کد خبر 1517431
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
دادگاه عراق حکم توقیف اموال وزیر نفت سابق را صادر کرد

دادگاه عراق در حکمی حکم توقیف اموال نفت وزیر دولت مصطفی الکاظمی را به دلیل فساد صادر کرد.

به گزارش مشرق، شعبه‌ای از دادگاه تحقیقات منطقه الکرخ بغداد که مخصوص رسیدگی به جرائم فساد مالی مقامات است، امروز (دوشنبه) حکم به توقیف تمامی اموال منقول و غیر منقول «احسان عبدالجبار» وزیر نفت دوره مصطفی الکاظمی داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) او متهم به سوءاستفاده از مقام خود و دریافت رشوه از تعدادی سرمایه‌گذار حوزه نفتی شده است تا چندین قرارداد را به نفع آن‌ها پیش ببرد. «احسان عبدالجبار» از ششم جولای ۲۰۲۰ الی ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ وزیر نفت عراق بود.

وزیر نفت سابق عراق پیش از این سمت نیز مدیر عامل شرکت نفت بصره بود. رأی نهایی هنوز صادر نشده و احسان عبدالجبار در قید بازداشت نیست.

این فرد همچنین در سپتامبر ۲۰۲۲ به تصرف زمین‌های شرکت نفت عراق در منطقه «المنصور» بغداد و منطقه « الرباط» در استان بصره و فروش و اجاره آن‌ها متهم شده بود. همچنین اتهاماتی در خصوص درخواست مبالغ مالی زیاد از شرکت‌های خارجی برای پیروزی در مناقصه نوسازی پروژه تصفیه گاز در میدان نفتی «القرنه الغربی» متوجه احسان عبدالجبار است.

توقیف اموال وزیر نفت سلبق عراق در شرایطی است که دادگاه تحقیقات الکرخ بغداد در سک سال اخیر احکام متعددی در خصوص مقابله با فساد مقامات صادر کرده و «محمد شیاع السودانی» نیز بارها گفته است که در موضوع فساد بسیار جدی است؛ او در نوامبر ۲۰۲۲ از تشکیل «کمیته عالی مبارزه با فساد» خبر داده بود.

بسیاری از محافل در عراق از وجود فساد گسترده در دولت مصطفی الکاظمی سخن می‌گویند. در این راستا اختلاس ۲.۵ میلیارد دلاری در وزارت دارایی دولت الکاظمی در عراق به «دزدی قرن» معروف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    کاش مسئولین ما هم یاد بگیرن و با هم تعارف نداشته باشن
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    چقدر شبیه ایران
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    بیشرف خسارت ۸سال تجاوز و جنایت عراق علیه ایران چرا پرداخت نمی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس