کد خبر 1519900
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
خانه هیتلر ، پاسگاه پلیس می‌شود

خانه هیتلر در اتریش به پاسگاه پلیس تبدیل می‌شود. به گفته مورخان در این کشور، تخریب این خانه نیز منتفی شد، زیرا اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید.

به گزارش مشرق، دولت اتریش روز دوشنبه اعلام کرد که کار تبدیل زادگاه «آدولف هیتلر» به پاسگاه پلیس در ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

این طرح، یک پروژه بحث برانگیز است که طی چندین سال گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سخنگوی وزارت کشور اتریش گفت: «قرار است این کار از دوم اکتبر آغاز شود.»

بر اساس آخرین اطلاعیه مطبوعاتی دولت اتریش، «پس از بازسازی معماری، یک پاسگاه پلیس و یک مرکز آموزشی برای افسران حقوق بشر در ساختمان متعلق به هیتلر مستقر خواهد شد.»

همچنین تصمیم گرفته شده است که این ساختمان به یک مکان یادبود تبدیل نشود.

آدولف هیتلر در ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ در این ساختمان جنجالی متولد شد و سال‌های اولیه زندگی خود را در آن گذراند. تبدیل این ساختمان به یک محل یادبود این خطر را خواهد داشت که ساختمان به یک مکان زیارتی برای نئونازی‌ها تبدیل شود.

به گفته مورخان اتریشی، تخریب ساختمان هیتلر نیز منتفی است، زیرا اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید.

هزینه کار اکنون بیش از ۲۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در حالی که رقم اولیه ۵ میلیون دلار بود.

آدولف هیتلر بدنام‌ترین سیاستمدار دنیاست و جنایت‌های زیادی را هم مرتکب شده است، از همین رو او را یکی از جنایتکاران جنگی می‌دانند. هیتلر رهبر جنبش نازی در آلمان بود و توانست با سخنرانی‌های درخشان خودش مردم زیادی را با خود همراه کند و روی آن‌ها تأثیر گذار باشد.

او با همین شیوه توانست کنترل کل کشور را در دست بگیرد و در نهایت برای نابودی یهودیان دست به کار شود. جنگ جهانی دوم را نیز به راه انداخت. در تاریخ از هیتلر به عنوان یکی از شیطانی‌ترین شخصیت‌ها یاد می‌شود؛ با این‌حال هیتلر هم مانند همه ما خانواده داشته و دوران کودکی را سپری کرده است که تا به حال کمتر به آن اشاره شده و ما از آن اطلاعات داریم.

با اینکه آدولف هیتلر بچه‌ای نداشته که نامش را ادامه دهد، اما هر ارتباط خونی با او نامش را زنده نگه می‌دارد. با این حال پس از کارهایی که او انجام داده، اعضای خانواده‌اش پیمان بسته‌اند که هرگز ارتباط خونی خودشان با هیتلر را برملا نکنند تا این موضوع فراموش شود و کسی هم آنها را به دلیل این رابطه خانوادگی که به نظر نفرین شده بوده، سرزنش نکند.

هیتلر معتقد بود باید آن‌هایی که ناقص هستند را از بین برد تا در نهایت به یک جامعه کامل دست پیدا کرد. او یهودیان را ناقص می‌دانست و از همین رو آن‌ها را از بین می‌برد. اما نکته‌ای که هیتلر هم به آن توجه نداشت، این بود که تولد در یک خانواده مسیحی الزاماً ریشه‌های ژنتیکی فرد را تضمین نمی‌کند و خود هیتلر در نسل‌های قبلی خانواده‌اش یهودی بوده است. در حقیقت هیتلر هم یک یهودی بوده، اما خودش نمی‌دانسته است.

آدولف هیتلر ناخواهری به نام پائولا داشته که گفته می‌شود بعد از اینکه پدرشان فوت می‌کند، آدولف درست مانند پدری برای پائولا بوده، با اینکه سالی چند بار بیشتر یکدیگر را نمی‌دیده‌اند. آدولف رابطه خوبی با خواهرش داشته و با اینکه چند بار به او سیلی زده، اما پائولا هیچ‌وقت نمی‌توانسته باور کند که برادرش دست به جنایت‌های چنین بزرگی بزند.

ویلیام پاتریک هیتلر که برادرزاده آدولف هیتلر بوده، در سال ۱۹۱۱ در انگلستان به دنیا می‌آید و بعد در آلمان زندگی می‌کرده است. اما زمانی که عمویش می‌خواسته از حق شهروندی او که بریتانیایی بوده برای رسیدن به برخی مقاصد سیاسی استفاده کند، او آلمان را به مقصد آمریکا ترک می‌کند. در زمان جنگ جهانی دوم پاتریک به نیروهای هوایی آمریکا پیوست و در مقابل عموی خودش ایستاد. پس از جنگ همچنان در آمریکا و کنار چهار فرزندش زندگی کرده است. او هم نام خودش را به استورات-هوستون تغییر داده تا هم خودش هم بچه‌هایش زندگی آرامی داشته باشند. او بارها در مصاحبه‌های مختلف از نفرت خودش درباره آدولف هیتلر صحبت کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • چگنی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    43 14
    از مشرق بعید است !!! بد نام تراز هیتلر اونهای هستند که مسیر تاریخ رو تغییر دادن و... اونهای هستند که 10ملیون از جمعیت ایران را از گرسنگی کشتند که بزرگ ترین قتل عام در تاریخ هست.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      درود بر شما آفرین ضمنا متن رو احتمالا ا م آ ی ۶ نوشته ،او برای نابودی یهودی ها دست به کار شد...
    • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      ظاهراً مشرق بعضی از مقالاتشو همینجوری کشکی انتخاب می‌کنه و پخش می‌کنه.
    • سعید IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      متاسفانه تاریخو برنده مینویسه. اگه هیتلر بد بوده , ترومن و چرچیل و استالین خیلی بدتر بودن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    مشرق گاها خیلی بد جوری به خاکی میزنی که اصلا چپ می کنی، هدف هیتلر از شروع جنگ نابودی یهودیان بوده؟!!!!!!!!نکنه به هولوکاست معتقدی؟ همونطور که قبلا هم یه مقاله ای در این زمینه منتشر کردی ولی بدلیل اعتراض مردم مجبور به حذف اون خبر شدی یادت که هست میخوای شماره خبر رو برات یادآوری کنم؟ اصل مقاله تو ذخیره کرده دارم همین الان هم این خبرت رو سیوش می کنم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 1
    هیتلر نبود نه صنعت فضایی هوایی خودرویی ریلی تانک بمب انرژی اتمی هم نبود واقعا دنیا به این کشور و این شخص مدیونه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    بهتره خانه هیتلر را به دستشویی عمومی تبدیل کنن تا خیراتی بهش برسه!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    از مشرق بعیده یه مطلب نوشته شده توسط دشمنان یک نفر رو مستقیم ترجمه و منتشر کنه
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    هیتلر بدنام است چون تاریخ را کسانی نوشتند که بر او پیروز شدند.در تاریخ معاصر کسانی که یک شب تا صبح توکیو را شخم زدند و نزدیک به صد هزار نفر را کشتند و ۸۰ هزار نفر مردم عادی هیروشیما و ناکازاکی را جزغاله کردند بد نام نیستند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    هیتلر بدتر بود یا جنایتکاران آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی که جنایات ویتنام و هیروشیما و ناکازاکی و کشتار میلیونها ایرانی و الجزایری و جنایات بیشمار دیگه رو رقم زدن؟
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    این کپی پیست یک مقاله بوده که مترجم اش گوگل بوده و نه یک ایرانی وطن پرست . از هیچ کس هم بعید نیست و نبوده از قبل طلحه و زبیر و ... بگیر تا همین مشرق که . هم نیست
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    این همه میگن هولوکاست الکیه بعد خود مشرق میگه جنگ راه انداخت که یهودیا رو بکشه؟!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    بدنامی را رسانه ها رقم می زنند که در دست سلطه گران هستند. البته بنده با هیتلر مخالفم. اما با بوش و ترامپ و... هم مخالغم و اینها هم هیتلرها امروز هستند.
  • DE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    این بلبل زبونی ها رو از رسانه های صهیونیستی یاد گرفتی ؟ تورو خدا نگاه کن این مثلا رسانه عرزشیه .
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 0
    هیتلر یک قهرمان برای کل دنیا بود کسی که جلوی خونخواران متفقین ایستاد و از حکومت مذهبی یهودی در اروپا مثل قرون وسطای مسیحی یاد داعش جلوگیری کرد همه دنیا و اروپا مدیون او هستند
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    اگرالان هیتلربوداجازه نمی دادصهیونیستهاکشوری تشکیل دهند
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 1
    مشابه این اتفاق در کاشان ۱۵ سال قبل افتاد یه پاسگاه پلیس همیجوری داریم
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      یعنی خانه هیتلر قبلا آنجا بوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس