کفاشیان: عربستانی‌ها هر کاری کنند به ایران نمی‌رسند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: عربستانی‌ها هرکاری کنند در فوتبال به ایران نمی‌رسند.

به گزارش مشرق، علی کفاشیان درمورد برگزاری دومین دوره جشنواره ورزشی مهر عظام در رده دختران، اظهار داشت: از ۲ سال قبل که موسسه فرهنگی ورزشی باشگاه مهر عظام را تاسیس کردیم، یکی از برنامه های ما فراخوان دادن به بچه‌ها برای آمدن در زمینه ورزش و تحت تعلیم قرار گرفتن بود. در این برنامه‌ها اولویت را روی دختران گذاشتیم زیرا هرجا باشگاهی تاسیس می‌شود، امکانات کمتری در اختبار دختران قرار دارد. در سراسر باشگاه‌های فرهنگی_ ورزشی خود اکنون حدود ۶ هزار دختربچه ۶ تا ۱۵ سال را تحت پوشش مربیان مختلف فوتبال، فوتسال، دو و میدانی و شنا قرار دادیم.

وی افزود: برای دومین سال متوالی این جشنواره را برگزار کردیم تا انگیزه‌ای شود تا بچه‌هایی که زیر نظر مربیان مختلف تمرین می‌کنند، در نهایت نفرات منتخب در یک جشنواره بین کل باشگاه‌هایی که در استان‌های مختلف داریم، برای‌شان رقابت بگذاریم. امسال ۱۴ تیم در این جشنواره شرکت کردند. سال گذشته نیز ۱۰ تیم حاضر بودند که از بین آنها ۶ بازیکن به تیم ملی نونهالان رسیدند. تعدادی از بچه‌ها نیز در سوپرلیگ فوتسال و دسته یک مشغول هستند. در جشنواره امسال حدود ۲۵۰ نفر از دختران ۱۴ استان رقابت خوبی با هم داشتند. مهم‌ترین فاکتور برای ما بحث اخلاقی، درس خواندن و خوب تربیت شدن در زمینه ورزشی است‌.

رئیس هیات مدیره شرکت مهر عظام تصریح کرد: برای همین امکانات مختلف و برنامه‌های نظارتی برای‌شان در نظر گرفتیم‌. بسیاری از دخترانی که در جشنواره امسال شرکت کردند، از مناطق محرومی هستند که تاکنون حتی از شهر خود خارج نشده‌اند اما با حضور و مسابقه در این جشنواره خاطره بسیار خوبی در ذهن شان است‌. ان‌شاءالله در آینده نیز جزء نفرات خوب فوتبال ما شوند.

کفاشیان درمورد حضور کادرفنی تیم‌های ملی بانوان در این جشنواره، توضیح داد: استعدادیاب‌ها و سرمربیان تیم های ملی و باشگاهی در رده‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند تا بهترین‌ها را برای تیم‌های ملی خود فدراسیون انتخاب کنیم. حتی برخی مواقع که تیم ملی نوجوانان امکانات کمتری داشت، برای‌شان در همین محل(کمپ ایثار کردان) اردوی ۱۰ روزه گذاشتیم و تمام هزینه‌ها را متقبل شدیم. هدف ما این است برای دخترانی که امکانات کمتری دارند، شرایطی فراهم شود تا در آینده خودشان را نشان بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آیا شرایط لازم برای میزبانی تیم‌های ایرانی مثل VAR و شرایط زیرساختی ورزشگاه‌ها فراهم خواهد شد، گفت: الان یکی از بحث‌های مهم ما کسب میزبانی است‌. برای این منظور نیز باید استادیوم‌ها و تجهیزات‌مان خوب باشد. اگر شرایط استادیوم‌ها مناسب نباشد، مانند قبل که AFC تصمیم گرفت بازی نمایندگان ما در کشور ثالث برگزار شود، بازهم این اتفاق بیفتد باید همه تلاش خود را به کار بگیریم زیرا آماده کردن این تجهیزات، یک مسئله مملکتی است‌.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا مدیران امروز این رشته توانایی وارد کردن VAR را دارند، گفت: باید اراده‌ای قوی پشت آیت قضیه باشد. اگر زور نباشد به همین شکل کارمان را ادامه می‌دهیم‌. قطعا باید این کار انجام شود و کیومرث هاشمی که خودش کاملا ورزشی است و یک تا دو سال سرپرست فدراسیون بوده، اهمیت این کار را می‌داند. ان‌شاءالله هماهنگی و حمایت دولت صورت بگیرد تا VAR را بیاوریم. برخی شرکت‌ها حاضر هستند این سیستم را اجاره بدهند تا لیگ قهرمانان برگزار شود. سپس باید تجهیزات را کامل کنیم.

کفاشیان درخصوص اینکه آیا با وضعیت فعلی ورزشگاه آزادی، ناظران AFC مجوز ورود این سیستم را به صورت اجاره‌ای خواهند داد، تاکید کرد: متاسفانه ساخت پله‌ها و سکوهای ورزشگاه آزادی شرایط مطلوبی ندارد. روندی هم که شروع کرده‌اند، مدت ها ادامه دارد. اگر آذر یا دی دین کار انجام شود، خیلی خوب است.

وی درمورد اینکه با توجه به شرایط نامطلوب ورزشگاه آزادی و گلایه‌های یحیی گل‌محمدی ایرانی ها می‌توانند از عربستانی‌ها در این ورزشگاه میزبانی کنند، گفت: زمین ورزشگاه آزادی به نسبت سایر ورزشگاه‌ها بهترین است. چند وقت قبل هم گفتم حاضریم برای بازیکنان بیشترین خرج را بکنیم اما حاضر نیستیم بخشی از این مبالغ را صرف استادیوم‌ها کنیم. می‌دانیم زمین چمن‌ها شرایط نامطلوبی دارد اما اگر به کشورهای عربی نگاه کنیم‌ می‌بینیم چه استادیوم‌های مجهزی دارند. وقتی نمایندگان کشورهای عربی به اینجا بیایند، دوربین‌هایشان شرایط ما را نشان می‌دهند که اصلا خوب نیست. یاد سالی می‌افتم که زمین ورزشگاه آزادی را درست نکرده بودند و پس از بارش باران، تبدیل به یک استخر شده بود. مدت زیادی گذشت تا پس از دیدن این زمین، شرایط را درست کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 3
    الان چرا این حرف تفرقه انگیز میزنید مگه عقل ندارید
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 2
      عقل چی نگرانی عربستان قهر کنه عقل سیاستمدار بیشتر از تو که با این جمله قهر کنه
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 3
      چه تفرقه ای؟ یعنی ملت و مسئولان خفه خون بگیرن که مبادا غباری به دولت فخیمه ظاهر پرداز و فیل هوا کن شما وارد شده و خیالهای کودکانه تان فنا شود؟!!!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 3
      بی عقل تویی که به دوستی ظاهری شجره خبیثه دل بسته ای! کم از ارزشها و اعتقاداتمان جهت رضایت امویان و وهابیها کوتاه آمده ایم که حتی در فوتبال هم وا بدهیم؟!
  • adrian DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 14
    همونطوری که در ثروت، رفاه ، تجارت، توسعه و ... خیلی وقت است از ایران عبور کردند، در فوتبال هم به زودی عبور میکنند، شما پیر و پرتال ها بخوابید که به استراحت نیاز دارید اخر عمری
    • ... IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 3
      اشتباهی منفی دادم تو جام جهانی معلوم بود به شما نرسیدن
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 3
    این نمونه از مدیران جمهوری اسلامی هستند که در حالم هپروت سیر می کنند
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 0
      الان چه ربطی به جمهوری اسلامی داشت؟؟ همه جا باید نشون بدی بی اطلاعی؟؟ خود اهالی فوتبال در انتخاباتی که اتفاقا علی کریمی هم نامزد بود به این ها رای دادند به دولت چه ؟؟
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    این چرت و پرتا جیه VAR هم دولت براتون بیاره مگه خودتون درآمد ندارید از اسپانسر و صدتا کوفت و… این مفت خورا دیگه کین یکی جواب بده من رو؟‌ الان با پول دولت هم عرضه ش رو نداری بیاری VAR که چند تا دوربین بیشتر نیست
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 0
    خفه شید احمقها
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    این‌که خود فیفا هم ایران رو استعداد اول فوتبال آسیا دانسته بعد کره و عراق رو ؛ دلیل نمیشه مسئولین ما بگیرند بخوابند. باید به مراتب بالاتر فکر کنیم
  • سوسان IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    درسته اما با وجود فریسی پولیس و تاج پالانیه و اسپگان یهودیه ما از مالدیو هم هفتا میخوریم با این وضع مدیریت مافیائی ما هیچی نیستیم
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    تیم الهلال که خیلی قوی‌تر از تیم ماست
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    از ۱ تا ۶ یه عدد انتخاب کن. گفت ۹
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    شما مثل اینکه خواب اصحاب کهف ۲ هستین الان تجهیزات از شما سر هستند یا نه قطر عربستان و..... شما تو هیئت فوتبالها دنبال رای و خریدن ادمها هستین اونا کل اروپا اوردن لیگشون هدفشون فقط فوتبال نبوده نشان دادن کشورشون بوده با بهترین راه ممکنه تو بسیاری از مسائل اجتماعی اقتصادی که دارن با قطار سریع السیر میرن شما با تیبا و سمند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    تا خ اوند مردم از شما پیرهای یک کلام خلاص نکنه وضع مردم درست نمیشه کشور پیشرفت نمیکنه پر مملکته ازین مدیران همه ام دورو
  • یزدان IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    از حسادت و حقارت نمیدونی چی بگی
  • رضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    با حرف آقای کفاشیان کاملا موافقم عربستان هرگز توان مهندسی لیگ فوتبال خود به سبک ایران را ندارد. البته بجز در کشور ما در هیچ جای دنیا به تیم چهاردهم جدول جام قهرمانی نمی دهند!!
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    کفاشیان هنوز هست؟ کفاشیان و تاج تموم نمیشن. شاید مثل انرژی هسته ای باشن که تمام نمیشن بلکه فقط کم می شن و دارای «نیمه عمر» هستند اینها برن کفشاشون را بدوزند یک کسی که اجدادش کفش دوز بودند الان رسیده به بیت المال و نمیشه از بیت المال جداش کرد مگر حضرت عزرائیل به فریاد برسه خدا ریشه کنشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس