۳ شهر ایران که بهشتی خصوصی برای استراحت و لذت بردن هستند

هر کدام از شهرهای ایران جذابیت‌های خاص خود را داشته و طبیعت بکر و بی‌نظیرشان نقش قابل توجهی در جذب گردشگر و مسافر به این مناطق دارد. اما از این میان برخی به اندازه‌ای زیبا هستند که می‌توان آن‌ها را بهشت روی زمین به شمار آورد. زیبایی‌هایی که تنها به یک منطقه خاص تعلق نداشته و در سراسر کشور گسترده شده‌اند. این طبیعت‌ها را می‌توان در پایتخت و یا در نزدیکی دریای خزر یا خلیج همیشه فارس پیدا کرد. پیش از سفر به این مناطق باید به نکاتی توجه داشته و اقامتگاه مناسب و مطلوبی را برای سکونت در نظر بگیرید. به همین دلیل اجاره ویلا شمال و دیگر نقاط کشور رواج قابل توجهی یافته و این کار را می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌هایی مانند سایت شب انجام دهید.

در ادامه به معرفی شهرهای ایران که بهشتی خصوصی برای استراحت و لذت بردن هستند خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم از دوستداران طبیعت سرسبز و با نشاط هستید با ما همراه باشید.

طبیعتی که در بین ساکنان پایتخت طرفداران زیادی دارد

۳ شهر ایران که بهشتی خصوصی برای استراحت و لذت بردن هستند

بیشتر ساکنان پایتخت عاشق طبیعت هستند. این افراد از هر فرصت و امکانی برای سر زدن به طبیعت بکر و بی‌نظیر استفاده کرده و ایام تعطیل و یا پایان هفته خود را در این مناطق سپری می‌کنند و بی شک، طبیعتی که در بین ساکنان پایتخت طرفداران زیادی دارد، کردان است.

روستایی در منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا که در نزدیکی تهران واقع شده و با حضور در آن باغ‌هایی بسیار زیبا را مشاهده خواهید کرد. بدون اینکه اثری از دود، ترافیک، ساختمان‌های بلند و چند طبقه، سر و صدا و....وجود داشته باشد و خلوتتان را به هم بزند.

در این منطقه ویلاها و اقامتگاه‌های زیادی هم ساخته شده‌اند که می‌توانید چند روزی را در آن‌ها اقامت کرده و قوای خود را تازه کنید. حتی می‌توانید به اجاره ویلا کردان دست بزنید. ویلا کردان اجاره انواع و اقسام مختلفی داشته و با ویژگی‌ها و امکانات رفاهی گوناگون در اختیار متقاضیان و گردشگران قرار می‌گیرد.

وقتی خیالتان بابت اقامت چند روزه در این روستای جذاب و دیدنی راحت شد می‌توانید فرصت کافی را به گشت و گذار در میان باغ‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، توت و... اختصاص داده و هر چه می‌خواهید استراحت کنید.

علاوه بر این جاذبه‌ها روستای کردان مکان‌های دیگری هم دارد که می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید. یکی از این دیدنی‌های مورد توجه، برج مقبره کردان است. یک برج آجری و تاریخی که در فاصله ۸۰۰ متری از این روستا قرار دارد و پلان خورشیدی و دایره‌ای شکل آن برای گردشگران جذاب و منحصر به فرد است.

این برج بر سکویی با قطر ۸ متر بنا شده و بنایی به یادگار مانده از عصر سلجوقیان است. برخی بر این باورند که این برج، مقبره امامزاده حسین علیه السلام و از نوادگان امام سجاد علیه السلام است. پل قدیمی بانو صحرا کردان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه باصفاست که قدمت آن به عصر صفویان باز می‌گردد.

شهری در نزدیکی دریای خزر با مردمان خونگرم و مهمان نواز

۳ شهر ایران که بهشتی خصوصی برای استراحت و لذت بردن هستند

مردم ایران به مهمان نوازی و خون‌گرمی شهره‌اند. اما با این حال برخی از مناطق از این لحاظ به سایرین برتری دارند و بابلسر یکی از این شهرهاست. شهری در نزدیکی دریای خزر با مردمان خون گرم و مهمان نواز در استان مازندران زیبا که به حق یکی از خوش آب و هواترین شهرهای شمالی کشور است.

طبیعت بکر و بی‌نظیر، سرسبزی و طراوت باعث شده تا این منطقه مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام و فصول مختلف سال باشد. این شهر جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده که باید در یک فرصت کافی به بازدید از تمامی آن‌ها اقدام کنید.

بدین منظور می‌توانید به ویلا بابلسر سر بزنید و یا به اجاره سوئیت در بابلسر ارزان و یا گران قیمت اقدام نمایید. یکی از این جاذبه‌های مهم آرامگاه امامزاده ابراهیم است که به او ابوجواد نیز گفته می‌شود. عمارت این آرامگاه به صورت هشت ضلعی ساخته شده و گنبدی هرمی شکل دارد. قدمت این بنا به قرن ۹ هجری قمری باز می‌گردد.

دیگر جاذبه دیدنی این شهر سرسبز و باصفا پل معلق است که به دوران حکومت پهلوی اول تعلق داشته و می‌توانید در خیابان پاسداران آن را پیدا کنید. این پل از جنس فلز به وجود آمده و طولی بیشتر از ۸۰ متر دارد. ارتفاع این بنا ۱۶ متر بوده و عرض آن ۸ متر است.

پل معلق بر روی رود زیبایی به نام بابلرود واقع شده و به زیبایی این شهر افزوده است. بابلرود خود یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر است. رودخانه‌ای که شهرستان بابلسر را به دو بخش تقسیم کرده و پیرامون آن امکانات رفاهی زیادی به چشم می‌خورد. از جمله این امکانات می‌توان به سفره خانه، کافی شاپ، رستوران و... اشاره کرد.

اگر قصد دارید حیات وحش بابلسر را از نزدیک مشاهده نمایید بهتر است سری هم به پارک وحش این شهر بزنید که در خیابان دریا و در مجاورت مرکز سرطان شناسی این شهر قرار دارد. در این مجموعه حیواناتی از قبیل گرگ، شیر، خرس، میمون و... نگهداری می‌شوند.

زیبایی‌ها و دیدنی‌های این شهر به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شود. پس علاوه بر این جاذبه‌ها شما می‌توانید به مناطق دیگر گردشگری بابلسر هم سر بزنید که منطقه ساحلی میرود یکی از آن‌هاست. میرود در فاصله دو کیلومتری از بهنمیر واقع شده و منطقه‌ای منحصر به فرد با چشم انداز جنگلی و زیباست.

با حضور در این منطقه سرسبز و خرم می‌توانید از تسهیلات و امکاناتی که برای گردشگران تدارک دیده شده استفاده کنید. برای نمونه ساعاتی را در آلاچیق‌ها به استراحت و لذت بردن از طبیعت اختصاص دهید و یا به رستوران بروید و غذای مد نظر خود را تناول کنید. در این مکان امکان نصب چادر مسافرتی نیز وجود دارد و پارک مخصوص کودکان و سرویس‌های بهداشتی آن نیز مناسب است.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس