کد خبر 1522991
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

سعی داریم شما را در اینجا با خانواده دربهای اتوماتیک بیشتر آشنا کنیم و به معرفی و آشنایی بیشتر شما با دربها صنعتی و دلایل استفاده از آنها بپردازیم از این رو شما را به خواندن مطالب زیر دعوت می نماییم.

نکات قابل توجه جهت ساخت سوله و کارخانه

متناسب با پیشرفت جوامع بشری در دنیای امروزی ، ساختار ساختمانها نیز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و این موضوع سبب گردیده تا دسته بندی ساختمانها نیز به شکل شگرفی تخصصی گردد ، به طور مثال ساختمانهای اداری با ساختمانهای مسکونی و ساختمان های مسکونی با ساختمانهای آموزشی و دانشگاهها تفاوت بسیاری دارند و همچنین ساختمان دانشگاهها نیز با مراکز خرید و سوله های صنعتی تفاوت دارند درست است که تمام ساختمانها زیرگروه معماری و ابنیه میباشند اما ، طراحی ، ساخت و تجهیزات لازمه هرکدام متفاوت بوده و دارای محاسبات و تخصص خاص خود میباشد ، به نحوی که یک معمار و طراح ساختمان مسکونی نمیتواند یک سوله طراحی کند و اگر این کار صورت پذیرد قطعا تخصصی و حرفه ای نمیباشد.

به طور مثال : جانمایی زمین ساخت یک سوله و کارخانه ، ابعاد زمین مورد نیاز و تعداد طبقات سوله ، نوع اسکلت و سازه ، ارتفاع طبقات و...بسیار مهم و تخصصی میباشد و لزوم به ماهها تحقیق و مطالعه دارد اما در طراحی و ساخت یک آپارتمان نیازی به این تحقیقات نمیباشد و طراح صرفا بر اساس ابعاد زمین و خواست کارفرما اقدام به طراحی و نقشه کشی مینماید متاسفانه در کشور ما مشکلات زیادی در خصوص صنعت وجود دارد که ناشی از مطالعات ضعیف و سهل انگاری در ساخت کارخانه ها میباشد که به طور مثال میتوان به ساخت کارخانه فولاد مبارکه در شهر اصفهان که مشکل آب دارد به جای ساخت این کارخانه در کنار دریا اشاره نمود ، لازم به ذکر است صنعت فولاد یکی از صنایع مهم در مصرف آب میباشد و برای تولید فولاد آب زیادی لازم است ، برای تولید هر تن فولاد حدود ۲۰ متر مکعب آب لازم است.

درب صنعتی چیست ؟

پس برای ساخت یک کارخانه عوامل مهمی را باید در نظر گرفت ، در درجه اول تامین آب و برق مورد نیاز ، پس از آن تاثیرات بر محیط زیست ، تامین نیروی انسانی و بازار هدف محصولات تولیدی و . . . هرکدام برای ساخت یک کارخانه بسیار مهم و قابل توجه میباشد.

این نکات آنقدر مهم و تخصصی میباشد که شما حتی نمیتوانید در یک کارخانه و سوله ای که برای تولید محصولات غذایی طراحی و ساخته شده است ، قطعات خودرو تولید کنید.

این امر سبب گردیده تا شرکتها و کارخانه ها فعال ، برای توسعه و افزایش توانمندی خود اقدام به مکان یابی زمین مناسب با ابعاد مناسب نمایند و پس از آن جهت ساخت سوله و کارخانه خود متناسب با تجهیزات و خطوط تولید ، اقدام به طراحی و ساخت سوله ها نمایند.

درب اتوماتیک و انتخاب صحیح

استفاده از انواع درب که یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی میباشد ، و توجه در انتخاب مدل و محل نصب آنها در مکانهای صنعتی اهمیت ویژه ای دارد.

ما اگر بخواهیم انواع درب در ساختمانها را فقط با توجه به نوع اصلی جنس دسته بندی کنیم میتوانیم به انواع دربهای فلزی ، چوبی و دربهای شیشه ای اشاره کنیم که هرکدام دارای مدلهای مختلف بسیار فراوانی هستند و متناسب با محل کاربرد انتخاب میشوند.

مدتهاست که با ورود اتوماسیون ، صنعت درب سازی نیز دگرگون شده و درتمام آنها نوع اتوماتیک جایگاه ویژه و پرکاربردتری از مدلهای ساده و سنتی پیدا کرده است.

از این رو لازم است تا طراحان ساختمانها در هنگام طراحی و نقشه کشی به نکات زیر توجه ویژه ای نمایند.

از مهم ترین نکات قابل توجه میتوان به ترتیب به ماهیت ساختمان طراحی شده ، فضا یا تجهیزات پیرامون دربها ، تعداد دربهای مورد نیاز ، نوع دربهای ، تعداد تردد روزانه از دربها ، مدل دربها ، ابعاد دربها چهارچوب و سازه لازم جهت نصب دربها ، جهت و سرعت باد در برابر درب و سرعت باز و بسته شدن درب اشاره نمود.

درب صنعتی چیست ؟

درب صنعتی

با گسترش صنایع ، استفاده از انواع درب صنعتی و مدلهای مختلف دربهای صنعتی در کارخانه ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

به طور خلاصه باز و بسته شدن سریع دربهای صنعتی باعث جلوگیری ازاتلاف انرژی در سوله ها ، ، جلوگیری از ورود آلودگی به سوله ها ، افزایش رفاه پرسنل تولید و افزایش راندمان تولید و بالا رفتن کیفیت محصولات کارخانه ها میگردد و این دلایل دست به دست هم داده اند تا روز به روز الزام استفاده از دربهای صنعتی در کارخانه ها و صنایع بیشتر از قبل احساس شود.

درب صنعتی ، درب اتوماتیک صنعتی و دربهای صنعتی ، درب های هستند که برای ورودی سوله ها در کارخانه ها استفاده میشوند.

درب های صنعتی را می توان در درجه اول به دو قسمت مهم دربهای پرتردد و کم تردد دسته بندی کرد ، در مدلهای دربهای صنعتی پرتردد ، سرعت باز شدن و قابلیت تردد و باز و بسته شدن مداوم نکته ای کلیدی و مهم میباشد.

از این رو قیمت این دربها به دلیل تخصصی بودن و لزوم استفاده از قطعات و تجهیزات لازمه ، گرانتر از سایر مدلهای دربهای اتوماتیک میباشد.

از مدلهای و اصطلاحات رایج در درب های صنعتی میتوان به ، درب فولد آپ ، درب رول آپ ، کرکره صنعتی ، درب سکشنال ، درب سریع بازشو و دربهای مگا (دربهای بسیار بزرگ جهت آشیانه ها) اشاره نمود.

درب صنعتی چیست ؟

توجه در هنگام خرید

متاسفانه در کشور ما به دلیل موکول شدن خرید دربهای صنعتی به دقیقه ۹۰ و بررسی نکردن تمهیدات لازم در زمان طراحی سوله ها ، رعایت نکردن حریم دربها و عبورکردن لوله های تاسیسات از حریم دربها ، عدم توجه به ابعاد لازم برای عرض بازشو مفید و ارتفاع بازشو مفید ، عدم اطلاع کافی خریدار درانتخاب مدل و نوع ، ارائه اطلاعات غلط و مبهم به خریدار ، عدم توجه به نیازهای واقعی واحد بهره بردار ، مشکلات زیادی برای کارخانه ها و صنایع به وجود آورده است که برطرف کردن هرکدام نیاز به وقت و هزینه زیادی دارد.

از این رو توصیه میگردد تا در زمان طراحی سازه ها قبل از ساخت سوله ها حتما با کارشناسان کارآزموده و خبره شرکت آگراداد مشورت نمایید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید

متاسفانه به دلیل عدم آشنایی و اطلاع واحدهای بازرگانی کارخانه های از دربهای صنعتی و اعتماد به افراد غیر متخصص به جای اعتماد به شرکتهای باسابقه سبب شده تا در بسیاری موارد کرکره های اتوماتیک فروشگاهی و پارکینگی را به جای دربهای صنعتی انتخاب و خریداری کنند.

این اشتباه در انتخاب که گاها به دلیل خرید ارزانتر صورت میگیرد سبب میشود تا کارخانه ها ، متضرر از خرید اشتباه خود مجبور شوند در آینده ای بسیار نزدیک مجددا هزینه زیادی برای تعمیرات کنند و یا به جای یک بار ، دوبار درب بخرند.

درب صنعتی چیست ؟

به طور مثال : کرکره های اتوماتیک فروشگاهی که خیلی ارزانتر از دربهای سریع صنعتی هستند به دلیل سرعت پایین بازو بسته شدن و عدم توانایی کارکرد مداوم جایگزین مناسبی برای دربهای صنعتی و دربهای سریع بازشو نیستند و نمیتوانند به جای آنها کارکنند.

درب صنعتی و دربهای صنعتی دسته بندی و مدلهای متفاوتی دارند که این تنوع در نوع کارکرد ، محل استفاده ، تعداد تردد و ابعاد آنها میباشد .از ویژگیهای بسیار مهم که دربهای صنعتی را از سایر دربهای متفاوت میکند ، میتوان به سرعت باز و بسته شدن بالا ، تداوم کارکرد نا محدود ، استهلاک کم تعمیر راحت در صورت تصادف لیفتراک ، مقاومت بالا در برابر باد ، توانایی ساخت در ابعاد بسیار بزرگ و مهم تر از همه جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره نمود.

شرکت آگراداد اولین و بزرگترین تولید کننده دربهای اتوماتیک صنعتی در ایران با داشتن کارشناسان خبره و کارآزموده با ۲۰ سال سابقه آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره در خصوص انتخاب دربهای صنعتی اعلام مینماید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس