کد خبر 1518341
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱

کدام درگاه پرداخت اینترنتی سهم بازار بیشتری دارد؟

شاپرک که عهده دار نظارت بر شبکه پرداخت است و واسط بین بانک مرکزی، بانک‌های زیرمجموعه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت PSPها و پرداخت یارها محسوب می‌شود، برای شفاف بودن عملکرد بانک‌ها و PSPها هر ماه گزارش کاملی شامل سهم تعدادی و مبلغی بانک‌ها از تراکنش‌های روی هر ابزار پذیرش پرداخت و PSPها از مبلغ تراکنش‌ها منتشر می‌کند.

پیش از بررسی سهم بازار PSPها ابتدا اجازه بدهید نگاهی به ضریب نفوذ هر یک از ابزارهای پرداخت بیندازیم.

کدام درگاه پرداخت اینترنتی سهم بازار بیشتری دارد؟

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید کارتخوان‌های فروشگاهی ضریب نفوذ بالاتری نسب به درگاه پرداخت اینترنتی و درگاه پرداخت موبایلی دارند، اما درگاه پرداخت اینترنتی ابزار پراستفاده و محبوب کسب و کارهای اینترنتی است.

کدام درگاه پرداخت در سال 1401 سهم از مبلغ بیشتری داشته است؟

بر اساس آمار رسمی منتشر شده در گزارش اقتصادی شاپرک برای سال 1401، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، بیشتر ار 80 درصد سهم از مبالغ کل تراکنش‌ها در اختیار 6 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت بوده است.

کدام درگاه پرداخت اینترنتی سهم بازار بیشتری دارد؟

اگر سهم از مبلغ تراکنش‌ها را به تفکیک ابزارهای پرداختی بررسی کنیم، در رابطه با درگاه پرداخت، حدود 50 درصد سهم مبلغی تراکنش‌ها روی درگاه به پرداخت ملت و پرداخت الکترونیک سامان منتقل شده است.

پس از این دو شرکت به ترتیب پرداخت الکترونیک سداد، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سپهر، آسان پرداخت پرشین، کارت اعتباری ایران کیش، پرداخت الکترونیک پاسارگاد بیشترین سهم از مبلغ تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی در سال 1401 را دارند.

کدام درگاه پرداخت اینترنتی سهم بازار بیشتری دارد؟

پایداری 12 درگاه متفاوت است؟

بله. اگر نگاهی به آمار سال‌های گذشته بیندازیم معمولا درگاه ملت و سامان پایداری قابل توجهی داشته‌اند.

اما برای بررسی پایداری ایتدا باید به مسیر انجام شدن هر تراکنش نگاهی بیندازیم. زمان آغاز تراکنش، تجربه کاربران در صفحه پرداخت، مدت زمان انجام شدن یک تراکنش موفق و ... از جمله موارد مهم برای بررسی پایداری یک درگاه پرداخت است. اما حتی با بررسی این موارد، پایدارترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز ممکن است به دلیل مشکلات فنی، زیرساخت و ... دچار اختلال شوند. به همین دلیل روش بهتر، بررسی پایداری این درگاه‌ها به صورت لحظه‌ای است تا در صورت ناپایداری، تراکنش‌های شما دچار مشکل نشده و به درگاه جایگزین که پایداری مناسبی دارند منتقل شوند.

برای حل این مشکل، پرداخت یار زیبال، که از سال 96 به صورت تخصصی سرویس‌های پرداختی نوین و کاربردی ارائه می‌دهد، سرویسی به نام "مسیردهی هوشمند" ارائه داده است.

این سرویس در هرلحظه زیرساخت و کیفیت تراکنش‌های 6 درگاه پرداخت اینترنتی را بررسی و تراکنش‌ها را به بهترین درگاه پرداخت در هر ثانیه هدایت می‌کند.

دریافت 6 درگاه با یک بار ثبت نام و تضمین پایداری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، پرداخت یار زیبال برای تضمین پایداری درگاه و تسهیل مدیریت امور مالی کسب و کارها، زیرساختی جامع شامل 6 درگاه پرداخت اینترنتی همراه با چندین سرویس مهم ارائه داده است.

6 درگاه پرداخت ارائه شده توسط زیبال شامل درگاه‌های پرداخت مهم هستند از جمله درگاه به پرداخت ملت (بانک ملت)، درگاه سپ (بانک سامان)، درگاه سداد(بانک ملی)، درگاه آپ، درگاه سپهر و درگاه ایران کیش.

به این ترتیب با یک بار اتصال به زیرساخت جامع زیبال به 6 درگاه امن دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از بین آنها درگاه موردتایید خود را فعال کنید و هر زمان خواستید به راحتی و بدون نیاز به ثبت نام مجدد آن را تغییر دهید.

نکته قابل توجه ارائه رایگان سرویس مسیردهی هوشمند توسط زیبال است. در صورت تمایل می‌توانید به صورت رایگان، مسیردهی تراکنش‌های خود را به صورت اتوماتیک با استفاده از این سرویس انجام دهید تا در هر لحظه روی بهترین درگاه انجام شوند.

برای آشنایی با سایر سرویس‌های درگاه پرداخت اینترنتی زیبال به وب سایت این پرداخت یار به آدرس https://zibal.ir/ipg سر بزنید.


این محتوا تبلیغاتی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس