پهپاد

مقام‌های نظامی روس از آزمایش یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در مناطق عملیاتی با اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات دفاعی روسیه از آزمایش یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در عملیات نظامی وبژه در اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ویتالی دولگوف» از مقامات ارشد حوزه هوانوردی و پهپاد روسیه روز چهارشنبه گفت: «یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در حال آزمایش در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین است.»

وی گفت که این پهپاد انتحاری برای آزمایش به منطقه عملیات ویژه نظامی فرستاده شده و برای سامانه‌های جنگال دشمن نامرئی است. این پهپاد با مواد کامپوزیتی پوشانده شده است. این پهپاد قادر به حمل محموله تسلیحاتی چهار کیلوگرمی است و برد آن ۱۰ کلیومتراست.

بر اساس این گزارش، روسیه قصد دارد پنج هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.

تاس : ارتش روسیه در حال آزمایش یک پهپاد انتحاری در اوکراین است

پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سامانه‌های شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

قرار است تحویل انبوه پهپادهای جدید سیریوس به نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. سیریوس به دو موتور مجهز است. وزن برخاست آن افزایش یافته و می‌تواند محموله بزرگتری را حمل کند. ارتش روسیه در نبرد با اوکراین به پهپادها نیاز مبرمی دارد و از سویی دیگر ارتش آمریکا نیز اوکراین را به انواع پهپادی پیشرفته مجهز می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرده با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای ساخت مرکزی برای بازآماد پهپادها در خاک اوکراین به توافق رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 0
    اشتباه روسیه در تمرکز زیاد به روی موشک بود به جای ساخت تجهیزیات برای جنگهای این چنینی
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 0
    دخالت پریگوژین در نیجر و کسب محبوبیت او به مذاق نفوذی های انگلیس در کرملین خوش نیامده است چند روز بعد سفر وی به افریقا وی را کشته اند باید پوتین قاتلین وی را دستگیر کند
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 1
      10:28 دخالت پریگوژین در نیجر و کسب محبوبیت او به مذاق غربی‌ها بخصوص یانکی‌های گاوچرون و فرانسویهای استعمارگر خوش نیامده است چند روز بعد سفر وی به افریقا وی را کشته اند باید جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین قاتلین وی را دستگیر کند!!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    4 12
    احسنت ، با آرزوی موفقیت برای جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه!!
    • عمیر IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      0 0
      مرگ بر موتین و ارتش اشغالگر مزدور روسیاهی
    • عمیر IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      0 0
      زنده باد اوکراین مقتدر ! 💙💛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس