضور در منچسترسیتی، تابستان امسال با ۳۵ میلیون یورو راهی الاهلی عربستان شد.

مویسس کایسدو

۱۱۵ میلیون پوند

از برایتون به چلسی

هافبک اکوادوری با انتقالی به ارزش ۱۱۵ میلیون پوند و با شکستن رکورد نقل و انتقالات انگلیس راهی چلسی شد. او می‌تواند بازیکنی در سطح جهانی باشد. لیورپول نیز تلاش زیادی برای خریدش کرد ولی چلسی خوش‌شانس بود که کایسدو تصمیم به حضور در لندن گرفت.

کپا آریزابالاگا

قرضی

از چلسی به رئال مادرید

کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان تیم فوتبال چلسی، با قراردادی قرضی و یکساله و بدون بند خرید اجباری راهی سانتیاگو برنابئو شد. این دروازه‌بان اسپانیایی که سابقه بازی برای بیلبائو را هم دارد، با قراردادی ۸۰ میلیون دلاری به چلسی پیوسته بود.

هری کین

۱۰۰ میلیون یورو

از تاتنهام به بایرن‌مونیخ

باشگاه بایرن‌مونیخ هری کین را از تاتنهام به خدمت گرفت. مهاجم ۳۰ساله که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس است تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۷ با رکورددار قهرمانی در بوندسلیگا به توافق رسیده است و پیراهن شماره ۹ باشگاه مونیخی را بر تن خواهد کرد.

عثمان دمبله

۵۰ میلیون یورو (۵۵ میلیون دلار)

از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن

قرارداد دمبله با پاری‌سن‌ژرمن تا سال ۲۰۲۸ اعتبار دارد و باشگاه پاریسی با پرداخت‌کردن رقم فسخ قرارداد یک‌ساله‌اش که ۵۰ میلیون یورو بود، او را جذب کرد. به این ترتیب ماجراجویی شش‌ساله دمبله با آبی‌-اناری‌ها به پایان رسید و او به فوتبال فرانسه برگشت تا این بار پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را بر تن کند.

گونچالو راموس

قرضی

از بنفیکا به پاری‌سن‌ژرمن

راموس محصول آکادمی بنفیکاست که در سال ۲۰۱۸ به تیم نخست راه پیدا کرد. او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به میدان رفت و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. راموس فصل قبل با پیراهن بنفیکا موفق به زدن ۲۷ گل شد. باشگاه بنفیکا رقم فسخ قرارداد این بازیکن را ۱۲۰ میلیون یورو قرار داد و پاریس او را قرضی به خدمت گرفت.

یوسکو گواردیول

۹۰ میلیون یورو

از لایپزیگ به منچسترسیتی

گواردیول با ۹۰ میلیون پوند راهی منچسترسیتی شد و با این عدد عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر انگلیس را به دست آورد.

راسموس هویلوند

۷۵ میلیون یورو

از آتالانتا به منچستریونایتد

راسموس هویلوند مهاجم دانمارکی در ۲۰سالگی درخشش خوبی داشته است و در ۸۷ بازی باشگاهی ۲۷ گل به ثمر رسانده است، از جمله ۱۰ گل در ایتالیا برای آتالانتا در فصل گذشته. هویلوند تاکنون در شش بازی برای دانمارک شش گل به ثمر رسانده است. او با قراردادی تا ژوئن ۲۰۲۸ به منچستریونایتد پیوست.

دیگر انتقال‌های مهم تابستان ۲۰۲۳

- اکسل دیساسی از موناکو به چلسی

- یونس موسی از والنسیا به میلان

- موسی دیابی از بایرلورکوزن به استون‌ویلا

- آندره اونانا از اینتر به منچستریونایتد

- کیم مین جائه از ناپولی به بایرن‌مونیخ

- دکلان رایس از وستهم به آرسنال

- کریستیان پولیسیج از چلسی به میلان

- لوکاس هرناندس از بایرن به پاری‌سن‌ژرمن

- آردا گولر از فنرباغچه به رئال مادرید

- مارکو آسنسیو از رئال مادرید به پاری‌سن‌ژرمن

- میلان اشکرینیار از اینتر به پاری‌سن‌ژرمن

- میسون مونت از چلسی به منچستریونایتد

- ساندرو تونالی از میلان به نیوکاسل

- دومنیک سوبوسلای از لایپزیگ به لیورپول

- جود بلینگام از بوروسیادورتموند به رئال مادرید

- ایلکای گوندوغان از منچسترسیتی به بارسلونا

- کای هاورتز از چلسی به آرسنال

- متئو کواچیچ از چلسی به سیتی

- آلکسیس مک‌آلیستر از برایتون به لیورپول

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس