1

شروع تغییر و تحول در دیوان عالی کشور همزمان با ضربه حفاظتی به باندنفوذی‌ها برای آگاهان پیام‌هایی دارد که باید آن را برای افکار عمومی به درستی توضیح داد.

سرویس سیاست مشرق- مرخصی‌های طولانی‌مدت چند مفسد دانه‌درشت اقتصادی، شکسته شدن احکام برخی از سر شبکه‌های باند فساد و اعاده دادرسی احکام چند چهره جنجالی این روزها به خبر اول در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل‌شده است، با انتشار چند عکس عجیب از اکبر طبری در بیرون از زندان این شایعه در شهر پیچیده بود که پرونده جنجالی یک مفسد اقتصادی به‌صورت تشریفاتی در دادگاه رسیدگی شده و این افراد بعد از گرفتن حکم خیلی راحت از زندان بیرون آمده و به زندگی عادی مشغول هستند!

رسانه‌های ضدانقلاب و معاند نیز به این شایعات ضریب داده گویی خبری از اجرای عدالت در میان نیست، اما افرادی چون اکبر طبری، محمدهادی رضوی و یا پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی و حتی احمد سیف چگونه از زندان بیرون آمده و با سپردن چند وثیقه کم‌ارزش در مقایسه با اتهامات و محکومیت‌ها، همچنان به فعالیت‌های پیشین خود ادامه می‌دهند؟

باند نفوذی‌ها در قوه قضائیه چگونه متلاشی شد؟ / اکبر طبری چگونه از زندان بیرون آمد؟ / رمزگشایی از پرونده سردسته باند مفاسد اقتصادی در خانه امن!

طبری و رفقا چگونه اعاده دادرسی گرفتند؟

پاسخ به این سؤال کمی پیچیده و دارای ظرافت‌های خاص سیاسی است که باز شدن کلاف آن نیاز به تشریح فضای حاکم بر قوه قضائیه دارد، شاید بررسی دقیق پرونده اکبر طبری کلید حل این معما بوده و گوشه‌ای از ماجرا را به‌خوبی باز کند. اواخر خردادماه امسال انتشار یک بیانیه از سوی دیوان عالی کشور باعث یک بلوای رسانه‌ای در کشور شد.

روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد که حکم اکبر طبری نقض شده و درخواست نامبرده مبنی بر تجویز اعاده دادرسی فقط در ۲ مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) بدون اینکه رأی دادگاه نقض شود، اجازه رسیدگی مجدد داده است. در این اطلاعیه آمده بود که دادگاه بعدی پس از رسیدگی مطابق ماده ۴۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری درصورتی‌که اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، می‌تواند آن بخش که مورد اعاده قرارگرفته را نقض و رأی جدید صادر کند.

طبق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی نسبت به رأی قطعی پس از حدوث واقعه جدید یا ارائه مستندات جدید صورت می‌گیرد که پرونده در همین راستا مطرح و منتهی به تصمیم مزبور شده است.

نزدیک به یک هفته پس از انتشار این بیانیه عجیب و قابل‌تأمل، اعلام خبر آزادی اکبر طبری از زبان رئیس سازمان زندان‌ها در یک برنامه زنده تلویزیونی خبرساز شد.

شامگاه چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و درباره یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فساد مالی سال‌های اخیر و متهم اصلی این پرونده اکبر طبری گفت که طبری نه عفو خورده، نه مرخصی رفته و نه در زندان است؛ این سخنان بار دیگر اذهان عمومی را به سمت طبری، ماجرای لواسان و دوستانش جلب کرد.

انتشار یک جمله معروف از اکبر طبری در دادگاه رو به قاضی پرونده که ادعا کرده بود اگر بخواهد دوستانش همه منطقه لواسانات را به نام او می‌زنند این شایعه را تداعی می‌کرد که این بار با امدادهایی خاص از جانب برخی دوستان طبری باعث شده است که این مفسد دانه‌درشت به‌جای طی کردن محکومیت در بند مالی زندان اوین در ویلایی اعیانی در شمال شهر تهران مشغول خوش‌گذرانی است!

این ماجرا وقتی جنجالی‌تر شد که اندکی بعد معلوم گردید که آزادی طبری، با وثیقه ضعیف ۳۰۰ میلیاردی و مصطفی نیازآذری (مجرم متواری همین پرونده به کانادا) در تأمین این وثیقه، نقش اساسی داشته است.

باند نفوذی‌ها در قوه قضائیه چگونه متلاشی شد؟ / اکبر طبری چگونه از زندان بیرون آمد؟ / رمزگشایی از پرونده سردسته باند مفاسد اقتصادی در خانه امن!

این دست اتفاقات خاص قضایی باعث واکنش‌های شدید در کشور شد، روزنامه کیهان در صف اول منتقدان آزادی دانه‌درشت‌ها قرارگرفته و در یادداشتی نوشت:

برخی ارفاقات در مورد محکومان خاص و دانه‌درشت حتی اگر ظاهر توجیه‌پذیر و قانونی هم داشته باشد در بین مردم پذیرفتنی نیست و در بین انبوه مردمی که در راهروهای دادگاه‌ها و با سخت‌ترین شرایط درگیر پرونده‌های به‌مراتب کوچک‌تر هستند ایجاد نارضایتی و بدبینی خواهد کرد. شاید برخی مواقع مصلحت در این باشد که به دانه‌درشت‌ها و کسانی که برخورد و محاکمه آن‌ها تبدیل به دلگرمی و امیدبخشی مردم شده است نسبت به پرونده‌های مردم عادی سختگیری بیشتری صورت گیرد نه این‌که برعکس ملاحظات و ارفاقات شامل دانه‌درشت‌ها شود.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها به آزادی اکبر طبری، و نیز برخی شایعات درباره آزادی تعدادی دیگر ازاین‌دست افراد، قوه قضاییه در یک اطلاعیه کُدهایی جالب درباره یکی از پرونده‌ها داد و اعلام کرد:

«محکوم‌علیه اکبر اتباعی‌طبری، دارای عناوین اتهامی متعدد بوده که در بعضی از عناوین به‌ویژه ارتکاب بزه اعمال‌نفوذ به ۴۵ ماه حبس محکوم‌شده که این مدت حبس نام‌برده با گذراندن دوران محکومیت به‌صورت کامل خاتمه یافته است. وی در دوران محکومیت نیز از هیچ مرخصی طویل‌المدتی استفاده نکرده است. در خصوص سایر عناوین اتهامی اکبر طبری نیز حکم بر محکومیت صادر، لیکن به دلیل اعتراض و واخواهی او و وکلایش، طبق قانون مراتب در دیوان عالی کشور در حال بررسی مجدد هست. طبری همچنین جریمه‌های نقدی را که به آن محکوم‌شده بود پرداخت کرده است. نام‌برده بعد از تحمل ۴۵ ماه حبس، اکنون پس از تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی و بر اساس تصمیم مرجع قضائی از زندان خارج‌شده تا نتیجه نهایی پرونده وی در دیوان عالی کشور مشخص شود».

البته این توضیحات نتوانسته بود افکار عمومی را قانع کند، گویی اتفاقاتی در حال روی دادن بود که قوه قضائیه نمی‌توانست شرح بیشتری درباره آن‌ها بدهد! گویی همان دست‌هایی که سعی داشتند پرونده دانیال زاده را منحرف کنند، حالا طی یک فرایند خاص در تلاش بودند بدون هیچ سروصدایی اکبر طبری را نیز از زندان خارج کرده و به نقطه امن ذهنی ببرند.

ضربه حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به خانه امن

انتشار یک خبر از ضربه حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه به یک شبکه نفوذی که ادعای ارتباطات ویژه با دیوان عالی کشور داشت باعث رمزگشایی از یک سلسله حوادث عجیب در اطراف قوه قضائیه شد. در آخرین روزهای داغ مردادی در تهران مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه خبر داد که افراد فعال در یک باند جعل اسناد را که مدعی نفوذ در دستگاه قضائی بودند، شناسایی و دستگیر کرده است.

این گروه با ادعای وجود ارتباطات در دیوان عالی کشور، سعی می‌کردند افرادی که درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در پرونده خود داشتند را مورد کلاه‌برداری قرار دهند. این باند فساد با شگردهایی بدواً موافقت تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ پرونده‌های قضایی با عناوین اتهامی متعدد را با دستور مجعول مقامات عالی‌رتبه عدلیه خطاب به روسای کل دادگستری‌های کشور که پرونده قضائی مربوطه در آن استان مورد رسیدگی بوده، به اصحاب دعوی تحویل و سپس درازای آن مبالغ هنگفتی به انحاء گوناگون (وجه نقد، سکّه طلا و ارزهای خارجی ازجمله دلار و رمز ارز) درخواست می‌نمودند.

این خبر شوک‌آور حکایت از آن داشت که اعضای باند با جعل امضاء مربوط به مسئولین عالی دستگاه قضایی، جعل آرم و لوگوی قوه قضائیه، ثبت درخواست اولیه افراد و سپس تغییر آن به متن دلخواه و متناسب با موضوع موکلین از طریق نرم‌افزارهای تخصصی، غصب عنوان استاد دانشگاه در رشته حقوق و ریاست دانشکده حقوق معتبرترین دانشگاه‌های کشور و ادّعای اینکه قضات عالی‌رتبه از شاگردان آنان می‌باشند که از این حربه برای ایجاد اعتماد و اطمینان استفاده می‌نمودند. فاجعه بزرگ زمانی بود که اعضای این باند همچنین به جعل فتوای برخی مراجع عظام تقلید در راستای اعتمادسازی و ادّعای ارتباط با کارکنان دیوان عالی کشور و همچنین قضات سابق و بازنشسته دیوان عالی و دادگاه‌های تجدیدنظر مبادرت کرده بودند.

ضربه ساختاری به شبکه نفوذی‌ها در دیوان عالی کشور ابهاماتی را درباره احکام صادرشده در آن مرکز در افکار عمومی نیز پیش آورد؛ طرح سؤالاتی ازاین‌دست که چگونه امکان دارد بزرگ‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی در کشور زیر تیغ رسانه‌های ضدانقلاب برود اما رئیس سابق این مرجع آن را تنها یک «جوسازی» بخواند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس وقت دیوان عالی کشور در اواخر تیرماه امسال در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره پرونده اکبر طبری آزادی این فرد را عادی تلقی کرده و گفته بود که از مردم کشورمان به دلیل حساسیتی که برای مبارزه با فساد دارند تشکر می‌کنم؛ این حس قابل‌ستایش است، اما آنچه مذموم است همراهی باکسانی است که به دنبال سوءاستفاده از این جریان و جوسازی علیه دستگاه قضایی هستند.

اگرچه در شخصیت وارسته ایشان هیچ شک و شبهه خاصی وجود ندارد، اما آنچه به‌زعم ایشان باعث جوسازی‌های اخیر علیه قوه قضائیه شده بود نه یک عملیات روانی رسانه‌ای ساده که محصول عملکرد دیوان عالی و برخی سهل‌انگاری‌های نسبت به شبکه نفوذ بوده است. تا جایی که بسیاری از مردم احساس کردند که افرادی چون طبری، احمد سیف، پوری حسینی و رضوی از چنان حاشیه امنی برخوردارند که با داشتن احکام سنگین در بیرون از زندان مشغول خوش‌گذرانی هستند. این قطع امید اجتماعی به اجرای عدالت به‌مراتب سخت‌تر از واکنش‌های بیرونی نسبت به آن است.

باند نفوذی‌ها در قوه قضائیه چگونه متلاشی شد؟ / اکبر طبری چگونه از زندان بیرون آمد؟ / رمزگشایی از پرونده سردسته باند مفاسد اقتصادی در خانه امن!

باند نفوذی‌ها در قوه قضائیه چگونه متلاشی شد؟ / اکبر طبری چگونه از زندان بیرون آمد؟ / رمزگشایی از پرونده سردسته باند مفاسد اقتصادی در خانه امن!

به‌طور قطعی استناد به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری درباره پرونده اکبر طبری که منجر به آزادی موقت این فرد از زندان شد و نیز تأخیر و کندی دیوان عالی کشور در روند رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی، توقف اجرای حکم و درنهایت نقض احکام صادره و یا تقلیل مجازات و سنگ‌اندازی‌هایی که در برابر ضابطین صورت می‌گرفت دارای انگیزه‌های فراقانونی بوده که لازم است رئیس وقت دیوان عالی کشور در آینده به آن‌ها پاسخ دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسئولان و مدیران دستگاه قضایی در بخشی از بیاناتشان فرمودند که اکثریت قاطع قضات و کارکنان قوه قضائیه، انسان‌های شریفی هستند که با درآمد واقعاً کم سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند اما سوء استفاده اقلیتی کوچک در هر نقطه کشور، چهره قوه قضائیه را مخدوش می‌کند و مایه قضاوت نادرست درباره کُل این قوه می‌شود بنابراین باید با هرگونه فساد در درون دستگاه با جدیت برخورد شود.

اقدام به‌جای رئیس دستگاه قضا در تغییر و تحولات امیدبخش در ارکان اصلی قوه قضائیه حکایت از آن دارد که قاضی‌القضات در برخورد با عوامل اصلی یا سهوی فاسد هیچ تعارفی ندارد، برکناری ناگهانی احمد مرتضوی مقدم از دیوان عالی کشور همزمان با ضربه حفاظتی به باند نفوذی‌ها برای آگاهان پیام‌هایی دارد که باید آن را برای افکار عمومی به‌درستی توضیح داد. این بازی هوشمندانه و درخشان باعث افزایش ضریب امید و اعتماد عمومی به مبارزه با لکه‌ها فساد در کشور خواهد شد. بازخوانی دوباره برخی پرونده‌های خاص در دیوان عالی کشور و توقف احکام صادر شده نقطه آغاز این تحولات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    72 0
    هر کسی دوست داره امثال این مفسدان که باعث آبروریزی و بدبینی مردم به انقلاب میشه را به اشد اشد مجازات برسن
    • بنده خدا IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      47 0
      من مانده ام تکلیف پرونده هایی که با ظلم این دسته قضات حکم نا عادلانه گرفته اند در این چند سال چه میشود و آیا حقوق آنها برگردانده میشود یا نه ؟؟؟ و اگر ثروت این دزدان پس گرفته شده است که فکر نمیکنم . به کدام حساب یا بهتر بگویم به حساب کدام دلال دیگر ریخته شده است؟؟
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      14 0
      جوری خراب کردن که نمیتونن درست کنن،
    • علوی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      20 1
      اژه ای باید پاسخگوی حکم ضعیف و آزادی های وی باشد
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 0
      منتظر ورود قاطع اقای اژه ای به حکم بازگشت به تجصیل متقلبان و ورود فاجعه بارشان به دانشگاه هستیم آن قاضی هم باید عزل شود
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      13 0
      مهدی هاشمی و نجفی هفت تیرکش چرا پیش از پایان محکومیت شون از زندان آزاد شدند ؟!
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      9 0
      با این گزارش اومد ابروش درسته کنه زد چشمش رو هم کور کرد
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      12 1
      اژه ای بدجور گند زدی. خودت راهت رو بگیر و برو.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      11 1
      تو این مملکت قوه قضاییه هر کاری دلش بخواد میکنه، کسی هم کاری به کارشون نداره. کو ان عدالتی که مردم برایش انقلاب کردند
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      11 0
      چاقو دسته خودس رو نمیبره.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      5 1
      به نظرم اژه ای در حد ریاست قوه قضاییه نبود و نباید در این پست قرار می گرفت...
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 0
      اگر مثل چین رفتار بشه فساد ریشه کن میشه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    66 1
    لعنت خدا بر علیرضا اکبری ها و طبری ها و... که برخی مردم را از دین زده کردند و درود رحمت خدا بر امثال شهید حاج قاسم ها و صدرزاده ها که باعث شده برخی ها به انقلاب مشتاقانه روی بیاورند
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      34 0
      لعنت بر اینها و کسانیکه باب ورود و نفوذ به رده های بالا با ریاکاری را باز کردند.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      6 23
      اگه به خاطر طبری ها و اکبریها مردم از دین زده بشن که اون دینداریشون به درد عمشون میخوره
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    41 1
    بد بخت مردم
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      10 4
      مردم رو چی فرض کردید ؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    50 0
    به مردم گفتید این باند نفوذی در زمان ریاست جناب آملی لاریجانی در قوه قضاییه بوده؟ و همون زمان هم برادر ایشان رییس مجلس بودند؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    43 6
    بهاییت و یهودیت در صدا و سیما و قوه قضاییه و در وزارت بهداشت و در همه ارکان ریشه دوانده است
    • مهرداد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      8 2
      باید از سه تا چهار نسل قبلی این مسئولین تحقیقات کامل برای اینکه از یهودیت به ظاهر مسلمان شده اند بعمل آید چون خیلی تندروی و افراط می کنند
    • حمیدرضا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      4 0
      احسنت خیلی اشاره دقیقی کردید
  • ح ر IE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    42 1
    بزرگترین جنایتی که در حق ملت و مملکت و نظام شد تسامح در برخورد جدی و عدم محاکمه انقلابی صحرایی و تیرباران کلیه فاسدین دولت و امثالهم از اختلاسگر و رشو ه گیر و متجاوزین وووو است
    • FR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      3 0
      این را باید با جوهر طلا نوشت ! باعث تامل است که چرا مثل چین انها را تیر باران نمیکنند و پول گلوله را از فامیل ان فاسد بگیرند !؟ 😟😢
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    42 2
    فقط و فقط دلمان خوش است به محکمه عدل الهی که مو را از ماست می کشد و لقمه حرام را از دماغ و حلق این جماعت می کشد!!
    • حمید IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      1 0
      تو این مملکت که امثال طبری تو همه ارکان نظام وجود دارن اینا مردمو یا برا انتخابات آدم حساب میکنن یا راهپیمایی یا جنگ
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    16 3
    بابا، اکبر یه واسطه بود بین زیر مجموعه ها وقتی گند کار درومد اکبر مهره سوخته شد
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    12 2
    باند لو رفته رفت و باند جدید آمد این در همه ارگانها صدق می‌کند
  • US ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 1
    متلاشی شد؟
  • طاها IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    15 0
    لابد برخوردی نیست که امثال طبری در قوه سالها مرتکب فساد می‌شوند، به هر حال ما انتظاری نداریم خلایق هر چه لایق
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 0
    برخی ملاحظات سیاسی پیچیده چیه آخه؟الان کل این مطلب چی توش بود فقط اینکه گل رز ربط داده بود به شقیقه...بیرون بود طبری و فرار نیازآذری و معلوم نبودن وضعیت بقیه این باند ربطش داده به دستگیری باند جاعل و کلاهبردار.یعنی اینکه اینا نقشه است که دله دزد گیر بندازیم .آخه چه ربطی داره
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      3 0
      بخوان هم بزنن گند رده های بالاتر و اصلی در میاد که ممکنه اشخاص معروف باشن ۴۵ ماه حبس جوکه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    15 0
    فعلا که اطلاع رسانی درست ودرمانی از ضربه به شبکه نفود صورت نگرفته .امیدواریم که واقعا رسیدگی جدی وریشه ای بااین جریان صورت پدیرد واطلاع رسانی درست وبموقع صورت پذیرد تااعتماد مردم بازسازی شود.واقعا این شبکه وامثال آن کم نبوده ونیست.آسیبی که اینشبکه ها به مردم کشورونظام زده ومیزننددست کمی از تروریست ها ندارند
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    16 0
    یک مشت توجیحات که خجالت آور است بسته بابا
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      پماد بمال
  • م ق IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    غرض نويسنده محترم چيست ، بودن در زندان اين اشخاص چه چيزي به ضرر ديدگان پرونده هاي مختلف اضافه مي كند. ؟ فقط حس عدالت . عدالت مانند ديدن نيست ، عدالت ذوقي و چشيدني است. و لكم في القصاص حياة يا اولوالباب !
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    12 0
    مشکل ق ق همین افرادی که در رأس آن 44سال هستند،نمی خواهند صندلی خدمت !را ترک کنند.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    13 0
    شما اگر همسایه ات بابت مورد ناچیزی از شما شکایت کنه قاضی معمولا دستور بازداشت می نویسه که فقط با سند ملکی میتونی نجات پیدا کنی اما در مورد طبری با این وسعت جرم و بزه نمیتونی حدس بزنی چرا بیرون بود
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    11 0
    دورود بر وکیل برکنار شده طبری که بخشی از پشت پرده ماجرا را افشا کرد ، اگر سخنان او نبود قطعا الان طبری همچنان آزاد بود
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 1
    انشاءالله درسته و فقط جابجایی مدیران بین دو گروه نیست
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    صنایع نفت تولید که دارند حقوقا کمشون چهل یا پنجاه ملیونه ولی صنایع دیگر چون تولید کم حجم دارند حقوقا بسیار پایین است این درست نیست حقوق صنایع نفت بی عدالتی است ، حقوق شرکت های دولتی نفتی را درست کنید ظلم صنعت نفت را متوقف کنید نه نرم افزاری استفاده می کنند نه نوآوری و نه ابتکاری ، صنعت نفت دولتی را شفاف کنید ، وزارت نفت را شفاف کنید. می گویند مدیران سفارشی، نه با این مدل کار بدون همت علمی و صرف مصرف گرایی کالای بیگانه ، سفارشی می شوند . سفارش کالای اروپایی و امریکایی از نماز شب برایشان لذیذ تر می شود.کالای غربی یعنی گلوله تو شکم سربازامون
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    8 0
    در آخر متن نوشتید : "لکه‌ها فساد" نخیر عزیز جان ، لکه نیست. اگر واقع بین بنگری گستره زیادی داره.به همین سادگی که در ادامه میگم، _ فلانی آشنایی تو دادگاه نداری _ چرا ، مسئول دفتر یا منشی فلان کَسَک را میشناسم. به همین راحتی و البته اینم بگم که ، این دوستان بعدا در اداره دیگه به هم نون میرسونن ، یا گره از کار هم تو اداره دیگه وا میکنن و از شرمندگی هم در میان. این مصیبت ها ، هر چی باشه ، اسمش "لکه های فساد" نیست
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 0
    اگه باندشون متلاشی شده بود که برای فساد در چنین مقامی این حکم های ضعیف رو واسه چنین فساد و جرم هایی صادر نمیکردن !
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    هذا من فضل ربی...
  • حسین IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    احمد سیف یا محمود سیف؟ لطفا بررسی فرمایید. چون ایشان با تخلفات بسیار زیاد بیرون برای خودش میگردد و خوشحاله
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    یه مدت این خبرا را میخوندم حرص میخوردم و پیام تند میدادم. حالا فهمیدم ناراحتی من و امثال من چه سودی داره؟
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      1 0
      اگه مشرق سانسور نکنه.منتشر هم بشه.به قول شما چه دردی دوا می کنه.چه سودی داره؟ حرص خوردن وپیام نوشتن؟
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    وقتی می گن فساد سینماتیک هست همینه
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      0 0
      چقدرم اینجوریه خخخخخخ، اول بلد باش بعد بنویس
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 5
    دوره اقای لاریجانی در قوه قضایه یک دوره طلایی بود .البته نسبت به دوره های قبل . یکی از درخشان ترین نقاط این دوره ماجرای طبری بود که فاش شد ! و دیگری خود 50 تا حساب بانکی که سود سپرده میگرفت ! راستی خبری از افشاکننده ی ائن جریان هست؟
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      4 0
      دوره لاریجانی فاش شد؟؟؟ عزیزم لاریجانی بر سلامت طبری صحه گذاشت
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    ظاهرا برای اینکه افکار عمومی را آرام نگه دارند .. در ادامه صدور رای ضعیف برای مفسدین دانه درشت از جمله حسین فریدون و مهدی هاشمی و همین طبری و .. میگویند: سایر موارد اتهامی در دست برسی است و به زودی دادگاه آن تشکیل میشود .!!!!!! ملت را چی فرض کردید ؟؟؟؟!!!!!! بخش دوم پرونده های این ... کی رسیدگی میشود ؟؟؟!!!! ملت سوالهای بی جواب زیادی دارند ..ولی ملاحضات سیاسی و باندی و خانوادگی و.. ووو باعث میشود که کم کم به فراموشی برود !!! تا جایی که امثال مهدی هاشمی سه چهارم مدت زندان را پیش ننه جونش بود .. آیا همه محکومین از این ارفاقات برخوردا هستند ؟؟؟؟ قوه غذاییه کی میخواهد پاسخگوی ملت باشد ؟؟؟؟!!!! البته قیامت دیدنی خواهد بود .....
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      5 0
      دوست عزیر حرص نخور این زندان رفتن هم همش فیلمه
  • کارمند IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 8
    دو روز دیگه چطور جواب خدا رو میدین؟ یعنی شما نمیدونین طبری قربانی تسویه حساب‌های سیاسی شد؟ بزرگترین خدمات رو طبری به قوه کرد
  • امیر NL ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 1
    مقاله جالب نوشته آید، ولی یکی از ترین قوه قضائیه در دنیا را داریم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    6 0
    این باندهای فساد در بسیاری از بانک هم وجود داره که با همکاری بخش های قضایی و حقوقی و افراد متخلف در جریان هست یعنی فرد متخلف کاملا مطین هست برخوردی با او نمیشود نمونه مدیریت شعب بانک تجارت استان فارس
  • Omid IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    طبری چون تو دید بود فعلااینجوری شد فعلا ما بدبخت ها حقمو خوردن بازپرس خریدن مادر اقا رو فروختن اه ما به جایی نرسید
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 0
    سی سال پیش فاضل خداداد و یا افراشته پورها اعدام می شدن برای اختلاس. ایشون چرا حکم اعدام بهش تعلق نگرفته؟ با این همه فساد و ریشخند ملت و نظام؟
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      همون موقع هم این احکام اعدام برا ضعیف و بدبختش بود
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 0
    سوال اینه حجه الاسلام مرتضوی چرا دادستان کل کشور شدند؟؟؟
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      منتظری در برخورد با مردم بسیار سریع و خشن عمل میکرد که مثلا بگه ما قاطع هستیم شب میریختن خونه بدون حکم میبردن در برخورد با بالایی ها مهربان و ناز بودن ایشون
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 0
    باز دارید بازی می خورید یا بازی می دهید مردم را. این کارها باید ریشه دارتر از این حرفها باید باشد که با کشف یک باند جعل اسناد ادخای شفاف سازی کرد قطعا بدانید که وقتی کسی در قوه قضاییه با این وسعت فساد می کند و آنگاه عکس آزاد شده اش پخش میشود و ... قبل از اینکه ما هر کاری کنیم او نظام و آبروی نظام را برده و آب رفته به جوی باز نعواهد گشت و ضعیف این ماجرا در تقلب کنکور اتفاق افتاده و باز پای دیوان عدالت اداری مطرح است و هزاران مورد دیگر و به نظر من آقای مرتضوی بیشتر از این ها باید زیر ضرب برود تا ماجرا شفاف تر شود
  • SG ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 2
    مطالبی سراسر بی ربط در خصوص یه باند جاعل دون پایه و ارتباط دادنش به برکناری بدون توجیه رئیس دیوان عالی کشور!!! همه میدونن مرتضوی قرار بود رئیس قوه قضاییه شه اما نشد و حالا دارند با این مطالب بی ربط برکناری ش توجیه و دستاورد سازی برا گروه مخالفش میکنند
  • SG ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    مطالبی سراسر بی ربط در خصوص یه باند جاعل دون پایه و ارتباط دادنش به برکناری بدون توجیه رئیس دیوان عالی کشور!!! همه میدونن مرتضوی قرار بود رئیس قوه قضاییه شه اما نشد و حالا دارند با این مطالب بی ربط برکناری ش توجیه و دستاورد سازی برا گروه مخالفش میکنند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    9 0
    متلاشی شد یعنی این باند گنده تر از طبری نداشت؟ همه میدونن شما خودتون رو رنگ کنید یعنی الان باند فساد در قوه تیست😀😀😀
    • FR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      رئیس قوه قضائیه دوست جون جونی و صمیمی شیخ ح ر مشکوک شماره یک میباشد ! 😣
  • بلال خان IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    مشرق جان این حرفها چیه کدوم برخورد لطف کن مصاحبه روزنامه ۱۹دی با وکیل طبری رو بزار هیچکدومشون حاضر به مصاحبه یا جواب درستی ندارن
  • ترابی DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    در قوه قضاییه فساد سیستمی است و از افشای این فساد هم اصلا ابایی ندارند، گویی بهایی ها برکل و تمام زوایای این قوه مسلط شده اند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    الان این متن شفاف سازی بود؟ چند ماهه عذر بدتر از گناه در این مورد میشنویم.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 0
    اگر عدالت واقعی در کشور باشد باید ( اکبر طبری - مهدی هاشمی رفسنجانی - حسین فریدون ) از دزدان و غارتگران کلان کشور باید فورا ( اعدام ) شوند . این خواست تمام ملت ایران است . در غیر اینصورت همه چیز و این نمایشها فقط برای فریب مردم است .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    تکلیف اختلاسگر و دزد 14000میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی - هادی ) چی شد ؟ الان کجاست ؟ چرا در باره این فرد دزد هیچکس حرفی نمی زند ؟ پولهای غارت شده توسط او چه شدند ؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      1 0
      پولها را تا هفت پشت کثیفش دارند می خورند و به ریش همه می خندند .
  • TR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 1
    میخواهید مشکلات اقتصادی حل شود؟ جنگ محرک اقتصاد است وس گرفتن سرزمین های از دست رفته ایران
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 0
    من بعنوان یه انقلابی و عاشق رهبرم میگم قوه قضائیه بشدت فاسده
  • TR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 1
    میخواهید مشکلات اقتصادی حل شود؟ جنگ محرک اقتصاد است وس گرفتن سرزمین های از دست رفته ایران
  • TR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    میخواهید مشکلات اقتصادی حل شود؟ جنگ محرک اقتصاد است پس گرفتن سرزمین های از دست رفته ایران مثلا همبن کویت زیبا و ثروتمند که در این شرایط سخت باید به سرزمین مادرش ایران کمک کند ولی کمک نمیکند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری و دادگاه تجدیدنظر و سازمان بازرسی حراست کشور بیشتر نفوذی دارد متاسفانه چهره نظام مخدوش شده بخصوص در دخالت های نمایندگان مجلس
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      1 0
      نفوذی کجا بود دوست عزیز اینا بازیه تا تو شک باشی که واقعا نفوذی هست و ما بی گناه هستیم
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    تا وقتی مجرمان و جاعلان اعدام نشوند این حرف ها تمامی ندارد .
  • سعید کریمی 34 IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    4 0
    قانون واسه مردمه وگرنه این دانه درشت ها و مفاسد گردنشون رو تبر نمیزنه
  • سعید کریمی 34 IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    طرف حکمش افساد فی الارض و تشکیل باند فساده اومده مرخصی ..به مرغ پخته بگی خندش میگیره ..اینم از عدالت دولت انقلابی
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    یکی به ما بگه تو این مملکت چه خبره؟ اقای اژه ای چرا کاری انجام نمیدین ما رو بگو که خوشحال که خدا شکر اینها به سزای کارهاشون میرسن واقعا که
  • محمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    خواجه دربند نقش ایرانست خانه آزمایش بست ویران است
  • FR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    باید بسبک چینی با اعدام مفسدین از هر جناح و مصادره سیستماتیک تمام اموال انها و ممنوعیت پست دولتی و سیاسی باید تبدیل به اصل گردد ! البته اگر این کار را مثل کشور چین انجام نمیدهند، لابد ریگی به کفش دارند !
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    امثال این چه اثار مخربی روی زندگی مردم ایران داشتن و دارن و امثال او هنوزم هستن که یا شناسایی نشدن یا شناسایی شدن ولی گردن کلفتن و فعلا نمیشه باهاشون کاری کرد. بقران قلبم به درد میاد که در اثر خیانت اینها باید از زندگی ابتدایی محروم باشیم
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    دوستان این بازی است چنین باندی نیست و یا اگه بود خبر داشتن از اول میخوان حکم ضعیف مفسدان با این خبرها به حاشیه ببرن و کم کم مردم فراموش کنن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    1 0
    به دوره زمانه ای رسیدم که به فضل خدا عقلها زیاد و حس ها بسیار قویتر شده و این بازیهای سیاسی چه این مورد چه نمایشهای دیگه اگه یه زمانی انرژی داشت که مردم فریب میداد دیگه انرژیش و اثر گذاریش ته کشیده و سیاست از عقلها داره عقب میوفته اونم بسیار زیاد
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    در ایران امروز پولدارترین افراد قاضی ها وکیلها و مفسدان و اقازاده ها هستن و سوادو خلاقیت وکتاب در برابر زحمت و درامد آنها هویج به حساب می آیند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    به نظر قوه قضائیه هم مثل مجلس باید از پایه تخریب بشه و از نو با ساختاری هدفمند بر پایه عدالت و صداقت پایه ریزی بشه دوره با فریب و دروغ جلو رفتن تمام شده نه اینجا کلا در جهان راهکار فقط صداقت و رو راستی و عدالت بر پایه دین مبین اسلام و عمل کردن به سیره اهل بیت است نه دکون باز کردن واسه جیب و قدرت پشت اسلام
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    اگر قوه قضاییه دست اصلاح طلبان بود چه میگفتید؟؟
  • انسان منصف IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    فاضلاب
  • سعید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 1
    ما خودمان در یک شهرستان با کمک اطلاعات سپاه و حفاظت قوه حریف یک معاون دادستان فاسد نشدیم با اینکه خود ضابطین قضایی در نیروی انتظامی هم به این امر اذعان داشتند و طرف تازه شد قاضی اجرای احکام یعنی گوشت را تازه دادند دست گربه در این موضوع طبری داشته قصات را فاسد میکرده و مصداق مفسد فی الارض بوده حالا به جرم رشوه دادن چهار سال میره زندان ولی رئیسش یک بچه یتیم را به جرم اخاذی هفتاد هزار تومان در مقابل عابر بانک دستور اعدامش را داد و این بی آبرویی ها با این یادداشت ها و توجیه ها درست نمی شود و قلب مردم چرکین شده از این همه فساد دردمندانه نوشتم چون مملکتم را دوست دارم و معتقدم باید درست شود
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    سال 1400 مرتضوی شخصا در دیوان حکم طبری را تایید کرده بود ودر همان سال دریک برنامه تلویزیونی اعلام کرد سؤال این است که با بررسی‌های دقیق صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ چه اتفاق جدیدی افتاده که مجددا همان پرونده بعد از دو سال برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور رفته است !ودر این مقاله سعی شده همه چیز را گردن آقای مرتضوی بیاندازند
  • حسين DE ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    در مورد اكبر طبرى فقط ميتوان گفت كه اين مردك مفسد يك مجرى بود البته يك مجرى كاملاً فاسد و خيانتكار و غارتگر و مجرم اصلى .... وقت است كه بايد در برابر دادگاه پاسخگو باشد.
  • یک قربانی باند نفوذی ماده 477 PL ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    عزیزان ! من یکی از قربانیان این باند نفوذ هستم که رای قطعی پرونده من با اعمال نفوذ توسط همین ماده 477 برعکس شد طوری که حتی قاضی بدوی و تجدیدنظر متعجب و مبهوت بودند . خلاصه من را از زندگی ساقط کردند . حالا باید چیکار کنم ؟ کجا می توان پیگیری کرد ؟ ( اگر کسی می داند راهنمایی کند )
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    روزی که جناب آقای رئیسی از ریاست قوه قضاییه به ریاست قوه مجریه رسیدند روز خوشحالی کسانی بود که از قاطعیت قوه قضاییه در برخورد با دانه درشت ها و آقازاده ها ضربه خورده بودند / کاش قاطعیت به قوه قضاییه برگردد
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    ای ثروت و ای قدرت پیوندتان مبارگ
  • محمد IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    چجوریه ک مهدی هاشمی رفسنجانی با اون پرونده سنگینش، میره واسه خودش چند ماه مرخصی و برنمیگرده و با بازدید نماینده مجلس از اوین و اطلاع رسانی اون، گندش در میاد، ولی بعدش به شازده آزادی مشروطم تعلق میگیره؟!
  • AE ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    تحلیلی بی سر و ته که ارزش اون تیتر رو نداشت از قوه ای که به اندازه قوه چراغ قوه توان روشنگری نداره بیشتر از این نمیشه دفاع کرد
  • ناشناس IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    بازی های خطرناکی میکنند این نفوذی ها مثل فرعونهای کوچک در این نظام رخنه کرده وبه ریش م ردم میخندند وای به حالشان خدایا عصای موسی را برای نابودیشان برسان آمین
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    قوه قضائیه به خاطر ساختار متصلب ، بسته و نفاق پرورش ، اساسا توان تربیت مدیران قوی برای کشور را ندارد . عملکرد مدیران سابق این قوه را اکنون در محل جدید خدمتشان در سایر قوا شاهدیم
  • افشین IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    چرا مماشات ؟؟ باعث کاهش اعتماد مردم به نظام میشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    درحال حاضر مردم و افکار عمومی مردم پشیزی ارزش نداره
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    درسته که با این پرونده فساد در قوه ریشه کن نمیشه، و در رابطه با پرونده های سنگین خصوصا مالی لکه فساد جای تمیز نگذاشته مطمئن باشند این قبیل حکمها و تضامنی سبک نور روشنی برای تبهکاران و مفسدان موجود در قوه هست. قانون برای پولدارها نوشته شده؟
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    بلاخره ایاسیبل امثال مرتضویی هادردیوان چرب شده که پرونده های امثال طبری راقراربود سنبل بکنند؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    به لطف قوه قضائیه ایران اسلامی بهشت مفسدان و جواسیس شده است. چند نفر به دلیل این مفاسد از حکومت ناراضی هستند. اقایان اینها استاد توجیه هستند. خسته ننده شده طوری که جایی برای حمایت نگذاشتند.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    حالا کی باید عمل کرد مبهم رئیس عدلیه را رسیدگی کند؟ گفته می شود که سبب اصلی تجدید نظر در حکم طبری اعمال ماده ۴۷۷ توسط شخص رئیس عدلیه بوده که این ابر تبهکار را نجات داده است
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    متلاشی شد ؟ یعنی حالا قوه قضائیه پاک و پاکیزه به دست آدمهای حسابی اداره میشه ؟؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    چقده زر میزنیم ما ملت 🙃خودشون دارن میگن حکومت جهانی! یعنی همه حکومتها باس ماس. تمام
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    تو این حکومت سه جا شما را ادم حساب میکنند انتخابات راهپیمایی و جنگ
  • س IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مسئله اصلی در جابجایی ها در قوه قضاییه، بیشتر به مثابه جابجایی افراد موافق عدالت و مخالف جو سازی است تا برخورد با فساد چرا که اگر هدف اصلی برخورد با فساد بود، معاون اول قوه قضاییه که فرزندان او در پرونده های فساد مالی شهره عام و خاص شدند و پدرشان نیز جلو آنها را نگرفت، همچنان در مسند قدرت هست و اژه ای نیز با قدرت از او حمایت می کند و حتی در کرمان، ایشان را با هاشمی رفسنجانی مقایسه می کند. پس مسئله، برخورد با فساد نیست بلکه حمایت از فساد است. یک پرونده را به دروغ، جو سازی رسانه ای می کنند تا مردم برداشت اشتباه داشته باشند تا مطالبه اشتباه داشته باشند تا آنها که در مسند قدرت هستند بتوانند نیات سو خود را عملی کنند با پشوانه کاذب مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس