علی‌آبادی: دولت در حال پیگیری مشکلات تولید کنندگان است

وزیر صمت با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان در دولت در حال پیگیری است،‌ گفت: رئیس جمهور وقت مفصلی برای این موضوعات اختصاص می‌دهند و برای پیگیری آن دستگاه‌ها موظف هستند که اقدام کنند.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت،‌ گفت:‌ خودروسازان داخلی به تدریج تاکسی‌های هیبریدی را در تهران پلاک و عرضه خواهند کرد و ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند.

وزیر صمت درباره قیمت و نحوه عرضه خودروهای هیبریدی، بیان کرد: در حوزه خودروها و تاکسی‌های هیریدی باید آن را از خودروسازان سوال کنید. البته ما زمینه این کار را فراهم کردیم و تلاش کردیم تا با آوردن چند نمونه، آن‌ها را مشاهده کنند.

وی  افزود: با توجه به اینکه ما در تعرفه‌ها در این خودروها به دلایلی که عرض کردم، همچون صرفه‌جویی سوخت و محیط زیستی. تعرفه‌های بسیار مخفف خواهیم داد، قیمت آن‌ها با قیمت درب کارخانه در سراسر دنیا متناسب خواهد بود.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی درباره شورای رقابت و سازوکار آن،‌ بیان کرد: شورای رقابت نهادی است مستقل و تصمیم‌گیری این شورا زیر نظر وزارت صمت نیست. ما رویکردهای خود را به شورای رقابت منتقل کردیم و امیدوار هستیم که در تفاهم با یکدیگر شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

علی‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره جلسه برخی تولیدکنندگان با رئیس‌جمهور تصریح کرد: تولید کنندگان مشکلات متنوعی دارند که منحصر به چند تولید کننده نیست و این دیدار به صورت نمادین صورت گرفت. آقای رئیس جمهور وقت مفصلی برای این موضوعات اختصاص می‌دهند و برای پیگیری آن دستگاه‌ها موظف هستند که اقدام کنند.

وی ادامه داد:‌ مشکلات تولید کنندگان در دولت در حال پیگیری است.

وزیر صمت تصریح کرد: یکی از پدیده‌هایی که با آن مواجه هستیم و باید حتماً به آن بپردازیم سامانه‌های اقتصادی کشور است، همچون سامانه‌ تجارت. سامانه تجارت بایستی به صورت یکپارچه به نحوی عمل کند که ما اطمینان پیدا کنیم که یارانه تخصیص یافته به ملت، قاچاق نشود. به طور مثال؛ شما گوشت یارانه‌ای را وارد می‌کنید و سپس از طریقی خریداری می‌شود. اما، شاهد هستیم که برخی اوقات این کالاهای یارانه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که مشمول آن نیستند.

وی افزود: سامانه‌های مختلف بر این اساس در حال بازبینی هستند. تعداد بسیار زیادی سامانه داریم که باید به یکدیگر متصل شده و به صورت یکپارچه دربیایند. این اقدام در حال انجام است و باید با صبوری و فرهنگ سازی و مراقبت همه مردم این کار به سرانجام برسد. البته این کار نیاز به همکاری مردم هم دارد.

علی‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی سامانه‌های فروشگاهی عنوان کرد: ما در بخش فروشگاهی نواقصی داریم که امیدواریم برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس