کد خبر 1521999
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
1

در ادامه با کمک سایت «پلازا» ضمن ارائه اطلاعات پایه‌ای از بهترین کنسول‌های بازی قابل حمل، مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، در دنیای امروز راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب نحوه بازی کردن و سرگرم شدن وجود دارد.

یکی از این راه‌ها، انتخاب کنسول دستی مناسبی است که بتوانید آن را با خودتان همه جا ببرید. ممکن است جزو آن دسته افرادی باشید که دایم در سفر هستید یا شاید دلتان بخواهد برای بازی کردن، کنسول بازی قابل حمل و سبکی داشته باشید که همیشه در اختیارتان باشد.

در ادامه قصد داریم با بهترین کنسول‌های دستی موجود در بازار آشنا شویم.

کنسول دستی چیست؟

کنسول دستی در واقع کنسول بازی ویدئویی کوچک و قابل حملی است که دارای یک صفحه نمایش داخلی، دکمه‌هایی برای کنترل بازی و بلندگوست.

کنسول دستی کوچک‌تر از کنسول بازی ویدئویی خانگی است و از آن‌جا که مجموعه کنسول، صفحه نمایش، بلندگوها و کنترل‌های مربوط به بازی، همه و همه در یک وسیله جمع شده‌اند، این مزیت را دارد که افراد می توانند آن را با خودشان حمل و در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنند و سرگرم شوند.

در ادامه روزنامه خراسان ضمن ارائه اطلاعات پایه‌ای از بهترین کنسول‌های بازی قابل حمل، مزایا و معایب هر کدام را بررسی کرده است.

نینتندو سوئیچ اولد تقریبا ۱۴ میلیون تومان

همان طور که از نام این محصول مشخص است، نینتندو آن را با یک نمایشگر اولد همراه کرده که نه‌تنها اندازه بزرگ‌تری از مدل قبلی دارد، بلکه روشنایی آن هم بیشتر است و به‌لطف بهره‌مندی از پنل اولد، قادر است رنگ‌ها را با شادابی و سرزندگی به‌مراتب بیشتری به‌نمایش بگذارد.

مشخصات اصلی این کنسول دستی عبارت اند از: نمایشگر ۷ اینچی، ۴۲۰ گرم وزن و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۲ ترابایت با کارت حافظه. نمایشگر فوق‌العاده اولد و طراحی زیبا جزو مزایا و پشتیبانی نکردن از ۴k جزو معایب آن است.

بهترین کنسول‌های دستی بازی ۲۰۲۳ +قیمت و عکس

استیم دک تقریبا ۲۴ میلیون تومان

استیم دک اولین کنسول مخصوص بازی‌های PC در بازار نیست، اما شاید بتوان گفت اولین مدلی است که توانسته است تا حد قابل‌توجهی موفق ظاهر شود و تجربه قابل‌قبولی در اختیار گیمرها قرار دهد. البته این کنسول نقاط ضعفی هم دارد.

برای مثال، شارژدهی آن جای کار دارد و تمامی بازی‌های موجود در استیم هم با آن سازگاری ندارد. با وجود این، شرکت سازنده‌اش به‌صورت مداوم برای آن آپدیت‌های نرم‌افزاری منتشر و تقریبا تمام بازی‌های جدید را هم برای آن بهینه‌سازی می‌کند.

نمایشگر ۷ اینچی، ۶۷۰ گرم وزن و ۶۴ گیگابایت حافظه، جزو مشخصات اصلی آن است.

نینتندو سوئیچ لایت تقریبا ۹ میلیون تومان

اندازه کنسول‌دستی قابل حمل نینتندو سوئیچ لایت تقریباً دوسوم اندازه سوئیچ معمولی است و بیشتر امکانات آن را ارائه می‌کند. سوئیچ لایت مانند پسر عموی بزرگ تر خود به مجموعه عظیمی از بازی‌های انحصاری فرست پارتی و Third Party نینتندو و همچنین یک صفحه کنترلر راحت و یک صفحه نمایش بزرگ و رنگارنگ دسترسی دارد و یک کنسول بازی قابل حمل ارزان به‌حساب می‌آید.

البته این کنسول پسرفت‌هایی هم نسبت به کنسول قابل حمل نینتندو سوئیچ دارد. به عنوان مثال، صفحه نمایش آن کوچک تر شده و به همان نسبت باتری آن هم کوچک‌تر شده؛ در نتیجه مدت زمان بازی کردن شما کاهش خواهد یافت.

نینتندو سوئیچ لایت همچنین قابلیت جدا شونده Joy-Cons را ندارد، در نتیجه بازی کردن به صورت چند نفره با آن دشوار خواهد بود. نمایشگر ۵.۵ اینچی با وزن ۲۷۰ گرمی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۲ ترابایت با کارت حافظه معرف این دستگاه است.

بهترین کنسول‌های دستی بازی ۲۰۲۳ +قیمت و عکس

نینتندو سوئیچ حدود ۱۵ میلیون تومان

زمانی که نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، شاهد یک کنسول جدید و هیبریدی بودیم که علاوه بر امکان استفاده به‌صورت دستی می‌توانستید آن را به یک تلویزیون هم وصل کنید.

کنسولی که می‌توان از آن به‌عنوان یک آتاری دستی پیشرفته هم یاد کرد. با وجود این که مشکل دریفت آنالوگ‌های آن، همه را گرفتار کرد، اما وجود بازی‌های انحصاری متنوع سبب شد این کنسول به بهترین کنسول بازی دستی در آن زمان تبدیل شود و تا زمان معرفی مدل اولد هم انتخاب اول کاربران نینتندو باشد.

حالا و با گذشت چندین سال، این کنسول دارای مجموعه تحسین‌برانگیزی از عناوین مختلف است و البته در بازار ایران هم به‌سختی پیدا می‌شود.

به همین دلیل همچنان می‌توان مدل اولد را بهترین انتخاب دانست. نمایشگر این مدل، ۶.۲ اینچ، وزن آن ۴۰۰ گرم و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۲ ترابایت با کارت حافظه است.

ایسوس راگ ۴۵ میلیون تومان

ایسوس راگ Ally یکی از کنسول‌های بازی قابل حمل جدید است. پیش از عرضه در بازار خیلی‌ها آن را یک رقیب جدی برای استیم دک به‌حساب می‌آوردند، اما این‌طور نشد.

با وجود این، این کنسول همچنان بهترین کنسول دستی ویندوز در بازار به‌حساب می‌آید. کنسول دستی ایسوس از یک نمایشگر ۷ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با یک تراشه جدید و قدرتمند AMD مبتنی بر معماری Zen ۴ عرضه شده است.

این کنسول همچنین با عناوین ایکس‌باکس سازگار است و می‌تواند تمام بازی‌های ویندوز را هم اجرا کند. از طرف دیگر نمایشگر آن دارای رزولوشن ۱۰۸۰p است و وضوح و کیفیت درخورتوجهی دارد و می‌تواند بازی‌ها را با نرخ ۶۰ فریم در اختیارتان قرار دهد، اما با تمام این‌ها این کنسول نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید جای پای خود را محکم کند.

حتی بهره‌مندی از تراشه قدرتمندتر و نمایشگر بهتر هم نتوانست کمکی برای آن باشد و استیم دک همچنان حرف اول را می‌زند. شارژ ضعیف و قیمت بالا نسبت به عملکرد آن، جزو معایب اصلی و طراحی زیبا، نمایشگر FHD با روشنایی بالا جزو مزایای آن است.

نکته پایانی

در این مطلب با بهترین کنسول‌های دستی موجود در بازار آشنا شدیم. تا این جا رقابت به طور جدی میان استیم دک و نینتندو سوئیچ اولد در جریان است و باید دید در آینده کدام کنسول می‌تواند خود را به‌عنوان بهترین کنسول بازی قابل حمل مطرح کند.

البته باید منتظر عرضه کنسول بازی قابل حمل و دستی جدید سونی، یعنی پلی‌استیشن پورتال، هم بمانیم و ببینیم در عمل چگونه ظاهر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس