کد خبر 1519219
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

به گزارش مشرق، کانال روزمرّگی های یک محیط‌بان در تلگرام مطلبی را درباره پلنگ کشته شده در میان زباله ها به روایت جواد هادی اصل منتشر کرد که این حیوان را شناسایی کرده است:

اولین ثبت پلنگ نر توسط دوربین تله ای در دنا بود که سال۹۶ ثبت کردم و به کمک دوستان و اساتید سن اورا نزدیک به شش تا هفت سال تشخیص دادیم و امروز در سن حدود تقریبی ۱۲سالگی در قلب پارک ملی دنا اکنون او نر بی نظیر و قدرتمند دنا به ضرب گلوله کشته شد!

او پا به سن گذاشته بود و قطعاً توان مقابله با سایر هم نوعان جوان خود در ارتفاعات دنا را نداشت و به احتمال زیاد از آنجا که به دلایل مختلف فقر طعمه در پایین دست وجود داشته ، به سمت مناطق مسکونی رفته تا شاید از دام ها یا جانورانی که به خاطر عدم مدیریت پسماند روستاها تجمع دارند تغذیه کند !

و علی رغم اینکه حداقل ۲سال دیگر توان حضور در طبیعت را داشت کشته شد.

نقطه به نقطه قلمروش در دنا را رفته بودیم و یک شناسنامه کامل از او به دست آورده بودیم و رصد بی نظیری از رفتار و محل تردد و تغذیه او داشتیم،نام علمی او را به صورت رندوم (DN9)گذاشتیم و در یک کتاب به کمک دانشگاه یاسوج و مهندس بهنود به ثبت رساندیم.

به پلنگ دنا می گفتیم پلنگ پوز شلو +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا احسن الخالقین هست و همه مخلوقاتش رو دوست داره قاتلین این زبان بسته زیبا شاید از دست قانون آدمیزاد فرار کنن ولی از قهر و انتقام خدا هرگز نمیتونن فرار کنن چوب خدا صدا نداره
  • GB ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 3
    کاش زودتر منقرض بشن خیال همه مسئولین راحت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس