کد خبر 1522733
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
جمع‌آوری روزانه ۸۰ تن زباله در شهر نجف

سرپرست شهرداری منطقه ۱۷ شهرداری تهران اعلام کرد: روزانه ۷۵ تا۸۰ تن زباله توسط پاکبان‌ های شهرداری این منطقه جمع‌آوری و از شهر نجف خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا سیفی روز جمعه به خبرنگاران اظهار کرد: امسال توفیق شد همکاران ما در منطقه ۱۷ شهرداری تهران مسوولیت قرارگاه نجف اشرف را در اربعین بر عهده بگیرند که خدا را از این بابت شاکر هستیم.

وی افزود: مهمترین موضوع ما در قرارگاه نجف که به درخواست عتبه علویه و شهرداری نجف انجام شد، موضوع خدمات شهری و نظافت خیابان ها و محورهای منتهی به حرم امیرالمؤمنین (ع) بود.با توجه به حجم زیاد زائر و تولید زباله یکی از مأموریت‌های اصلی ما در قرارگاه نجف نظافت و رفت‌ و روب است.

سیفی با اشاره به اینکه مراسم اربعین و شلوغی نجف از ابتدای ماه صفر شروع شده، ادامه داد: درخواست عتبه علویه از شهرداری تهران حضور نیروهای خدوم شهرداری از ابتدای ماه صفر در نجف بود، حدود ۵۰ نفر از نیروهای خدوم پاک‌ بان شهرداری منطقه ۱۷ از پنجم ماه صفر به شهر نجف اعزام و کار خود را شروع کردند. گروه‌های دیگری در تاریخ های مختلف اعزام شدند. به طوری که مجموعا ۳۰۸ پاکبان مستقر در شهر نجف داریم که در محورهای مختلف مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.

مسئول قرارگاه نجف شهرداری تهران تصریح کرد:در منطقه پیرامون حرم حضرت علی(ع) ۹ایستگاه موقعیت یابی شده و پاکبان‌ های عزیز در این نقاط شیفت بندی شده و ماشین هایی را مستقر کردیم تا وقتی حجم زباله زیاد شد، تخلیه کنیم.

سیفی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار تعداد ماشین آلات و تجهیزات بیش از آن چیزی که پیش بینی می‌شود بوده است، گفت:طبق همکاری و تعاملی که با شهرداری های شهرهای نجف،بغداد،مشهد و کرج داشتیم ۱۳دستگاه خودرو در اختیار همکاران است که به پاکبان ها برای تخلیه زباله از شهر نجف کمک می‌کنند.در روزهای ابتدائی جمع‌آوری زباله، حجم ۱۵ تا ۲۰تن زباله در شهر نجف را پیش‌بینی شده بود، اما در این ایام که شهر نجف شلوغ است روزانه ۷۵ تا ۸۰تن زباله توسط همکاران ما در شهرداری تهران جمع‌آوری و از شهر نجف خارج می‌شود.یک اتفاق جدید که امسال اتفاق افتاد،پلاستیک های جمع آوری زباله در مسیرهای منتهی حرم بر روی تیرهای چراغ برق نصب شده بود تا مردم زباله را در آنجا قرار دهند و به نوعی فرهنگ سازی در مسیر جمع آوری زباله انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس