به گزارش مشرق ،بخش دریایی، بندری و کشتیرانی کشور که طی دو سال گذشته دست به گریبان مشکلات متعددی از جمله تحریم گسترده و یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است طی روزهای اخیر با مشکل جدیدی روبرو شده و آن تهدید سازمان بنادر و دریانوردی به لغو مجوز شرکت های کشتیرانی تردد کننده به بنادر ایران است!
تین نیوز در همین ارتباط نوشت:سازمان بنادر و دریانوردی اواخر مردادماه سال جاری و در اوج مشکلات بخش دریایی و کشتیرانی کشور ابلاغیهای به تمامی شرکتهای کشتیرانی ارسال کرده است که در آن تمامی خطوط داخلی و خارجی تهدید شده اند در صورت عدم همکاری با یکی از شرکت های زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی با لغو مجوز فعالیت در ایران به مدت 6 ماه محکوم خواهند شد.
این اقدام عجیب سازمان بنادر و دریانوردی در حالیکه بخش مهجور دریایی کشور در سال حمایت از تولید ملی نیازمند حمایت های همه جانبه دولت است، به اعتراضهای مختلف شرکت ها و خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی منجر شده است.
ماجرای تهدید چیست؟
اما اصل موضوع تهدید خطوط کشتیرانی چیست؟موضوع ابلاغیه اخیر سازمان بنادر به طراحی یک نرم افزار جدید بندری موسوم به CCS مربوط می شود که توسط شرکت تعاونی افق از شرکت های وابسته به سازمان بنادر و دریانوردی و بازنشستگان این سازمان در حال راه اندازی است و به علت وجود نواقص فراوان آغاز بهره برداری از آن مورد اعتراض خطوط کشتیرانی فعال در ایران است.
اما به نظر می رسد این بار سازمان بنادر و دریانوردی از قوه قهریه و ابزارهای تهدید خود برای فعال کردن این نرم افزار استفاده کرده است.
در این بین صورت جلسهای از این ابلاغیه در اختیار این سایت قرار گرفته که نشان میدهد تصمیم اخیر سازمان بنادر و دریانوردی برای آغاز بهره برداری از یک نرم افزار ناقص با هدف توجیه هزینههای هنگفت و بی نتیجه انجام شده در جهت تولید این نرم افزار توسط یکی از شرکت های وابسته به سازمان مذکور بوده و و تهدید خطوط کشتیرانی به لغو مجوز آنان در صورت عدم همکاری با شرکت افق تنها با تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.
در این بین این سوال مهم وجود دارد که آیا سازمان بنادر برای حمایت از تمامی شرکت های بخش خصوصی از ابزار تهدید و لغو مجوز دهها شرکت کشتیرانی استفاده می کند یا این موضوع تنها به شرکت های وابسته به سازمان مذکور مربوط می شود؟
سوال دوم اینکه آیا نرم افزار فوق از استانداردهای فنی وکیفیت لازم برای فعال شدن در بنادر مهم کشور از جمله بندر شهید رجایی برخوردار است؟ و اگر هست چه مرجعی به غیر از کاربران باید آنرا تایید کنند؟
تین نیوز در همین ارتباط نوشت:سازمان بنادر و دریانوردی اواخر مردادماه سال جاری و در اوج مشکلات بخش دریایی و کشتیرانی کشور ابلاغیهای به تمامی شرکتهای کشتیرانی ارسال کرده است که در آن تمامی خطوط داخلی و خارجی تهدید شده اند در صورت عدم همکاری با یکی از شرکت های زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی با لغو مجوز فعالیت در ایران به مدت 6 ماه محکوم خواهند شد.
این اقدام عجیب سازمان بنادر و دریانوردی در حالیکه بخش مهجور دریایی کشور در سال حمایت از تولید ملی نیازمند حمایت های همه جانبه دولت است، به اعتراضهای مختلف شرکت ها و خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی منجر شده است.
ماجرای تهدید چیست؟
اما اصل موضوع تهدید خطوط کشتیرانی چیست؟موضوع ابلاغیه اخیر سازمان بنادر به طراحی یک نرم افزار جدید بندری موسوم به CCS مربوط می شود که توسط شرکت تعاونی افق از شرکت های وابسته به سازمان بنادر و دریانوردی و بازنشستگان این سازمان در حال راه اندازی است و به علت وجود نواقص فراوان آغاز بهره برداری از آن مورد اعتراض خطوط کشتیرانی فعال در ایران است.
اما به نظر می رسد این بار سازمان بنادر و دریانوردی از قوه قهریه و ابزارهای تهدید خود برای فعال کردن این نرم افزار استفاده کرده است.
در این بین صورت جلسهای از این ابلاغیه در اختیار این سایت قرار گرفته که نشان میدهد تصمیم اخیر سازمان بنادر و دریانوردی برای آغاز بهره برداری از یک نرم افزار ناقص با هدف توجیه هزینههای هنگفت و بی نتیجه انجام شده در جهت تولید این نرم افزار توسط یکی از شرکت های وابسته به سازمان مذکور بوده و و تهدید خطوط کشتیرانی به لغو مجوز آنان در صورت عدم همکاری با شرکت افق تنها با تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.
در این بین این سوال مهم وجود دارد که آیا سازمان بنادر برای حمایت از تمامی شرکت های بخش خصوصی از ابزار تهدید و لغو مجوز دهها شرکت کشتیرانی استفاده می کند یا این موضوع تنها به شرکت های وابسته به سازمان مذکور مربوط می شود؟
سوال دوم اینکه آیا نرم افزار فوق از استانداردهای فنی وکیفیت لازم برای فعال شدن در بنادر مهم کشور از جمله بندر شهید رجایی برخوردار است؟ و اگر هست چه مرجعی به غیر از کاربران باید آنرا تایید کنند؟