کد خبر 1521606
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا مطلبی را با عنوان کاهش تحریم نفتی ایران یک کمک انتخاباتی به بایدن است، که برگرفته از گزارش شبکه بلومبرگ است را منتشر کرد:

شبکه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که بعد از توافق تبادل زندانیان آمریکایی و آزادی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران، حالا مقامات آمریکایی به طور خصوصی اذعان کردند که علاوه بر این توافق، به تدریج برخی از تحریم‌های مربوط به فروش نفت ایران را نیز کاهش داده‌اند.

این گزارش تاکید دارد که هم اکنون ایران تولید خود را به بالاترین سطح از زمان شروع تحریم در پنج سال گذشته بازگردانده و بیشترین میزان نفت خود را طی دهه اخیر، به مقصد چین ارسال می‌کند و حتی مقامات ایرانی مطمئن هستند که بیشتر از این مقدار هم می‌توانند صادرات نفت داشته باشند.

طبق این گزارش، دلیل عمده این رفتار مقامات آمریکایی، افزایش عرضه نفت بیشتر است که منجر به کاهش قیمت نفت شده و طبق گزارش‌ها قیمت متوسط هر بشکه نفت این هفته در لندن به زیر 85 دلار کاهش یافت و این موضوع منجر به کنترل تورم افسارگسیخته شده است.

طبق تحلیل گزارشگر بلومبرگ، پایین نگه داشتن قیمت بنزین (در حال حاضر نزدیک به 4 دلار در هر گالن) ممکن است به کمپین انتخاباتی جو بایدن در سال 2024 کمک کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    یانکیستان سعی دارد شکستش در به صفر رساندن صادرات نفت ایران را آبرومندانه توجیه کند!!!
  • حمید IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 2
    سیاست مدارای ما برا انتخاب مجلس افتادن بجون هم دارن همو تیکه تیکه میکنن سیاست مدارای اونا از الان بفکر رای دهندگانشونن ماهم سیاست مدار داریم اونام سیاست مدار
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      البته تو باید هم این را بگی غربگدای گوگولی چون برا امثال تو اون ارازا هر کاری بکنند خوبه ولی همان کار در ایران تیکه پاره کردن هم هست کمی شبکه های خود یانکستان را ببین شااااید بفهمی و اکسیژن مصرفی ات حروم اندر حروم نشه
    • سید IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      1 0
      یانکیستان سعی دارد شکستش در به صفر رساندن صادرات نفت ایران را آبرومندانه توجیه کند!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    صد در صد
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 1
    سیاست مدارای اونا به فکراسایش مردمشون اند سیاستمدارای مابه فکر جیب خودشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس