قبوض ۱۵ میلیونی برق برای پایتخت نشینان بد مصرف

قبوض ۱۵ میلیونی برق برای پایتخت نشینان بد مصرف، آخرین جزئیات سوخت رسانی در مرز مهران و به ثمر نشستن فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

به گزارش مشرق، قبوض ۱۵ میلیونی برق برای پایتخت نشینان، آخرین جزئیات سوخت رسانی در مرز مهران، توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال به ثمر نشست، صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون دلاری در توسعه فاز ۱۱ و ۱۵ شهریور ساعت کاری ادارات به حالت عادی باز می‌گردد از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بود.

متانولی‌ها به ازای دریافت یارانه انرژی به سمت تولید مشتقات بروند

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره لزوم اصلاح رویه اعطای یارانه سوخت به پتروشیمی‌های متانولی که باعث شده آنها به خام فروشی روی بیاورند گفت: پتروشیمی‌ها در ساختار اقتصادی کشور یک مفهوم ساختاری دارند یعنی یک مفهوم ارزش اقتصادی بنیادی دارند. متانولی ها بابت یارانه پنهان سوخت و خوراک خود به صورت خیلی ارزان دریافت می‌کنند، باید ما به ازای آن به کشور یک چیزی را بدهند این مسئله کاملاً مشخص و منطقی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مکانیزم ساختار اقتصادی پتروشیمی‌های متانولی و بده بستانی که بین دولت و پتروشیمی‌های متانولی از حیث حمایت از آنها و اعطای یارانه انرژی وجود دارد باید مشروط به توسعه زنجیره ارزش و تقویت بنیه فنی آنها باشد و علاوه بر این باید پتروشیمی‌های متانولی به سمت مشتقات پرمصرف متانول که دارای ارزش افزوده زیادی برای کشور هستند برود.

آخرین جزئیات سوخت رسانی در مرز مهران

پرویز ایدون، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایلام با اشاره به آخرین وضعیت سوخت رسانی در منطقه ایلام و مرز مهران گفت: هم اکنون ۵ جایگاه سیار سوخت رسانی در مرز تعبیه شده و تا روز آینده یک جایگاه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: جایگاه‌های سیاری که در مرز ایلام وجود دارد تنها برای سوخت رسانی به وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها است و خودروهای شخصی امکان استفاده از سوخت این جایگاه‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: یک جایگاه سیار در پایانه اربعین، ۲ جایگاه سیار در پایانه برکت و یک جایگاه در پایانه شهرداری مهران جای گذاری شده است.

به گفته این مقام مسئول جایگاه سیار دیگری نیز به صورت خودرو حمل سوخت به میزان ۱۲۰۰ لیتر در جاده‌ها برای خودروهای سواری در نظر قرار گرفته شده است که از فردا به زوار اربعین خدمت رسانی خواهد کرد.

آخرین وضعیت آبرسانی در مرزها اعلام شد / آب مرز ریمدان پایدار است

هاشم امینی سخنگوی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پایداری شبکه آب در مناطق مرزی گفت: طی پیگیری‌های انجام شده از استان‌های مرزی مختلف مشکلی در آبرسانی برای ایام اربعین وجود ندارد.

وی ادامه داد: روز جمعه مشکل چند ساعته در مرز ریمدان وجود داشت که برای حل این موضوع دو تانکر آبرسانی سیار به کمک شبکه آب آمد تا شبکه تعمیر شود. اما در سایر مرزهای کشور مشکل خاصی ندارند.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در مرز مهران هم به جهت حفظ پایداری شبکه آب و نگرانی که برای تراکم زائرین وجود داشت علاوه بر شبکه آب پایدار چند تانکر در این مرز تعبیه شد تا نیاز زوار را به طور کامل برطرف کند.

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال به ثمر نشست

محسن خجسته‌مهر (یکشنبه، پنجم شهریور) در موقعیت فاز ۱۱ پارس‌جنوبی در خلیج‌فارس و با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: در آینده‌ای بسیار نزدیک تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی که توسعه آن توسط متخصصان شرکت ملی نفت ایران و همه پیمانکاران و کارگران و کارکنان ایرانی انجام شده است، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران است که پس از ۲۰ سال تأخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در نهایت در برنامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ۲۴ حلقه چاه حفاری خواهد شد، تأکید کرد: با تکمیل توسعه این فاز، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون تن اتان تولید خواهد شد، همچنین یک میلیون تن در سال ال‌پی‌جی از فاز ۱۱ تولید می‌شود و با توسعه کامل این فاز، سالانه ۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

۱۴.۵ میلیون مشترک برق پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: میزان مصرف برق کشور روز گذشته به ۶۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ۷۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف داریم و نشان از رشد مصرف ۱۱ درصدی در شهریور ماه دارد.

سخنگوی صنعت برق ضمن تشکر از همراهی تمامی مشترکان در اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق از ابتدای خرداد ماه گفت: تا این لحظه از ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قبض صادره، ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قبض مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شده‌اند.

صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون دلاری در توسعه فاز ۱۱

جواد اوجی وزیر نفت، در آئین آغاز رسمی برداشت گاز از فاز ۱۱ پارس‌جنوبی گفت: این پروژه طی ۲۰ ماه گذشته با تلاش شرکت‌های ملی نفت ایران، نفت و گاز پارس، پتروپارس، مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و … با پشتیبانی دولت به بهره‌برداری رسید و ارزش قرارداد توتال در فاز ۱۱ حدود ۴.۸ میلیارد دلار بود اما این شرکت به‌دلیل تحریم‌ها در سال ۹۷ از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خارج شد اما کار در دولت سیزدهم متوقف نماند و با این باور ما امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: اما در ایران افزون بر خودکفایی در صنعت نفت، پا را فراتر گذاشتیم و در پالایشگاه فرا سرزمینی حضور فعال پیدا کردیم، در حالی که در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون که تحریم داماتو اجرا شد، فکر می‌کردند به محض تحریم صنعت نفت ایران زمین‌گیر می‌شود اما امروز می‌بینیم که ایران ظرفیت تولید روزانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در روز را دارد.

تولید روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب گاز از فاز ۱۱ تا پیش از زمستان

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: در ماه‌های آینده تولید گاز از فاز ۱۱ به ۱۰ تا ۱۲ میلیون مترمکعب می‌رسد، که این رقم تا پیش از زمستان تولید گاز از این فاز به ۱۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی افزود: ۲۰ حلقه چاه دیگر نیز در این فاز حفاری خواهد شد و تولید گاز از فاز ۱۱ به ۵۰ تا ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

وزیر نفت ادامه داد: امروز به تمامی دارندگان مخازن نفتی و گازی دنیا اعلام می‌کنیم ایران صاحب فناوری‌های قوی در بحث حفاری‌های افقی، عمودی، ساخت سازه‌ها و سکوهای دریایی شده و صنعت نفت ایران در بخش بالادست و پایین‌دست خودکفا است.

تحویل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت ملی گاز به ستاد اربعین کشور

یدالله رحمانی دبیر ستاد اربعین شرکت ملی گاز ایران گفت: هر ساله با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تردد خیل عظیم عاشقان و دلباختگان منتهی به مرزهای کشور افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از این رو برای رفاه و تسهیل این امر و از سویی با توجه به دستور عمل و تکالیف ستاد اربعین کشور برای هریک از سازمان‌ها و نهادها، شرکت ملی گاز ایران نیز در دو مرحله، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل این ستاد داده است.

۱۵ شهریور ساعت کاری ادارات به حالت عادی باز می‌گردد

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: امسال هدف گذاری کاهش هزار مگاواتی مصرف برق در ادارات را تعریف کردیم. این هدف از دو مسیر پیگیری شد؛ یکی با اصلاح ساعت کار ادارات و دیگری نظارت بر سامانه‌های سرمایشی و مصرف برق ادارات.

وی گفت: قرار بر این بود ۳۰ درصد در ساعت اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت اداری مصرف برق ادارات کاهش داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: تا کنون از هدف کاهش هزار مگاواتی مصرف برق اداری، ۸۵ درصد آن محقق شده است. این برنامه تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و پس از آن ساعات کار ادارات طبق مصوبه هیئت وزیران به حالت قبلی بازخواهد گشت

۲۰۰ مشترک پر مصرف تهرانی قبوض ۱۵ میلیونی دریافت کردند

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قبض صادرشده مشمول پاداش شده‌اند و رقم تخصیص داده شده ۲۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این‌که مشترکانی که مصرف غیرمتعارف داشته باشند، هزینه‌های غیریارانه‌ای پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در شهر تهران سه درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کرده‌اند. مشترکانی که بیش از ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف برق داشتند در این دسته قرار گرفته‌اند که نیم درصد کل مشترکان را شامل می‌شود و عمدتاً در واحدهای بزرگ و یا ویلایی سکونت دارند.

به گفته ناظریان ماهانه به طور متوسط دو میلیون تومان قبض برای این دسته از مشترکان صادر شده است اما در این بین مشترکانی را داشتیم که معادل ۲۰ مشترک برق مصرف کرده‌اند که تعداد آنها ۲۰۰ مشترک بوده و ماهانه ۱۵ میلیون تومان قبض برای این افراد صادر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس