FBI اطلاعات ژنتیکی ۲۱ میلیون آمریکایی را جمع‌‌آوری کرده است

یک رسانه آمریکایی گزارش داده که اداره اطلاعات فدرال آمریکا اطلاعات ژنتیکی مربوط به ۲۱ میلیون آمریکایی را جمع‌آوری کرده است.

به گزارش مشرق، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اقدام به جمع‌آوری پروفایل DNA مربوط به ۲۱.۷ میلیون آمریکایی کرده است.

پایگاه اینترسپت بر مبنای داده‌هایی که بررسی کرده نوشته این رقم معادل ۷ درصد از جمعیت آمریکا است.

پایگاه اینترسپت نوشته‌ بررسی بودجه درخواستی اف.بی.آی برای سال مالی ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که این اداره خواستار بودجه تقریباً دو برابری برای نگهداری فهرست DNA خود شده است.

اف.بی.آی خواستار اضافه شدن ۵۳.۱ میلیون دلار به بودجه ۵۶.۷ میلیون دلاری فعلی این سازمان برای انجام این اقدام شده و در توضیح درباره آن گفته است: «تخصیص منابع درخواست‌شده به FBI اجازه خواهد داد شمار فزاینده نمونه‌های DNA جمع‌آوری‌شد توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا را مورد رسیدگی قرار دهد.»

در بیانیه‌ای به تاریخ ۲۳ آوریل که برای توضیح درباره درخواست بودجه به کنگره ارائه شد کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی به چند دلیل اشاره کرد که به ادعای او ضروری بودن دسته‌بندی DNA توسط این نهاد را توجیه می‌کند.

او گفت که FBI در ماه حدود ۹۰ هزار نمونه جمع‌آوری می‌کند. او پیش‌بینی کرد که این رقم به ۱۲۰ هزار نمونه در ماه افزایش پیدا کند و در سال به حدود ۱.۵ میلیون نمونه برسد.

پایگاه اینترسپت نوشته یکی از دلایل افزایش نمونه‌ای ژنتیکی اف.بی.آی به دلیل سیاست‌گذاری‌های دولت ترامپ است که اجازه جمع‌آوری نمونه DNA از مهاجران بازداشت‌شده را صادر کرد.

اف.بی.آی از سال ۱۹۹۰ ساخت پایگاه داده DNA را آغاز کرد. تا سال ۱۹۹۸، اف.بی.آی به تشکیل یک پایگاه داده ملی به نام «سامانه ترکیبی شاخص DNA» کرد. در ابتدا جمع‌اوری داده‌ها فقط به افرادی که مرتکب جرم شده بودند مربوط می‌شد.

آنا لوئیز، از محققان دانشگاه هاروارد که در زمینه پیامدهای اخلاقی تحقیقات ژنتیکی تخصص دارد گفت: «اگر به زمانی که سامانه ترکیبی ایجاد شد نگاه کنیم می‌توان گفت که این سامانه در ابتدا برای مجرمان جنسی یا مرتکبان جرائم خشن تشکیل شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 0
    اگه ایران بود هرزه ها چه ها میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس