معاون سيماي صداوسيماي جمهوري اسلامي از تشکيل اتاق فکر سينما در تلويزيون در آينده نزديک خبر داد و از صاحبان انديشه و فعالان سينما و تلويزيون کودک و نوجوان خواست که با تمام توان معاونت سيما را براي رسيدن به ايده‌آل‌ها در اين عرصه، همراهي کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، دارابي که در مراسمي با هدف قدرداني از آثار برتر کودک و نوجوان مرکز سيمافيلم سخن مي‌گفت، افزود: براي پيشرفت همه جانبه کشور و داشتن جامعه پيشرفته بايد به کودک و نوجوان توجه ويژه داشته باشيم و براي اين نسل تلاش کنيم.
وي ادامه داد: براي اين که جامعه‌اي بتواند ناممکن‌ها را ممکن کند، مستلزم توجه به کودک و نوجوان است. اگر اسوه‌سازي، الگوسازي و توجه به تخيل و رؤياهاي صادقانه مدنظر است بايد به کودک و نوجوان اهميت داد، چرا که آنها آينده‌سازان کشورند.
معاون سيماي صدا و سيماي جمهوري اسلامي با دعوت از فعالان عرصه توليدات سينمايي و تلويزيوني کودک و نوجوان براي همکاري مؤثر با معاونت سيما گفت: بايد طرح نويي براي کودکان و نوجوانان دراندازيم و نقشه راهي براي آنان طراحي کنيم که کودکان و نوجوانان به گذشته خود افتخار کنند و به آينده اميدوار باشند.
وي اظهارداشت: ما براي اعتلاي مفاهيم بلند انقلاب اسلامي و خدمتي بايسته به اين نسل آينده‌ساز، بايد نهضت بزرگي را در توليدات کودک و نوجوان راه‌اندازي کنيم.
دارابي با اشاره به جنگ نرم دشمنان نظام اسلامي و مردم گفت: برنامه‌سازان ما بايد به گونه‌اي عمل کنند که ما در جنگ نرم تأثيرگذار باشيم و در جايگاه بازيگر اصلي ايفاي نقش کنيم.
وي افزود: شبکه‌هاي ماهواره‌اي اعتقادات، ايمان و انسانيت مردم بويژه جامعة جوان و حتي کودک و نوجوان را هدف قرار داده است. بر اين اساس ما بايد آثاري توليد کنيم که علاوه بر بعد داخلي، در کشورهاي همسايه، جهان اسلام و عرصه جهاني حرفي براي گفتن داشته باشد و اثرگذار باشد.
معاون سيماي صداوسيماي جمهوري اسلامي در اين راستا توجه به کيفيت را مورد توجه قرار داد و در ادامه گفت: يکي از رويکردهاي جدي معاونت سيما، تشکيل اتاق فکر است و از همه هنرمندان و نقش‌آفرينان عرصه کودک و نوجوان براي حضوري مؤثر در اتاق فکر کودک و نوجوان دعوت مي‌شود.
وي از تشکيل اتاق فکر سينما در تلويزيون در آينده نزديک خبر داد و از صاحبان انديشه و فعالان سينما و تلويزيون کودک و نوجوان خواست که با تمام توان معاونت سيما را براي رسيدن به ايده‌آل‌ها در اين عرصه، همراهي کنند.
دارابي با اعلام حمايت همه جانبه از توليد آثار ارزنده در حوزه کودک و نوجوان گفت: اعتقاد ما اين است که توليد با کيفيت آثار بايد به حدي برسد که بتوانيم همه ساله جشنواره توليدات کودک و نوجوان صدا و سيما را برگزار کنيم.
معاون سيماي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ضمن صدور دستور مبني بر پرداخت مطالبات حوزه کودک و نوجوان، اعلام کرد: براي توليد آثار فاخر و ارزشمند کودک و نوجوان هيچ محدوديتي وجود ندارد.
در اين مراسم جمعي از هنرمندان و برگزيدگان جشنواره بين‌المللي کودک و نوجوان از جمله فرشته طائرپور، ابراهيم فروزش، پرويز شيخ‌طادي، کامپوزيا پرتوي، عليرضا شجاع‌نوري، ناصر عنصري، منوچهر شاهسواري، علي طالبي و مسعود کرامتي ضمن استقبال از نگاه معاون سيما به حوزه کودک و نوجوان، ديدگاه‌هاي خود را در خصوص کاستي‌هاي موجود، لزوم حمايت از توليد آثار در حوزه کودک و نوجوان، تشکيل جلسات مستمر و کاربردي، تشکيل اتاق فکر براي سيمافيلم، توليد برنامه‌هاي مشوق فکري براي کودکان و توجه به توليد آثار کيفي بيان کردند.
در پايان اين نشست از برگزيدگان و دارندگان آثار برتر کودک و نوجوان مرکز سيمافيلم با اهداي لوح تقدير و هديه قدرداني شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس