کد خبر 1523040
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
گفتگوی تلفنی «اسماعیل هنیه» با رئیس شورای عالی لیبی

اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی لیبی ضمن رایزنی درباره تحولات مربوط به دیدار وزیر خارجه سابق لیبی و همتای صهیونیست، از موضع رسمی و مردمی لیبی در حمایت از فلسطین تمجید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی لیبی از موضع رسمی و مردمی این کشور در حمایت از ملت فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

«اسماعیل هنیه» در ادامه رایزنی با مقامات لیبی، جمعه شب با «محمد تکاله» رئیس شورای عالی لیبی تماس گرفت و دو طرف ضمن رایزنی درباره حمایت قابل تقدیر دولت و مردم لیبی از آرمان فلسطین و اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به بررسی اوضاع و تحولات پس از دیدار «نجلاء المنقوش» و «الی کوهن» پرداختند.

هنیه در این تماس تلفنی تصریح کرد: مردم فلسطین با توجه به موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که متأسفانه علی‌رغم انبوهی از مخالفت‌های مردمی در برخی پایتخت‌های عربی رخنه کرده است، رضایت و قدردانی خود را از موضع گیری ممتاز مردم و دولت لیبی ابراز و به آن افتخار می‌کنند.

وی تأکید کرد: موضع لیبی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در منطقه حاکی از حمایت قوی این کشور از آرمان و مردم فلسطین در مواجهه با افراطی ترین و فاشیست ترین رژیم و توطئه‌های آن با هدف نابودی آرمان فلسطین و ضربه زدن به ستون‌های اصلی آن است.

رئیس شورای عالی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز موضع قاطع لیبی در حمایت از آرمان و حقوق ملت فلسطین و مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که لیبی در روابط با فلسطین و دیدگاهش ضد رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد.

محمد تکاله همچنین از سفر قبلی خود به نوار غزه در حدود ده سال پیش و احساسات شدیدی که نسبت به فلسطین به طور کلی و نوار غزه به طور خاص در او ایجاد و نهادینه شده بود، یاد کرد.

اسماعیل هنیه پیشتر نیز با «محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی و «صادق الغریانی» مفتی اعظم لیبی گفتگو و از مواضع لیبی در حمایت از آرمان و ملت فلسطین قدردانی کرده بود.

گفتنی است که دیدار جنجالی نجلاء المنقوش وزیر خارجه برکنار شده لیبی با الی کوهن همتای صهیونیست او در پایتخت ایتالیا، موجی از خشم و اعتراضات را در سطح رسمی و مردمی لیبی به دنبال داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس