ممنوعیت حضور سرپرستان در انتخابات فدراسیون‌ها در دستور کار وزارت ورزش

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: در چند روز آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد، افرادی که به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شوند، دیگر نتوانند به عنوان کاندیدای فدراسیون ثبت نام کنند.

به گزارش مشرق، آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) پس از پایان رای گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش همگانی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های تازه تاسیس اظهار کرد: وقتی که یک نفر برای سرپرستی یک فدراسیون تازه تاسیس انتخاب می‌شود باید روند برگزاری مجمع را آماده کند، که یکی از این موارد تشکیل هیئت‌های استانی و شرایط برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد و دوستان به آن اشاره می‌کنند بحث تعارض منافع است. چون کسی که به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده هم قصد دارد در انتخابات شرکت کند. اینجاست که تعارض منافع ایجاد می‌شود و نقد درستی است که ما نیز آن را قبول داریم.

فرهادیان در رابطه با اینکه آیا سرپرستان فدراسیون‌ها گزینه‌ وزارت برای ریاست، گفت: خیر. وزارت‌خانه هیچ نظری در رابطه با اینکه چه شخصی در کدام فدراسیون مسئولیت داشته باشد، ندارد مگر برای شایسته‌سالاری که کمک می‌کند تا روند برگزاری انتخابات بهتر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مسئله در وزارت ورزش نیز مطرح شده و به احتمال زیاد در چند روز آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود افرادی که به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شوند، دیگر نتوانند به عنوان کاندیدای فدراسیون ثبت نام کنند. فکر می‌کنم که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس