کد خبر 1517420
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
سفر دوباره وزیر دفاع چین به روسیه

به رغم فشارهای آمریکا برای انزوای روسیه، «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین برای دومین بار طی کمتر از چهار ماه به مسکو می‌رود و همچنین از بلاروس دیدن می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع این کشور خبر داد که وزیر دفاع این کشور طی هفته جاری به روسیه و بلاروس سفر می‌کند.

«لی شانگ فو» وزیر دفاع چین که اواخر فروردین ماه سال جاری به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده بود، یک بار دیگر طی هفته جاری به روسیه می‌رود.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی چین گزارش داد، وزیر دفاع چین طی روزهای آینده به روسیه و همچنین بلاروس سفر و با مقام‌های این دو کشور دیدار می‌کند.که وزدر چارچوب سفر چهار روزه خود به روسیه، امروز وارد مسکو شد.

لی شانگ فو در دیدار حدود چهار ماه قبل خود با پوتین که در آن «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه حضور داشت، به رئیس‌جمهور روسیه سلام نظامی داده بود. وزیر دفاع چین در آن سفر، به مدت چهار روز از روسیه دیدن کرده بود.

دومین سفر وزیر دفاع چین به روسیه طی حدود چهار ماه اخیر در شرایطی انجام می‌گیرد که فشارهای آمریکا و متحدان غربی آن برای منزوی کردن روسیه ادامه دارد اما چین و برخی دیگر از کشورهای بزرگ جهان از قبیل هند و همچنین کشورهای آفریقایی توجهی به این فشارها نکرده‌اند.

طبق اعلام وزارت دفاع چین، سفر لی شانگ فو قرار است طی سفر آتی خود به بلاروس رفته و با مقام‌های این کشور دیدار داشته باشد؛ سفری که با توجه به تشدید تنش‌های اخیر میان بلاروس با لهستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

مقام‌های لهستانی که کشورشان عضو ناتو است، طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند که اعضای گروه «واگنر» در تلاش برای ورود به لهستان و ناامن کردن این کشور هستند؛ ادعایی که بلاروس آن را رد کرده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس که متحد اصلی روسیه است، چند ماه قبل به دنبال تشدید تنش‌ها با ناتو خواستار استقرار سلاح‌های اتمی تاکتیکی روسیه در کشور خود شد و ولادیمیر پوتین این درخواست را اجابت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    شانگ فو برای کمک به روسیه و بلاروس و تضمین پیروزی این دو کشور در برابر امریکا به این دو کشور سفر کرده کار لهستان هم تمام شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس