کد خبر 1523045
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌خود نوشت:

روزنامه اعتماد به اسم نمودار، شکل مار کشیده و نوشته: "تورم دو سال دولت رئیسی، در برابر تورم هشت سال جنگ". (نمودار پایین صفحه)

اما در این نقاشی، نه نرخ تورم ۴۹/۶ درصدی دولت هاشمی درج شده و نه نرخ پایان دولت روحانی (مرداد ۱۴۰۰) که به ۵۹.۳ درصد رسید!

اگرچه نرخ تورم در اقلام مختلف در دولت روحانی، به ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد هم رسید، اما آمار همان دولت، جمع تورم هشت ساله را ۳۵۹ درصد نشان می دهد.

"اعتماد"، به جنگ چهار دهه قبل اشاره می کند، اما تعمدا، جنگ پر خسارتی را که مدعیان اصلاحات و اعتدال در همین دهه گذشته به کشور تحمیل کردند، غیب می کند!

این روزنامه نمی نویسد که برخی حامیان انتخاباتی روحانی (مثل نیما زم) پیش بینی می کردند اقتصاد کشور در اثر سوء مدیریت وی، به نقطه جوش برسد! بنابراین می دانند چه زمین سوخته و مین گذاری شده ای را تحویل داده اند.

می دانند اما نمی نویسند که بر اساس همان میراث فاجعه بار، امیدوار بودند تورم در دولت رئیسی سه رقمی شود! درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی با وقاحت نوشتند چه حذف شود و چه ادامه پیدا کند، "استخوانی در گلوی دولت (رئیسی)" است؛ و "دو پوست موز، زیر پای دولت است؛ ادامه یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی"!

نمی گویند که در اثر همان سیاست پر مفسده، چند ده میلیارد دلار را حراج کردند، رانتی بالغ بر چهار صد هزار میلیارد تومان را در حلقوم رانت خوران ریختند، خزانه ارزی را خالی کردند، و تورم ۶۰ درصدی را سر سفره مردم آوردند.

نمی گویند که با ارثیه تورم ۷۰۰ درصدی مسکن و اقلام مشابه، همچنین افزایش ۷۰۰ درصدی نقدینگی، چرا نباید رکورد تورم نزدیک ۶۰ درصد را به ارث می گذاشتند؟

به جای شرمندگی و عذر خواهی، به دولتی طعنه می زنند که آن فجایع را به ارث برده و با همت و جدیت، مشغول پاک کردن یادگاری های دولت روحانی است.

الیاس حضرتی موسس و صاحب امتیاز اعتماد، از زمانی که نماینده مجلس ششم بود، رفاقتی عمیق با شهرام جزایری (مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات) دست و پا کرد.

جزایری از طریق ارتباط نزدیک با برخی نمایندگان مجلس(حتی در کله پاچه خوردن) توانست امکان تردد ویژه به مجلس و کمیسیون اقتصادی (کارت ۵۰۰) را پیدا کند و نمایندگان را درباره طرح هایی مانند "عدم الزام اخذ وثیقه از تسهیلات کلان بانکی" توجیه نماید!

 هنر غیب کردن ۸ سال جنگ!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    3 1
    بخاطررباست
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      15 1
      این موضوع تا حدودی عادیه! فکر کنید یک قاتل زنجیره ای میخواهد قاضی شود, تنها راهی که پیش رویش است پاک کردند پرونده سراسر سیاهش است!
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      23 6
      منزل فوق لاکچری نیم هزار میلیارد تومنی حسن روحانی در ولنجک را چطور میخواهند غیب کنند؟!! عبای ایتالیایی لاکچری و سابقه به شدت سیاه حسین فریدون را چطور؟!
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      11 7
      و همچنین خیانت عناصر تربیت شده اقتصاد لیبرالی و دست اموز دانشگاههای غربی که به نیت تخریب اقتصاد کشور ما آموزش دیدند. و دولت رییسی آنها را تسویه نکرده است . . مربیان غربی نکات کلیدی و رموز اصلی اقتصاد را آموزش ندادند و فقط پوسته ای را مطرح کردند که اقتصاد ما را شکننده و وابسته به پیمان های دست ساخته خودشان کردند. و غرب زده ها هم با ولع پذیرفته و اجرا می کنند. درست به مانند مد و لباس که احمق هائی در داخل فقط وجه برهنگی آن را دیدند و مثل .... تقلید می کنند
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      16 5
      حسادت، خباثت، لئامت، رذالت، جهالت، سفاهت، بلاهت، حماقت، شقاوت و عداوت که به گونه ای شگفت انگیز همزمان در اصلاح طلبان تهوع آور تجمیع شده است مانع از آن است که در انتقاد و بیان کارنامه دولت آقای رئیسی شرافت، عدالت، صداقت، نجابت و مناعت داشته باشند !!!!
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    16 7
    البته نباید هم انتظار تعریف داشت به همراه کدخدا همه تلاششان را کردند که مملکت را زمین بزنند ، به جایی رسیدند که برای نشان دادن سواد ،تصویر امضای روسای جمهور رو مقایسه میکنند، یک آدم بی هنر که بی سواد باشه با دادن باج به کدخدا همه چیز درست میشه ، ولی متاسفانه این موضوع فقط زمان خاتمی جواب داد و غربیها دیگه به این راضی نیستند و باید بیشتر امتیاز داد و دولت روحانی بهترین نمونه این بی عرضگی و طلبکاری بیشتر غرب است
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      4 9
      عزیزم حتما محور شرارت شدن در دولت سرطانی خاتمی باغی را میگی که جواب داد آره؟!!!!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    6 1
    و بدهکاری عظیمی که به دولت رئیسی در کنار تورم بالا تحمیل نمودند . کژی اینها مانند چوب خشک قابل اصلاح نیست . علیرغم شعار اصلاح طلبی که بر خود نام نهادند . مردم از نظر این دسته همان کاخ نشینان فرصت طلب هستند که همواره بنام مردم سوءاستفاده شده . مردم پشتیبان انقلاب و کشور همان کوخ نشینان و عادی بفرموده امام عزیز هستند که در همه صحنه ها در صف مقدم همه جانبه مدافع راستین انقلاب و استقلال کشور بوده و هستند و با جمیع جهات بیرونی و داخلی متوجه اند کدامین مخلصانه و صادقانه و در میدان و نه با شعار و در دفتر و مسند خدمتگزار آنان در رفع و حل مشکلات و مسائل آنان هستند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    7 2
    احسنت
  • حمید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    12 4
    مردم هوشیار باشند که این افراد برای جا زدن اصلاح طلب ها در مجلس بصورت ناجوانرده انه ای در صدد سیاه نمایی از دولت رئیسی و به تبع آن پشیمان سازی طرفداران ایشان و جبهه انقلاب از رای دادن به اصولگران هستند تا بتوانند افراد طرفدار اصلاح طلب را راهی مجلس کنند . انشا الله که در دنیا عواقب رفتار زشت و ناپسند خود را ببینند .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    11 1
    سنگ پا جلوی اصلاح طلبان کم میاره،از بس که پر رو و وقیح اند
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      یه سنگ دیگه هم همینطور ...!!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    12 10
    اگر شما باور کردید این دولت داره گندکاری دولتهای قبل رو جمع میکنه خیلی ساده تشریف دارید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    17 9
    رئیسی هم بدتر از روحانی
  • من US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    5 1
    حرف حسابی که استخوان گلوی اصلاح طلبان است. اما یک نکته: میگویند در شهر فاجعه ای را میگرداندند، هر چند وقت یکبار بر میگشت و می گفت برایم حرف در می آورید. حکایت اصلاح طلبان است.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    1 1
    توکل بخدا
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    5 10
    دولت روحانی به کمک تمام خیانتکاران داخلی و خارجی تلاش کرد کشور را تسلیم غرب کند اما نتوانست و حالا هم در حال تخریب دولتی است که تمجید رهبری را در دوسال گذشته به دست آورده است.
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    2 4
    اگر شما دچار آلزایمر و فراموشی شده اید کافی است تا به مناظرات انتخابات سال ۱۴۰۰ و سخنرانی آقای رئیسی که با یک سرچ ساده در گوگل در اختیارتان قرار می گیرد مراجعه نمائید .آن وقت تناقض و سر کاری بودن آمار دوسال گذشته دولت آقای رئیسی آشکار می گردد . در آن مناظره ؛ایشان نرخ تورم در دولت آقای روحانی را ۴۶ درصد بیان می کند و به صراحت می گوید که این تورم مهار گسیخته به زعم ایشان را در وهله اول مهار و سپس به حد اقل و یا تک رقمی برساند .( ! ) . در حالی که در آمار الان بعد از دوسال کار دولتش می گوید که ما توانسته ایم که نرخ تورم بالای ۶۰ درصد به جا مانده از دولت قبلی را به حداقل ۴۶ درصد برسانیم .
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      2 0
      اگر با این شرایط طی 2 سال همان جلوی افزایش را گرفته و ثبات را هم ایجاد کرده باز کار بزرگیه
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    3 4
    اگر شما دچار آلزایمر و فراموشی شده اید کافی است تا به مناظرات انتخابات سال ۱۴۰۰ و سخنرانی آقای رئیسی که با یک سرچ ساده در گوگل در اختیارتان قرار می گیرد مراجعه نمائید .آن وقت تناقض و سر کاری بودن آمار دوسال گذشته دولت آقای رئیسی آشکار می گردد . در آن مناظره ؛ایشان نرخ تورم در دولت آقای روحانی را ۴۶ درصد بیان می کند و به صراحت می گوید که این تورم مهار گسیخته به زعم ایشان را در وهله اول مهار و سپس به حد اقل و یا تک رقمی برساند .( ! ) . در حالی که در آمار الان بعد از دوسال کار دولتش می گوید که ما توانسته ایم که نرخ تورم بالای ۶۰ درصد به جا مانده از دولت قبلی را به حداقل ۴۶ درصد برسانیم . اگر بپذیریم که تلاش دو ساله دولت ایشان منجر به رسیدن تورم به ۴۶ درصد درست می باشد ؛ به استناد همان سخنان ؛ اولا دولت وی درجا زده ثانیا واقعیت بازار و اقتصاد در خصوص نرخ تورم تا امروز بسیار بیشتر از ۶۰ درصد می باشد .! نتیجه گیری اینکه با بسیج عمومی طرفداران و سینه چاکان برای ارائه آمار خلاف و غیر واقعی ( که در ۴۵ سال گذشته مرسوم بوده ) نه تورم و نه بیکاری کاهش می یابد و نه ارزش ریال تقویت می گردد بلکه تحقق این خواسته ها ؛ کار مداوم ؛ دلسوزی و مدیریت درست ؛ دانش و آگاهی ؛ به کارگیری افراد متخصص و با دانش را می طلبد . همان گونه که با حلوا حلوا گفتن هرگز دهان کسی شیرین نمی شود ؛ با آمار سازی و شعار هم مهار تورم و بیکاری و تقویت پولی حاصل نمی گردد . این آمار های صد من یک غاز فقط و فقط به مثابه نمکی است که بر زخم های مردم پاشیده می شود .
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    2 1
    این صاحبان عکس و نام در انتشار تیتر دلهره آور تورم سه رقمی بعنوان اقتصاد دان . اکنون به چه نتیجه ای رسیدند . اینکه نقل بمضمون نکته آقای روحانی در مورد نظر جمعی اقتصاد دان متعارض با سیاست اقتصادی دولت ایشان بذارن دم کوزه آبش را بخورند ، لابد مدرک منظور بود . هدف واقعی چی بود . منافع ملی ؟ یا میلی و گروهی با نگاه به غرب
  • محسن IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    4 4
    اکه جریان تحریف شکست بخوره جریان تحریم حتما شکست خواهد خورد اینها حکم منافق را دارند مصیبت که به این ملت در طول دوران به اسم برجام وارد کردن به روی خودشان نمی اورند وبعد تورم دوران هشت ساله خود را سانسر می کنند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    خراب کردید، دنبال مقصر بین دوستاتونیدخخخخ
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس