غغ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برنامه توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و موتور سه سیلندر و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت گفت: عرضه این محصولات به بازار می تواند رقابت ایجاد کند.

ایکوپرس- ولی اسماعیلی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات ایران خودرو، با بیان این که باید مجلس و دولت از صنعت خودرو حمایت کنند، تصریح کرد: مشکلاتی که اخیرا به واسطه تحریم برای خودروسازی ایجاد شده باید رفع شود تا سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم به تولیدات داخلی بازگردانده شود. 

نماینده مردم اردبیل و گرمی تصریح کرد: باید قیمت منطقی برای خودروها تعیین شود در غیراین صورت شرایط صنعت خودرو بسیار سخت خواهد شد و باید به این صنعت کمک کنیم از وضعیت موجود و زیان دهی خارج شود. 

اسماعیلی افزود: مشکلات صنعت خودرو در سطح حاکمیتی و مدیریتی باید حل شود و باید نهادهای مرتبط به فهم مشترکی از مشکلات این صنعت برسند. 

وی درخصوص امکانات معیشتی و رفاهی کارکنان ایران خودرو گفت: طبق آمار ارایه شده وضعیت ایران خودرو نسبت به شرکت های مشابه مطلوب است، اما با رفع مشکلات قیمت گذاری دستوری می توان اقدامات بیش تری برای مسایل معیشتی و رفاهی کارکنان در نظر گرفت. 

به گفته وی عنوان سخت و زیان آور برای برخی مشاغل کارکنان ایران‌خودرو با وجود زیان‌آور بودن لحاظ نشده که کمیسیون اجتماعی کمک خواهد کرد تا مشکلات این گروه از کارکنان نیز رفع شود.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس: به ایران خودرو امیدواریم

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: خودروهای جدید چه آن هایی که محصول گروه صنعتی ایران خودرو و چه آن هایی که محصول مشترک با سایر خودروسازان بین المللی است، همگی امیدوارکننده هستند. ما همیشه به صنعت خودرو و دانش صنعتگران و متخصصان به ویژه دانشمندان جوانی که در کنار متخصصان قدیمی در کنار هم به تلاش و فعالیت مشغولند، ایمان داریم و با دیدن این محصولات  امیدوارتر هم می شویم.

مهدی عیسی زاده، ایران خودرو را  بیرق صنعت کشور عنوان کرد و گفت: همه آحاد مردم یقین دارند که فرزندان ایران اسلامی قادرند بهترین خودرو را با بهترین کیفیت طراحی و تولید می کنند. انتظار ما از ایران خودرو به عنوان خودروساز معتبر داخلی این است که محصولاتی را به بازار عرضه کنند که از لحاظ ایمنی و کیفیت تمامی خواسته و نیاز مشتریان را به بهترین شیوه تامین کنند و با تولید خودروهای به روز و با کیفیت حوادث و اتفاقات جاده ای کاهش یابد. 

 نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسیر باید چنان باشد که مردم با آسودگی خاطر و اطمینان از ایمنی و کیفیت خودروها از این محصولات استفاده کنند و بدین ترتیب خسارت های مالی و اجتماعی به حداقل ممکن برسد. 

وی ضمن قدردانی از تمامی کارکنان ایران خودرو از مدیران تا متخصصان مهندسان و کارگران و با بیان این که توقع مجلس و مردم از ایران خودرو بسیار بالاست، اظهار امیدواری کرد: با بهبود کیفیت و افزایش ایمنی خودروها شاهد ارتقای روزافزون خودروهای ملی و ایرانی باشیم. محصولاتی که از لحاظ مصرف سوخت هم در پایین ترین حد مصرف باشند و بتوانند رضایت خاطر هم وطنان را تامین کنند و مطمئنم مهندسان و دانشمندانی که شبانه روز در ایران خودرو در تلاشند، می توانند در جهت راهبردهای توسعه ای و بهبود کیفیت، گام های موثری برای صنعت خودروی ملی بردارند. 

نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان نیز گفت: انتظار ما به عنوان اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این است که در این شرایط خاص اقتصادی کشور، ایران خودرو بیش از پیش به وضعیت معیشت و رفاهیات و امکانات درمانی و بیمه ای کارکنان توجه داشته باشد.

سخن گوی کمیسیون اجتماعی مجلس: مشکلات صنعت خودرو را برای مردم بازگو می کنیم

نماینده ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از نظر کمیت در تولید خودرو وضعیت خوبی داریم و صنعت خودرو ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را دارد که در این میان ایران خودرو حرف اول را می زند و مایه افتخار است. 

حسین گودرزی تاکید کرد: کیفیت، روزآوری و مصرف سوخت خودروها محل اشکال است و مردم از این وضعیت قانع نیستند وگرنه در ایران خودرو در حوزه نوآوری اقدامات مهمی انجام شده است. 

وی با بیان این که صنعت خودرو باید مسایل خود را شفاف بیان کند و جامعه را اقناع کند، تصریح کرد: تبعات قیمت گذاری دستوری و تاثیراتی که در تولید و کیفیت دارد باید عنوان شود.

سخن گوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رشد سه برابری قیمت خودرو  در برابر رشد هشت برابری قیمت اقلام مورد نیاز و مواد اولیه صنعت خودرو بر کیفیت خودرو تاثیرگذار است که باید بیان شود. 

وی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید جامعه را قانع کنیم؛ ما با یارانه ای که به برخی داده می شود و با قیمت گذاری دستوری نمی توانیم کیفیت خودرو را بالا ببریم.

ایران خودرو اقدامات قابل تقدیری در شرایط تحریمی انجام داده است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایران خودرو در شرایط ظالمانه و سخت تحریم با مجاهدت و تلاش نیاز داخلی کشور را تامین کرده است.

حسین رجایی افزود: زحمات و اقدامات مدیران و کارکنان ایران خودرو در شرایط فعلی غیرقابل انکار است ولی برای افزایش رضایتمندی مشتریان ارتقای کیفیت باید بیش از پیش مد نظر مدیران قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشتریان مایل هستند محصول تولیدی از کیفیت خوبی برخوردار باشد و با توجه به این که مجموعه قطعات در خارج از شرکت ایران خودرو تولید می شود، امیدواریم در دوره مدیریت جدید نظارت، کنترل و حساسیت لازم در خصوص استاندارد قطعات تولیدی مد نظر قرار گیرد.

رجایی افزود: برای ارتقای کیفیت لازم است در کنار نظارت بر قطعه سازان، ایران خودرو قطعه سازان متعددی را برای تامین انتخاب کند تا هم شاهد رقابت پذیری، شکست انحصار و ارتقای کیفیت قطعات تولید باشیم. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای هم فکری و کمک به صنعت خودرو ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آماده همکاری و تعامل با صنعت کشور است و هر چه قدر این تعامل بیش تر باشد امکان رسیدن به اهداف و ایجاد خدمات بهتر به مردم فراهم خواهد شد و لازم است مدیران خودروسازی چالش هایی را که به تنهایی نمی توانند رفع کنند را برای برون رفت از این شرایط به  نمایندگان منتقل کنند و نمایندگان در کنار این صنعت بزرگ تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و موانع انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: صنعت خودرو در کنار دیگر صنایع گرفتار قیمت گذاری دستوری است که البته خودروسازی با توجه به شرایط فعلی متحمل ضرر و زیان های زیادی شده است و باید از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفت.

رجایی تاکید کرد: با حذف قیمت گذاری دستوری، خودروساز ملزم است که ارتقای کیفیت، افزایش تولید و نوآوری و توسعه را مد نظر قرار دهد تا توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد و مشتریان با خیال راحت خودروی با کیفیت و ایمن را خریداری کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: گروه صنعتی ایران خودرو اقدامات خوب و ملموسی در خصوص توجه به کارکنان در حوزه های مختلف مالی، رفاهی و بهداشت انجام داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 0
    بله بله هر پژو پارس باید صدهزار میلیارد دلار شود وگرنه ضرر میدین. 207 با داخل 206 هم سیصد میلیارد دلار. جمع کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس