کد خبر 1516844
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
شدت مصرف انرژی ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و این شاخص در کشور بیش از ۲ برابر میانگین دنیاست.

به گزارش مشرق، حسین آب‌نیکی عنوان کرد: وضعیت شدت انرژی در ایران مناسب نیست و این شاخص در کشور بیش از ۲ برابر میانگین دنیاست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های جدی کشور است و پیشبرد طرح‌های بهینه‌سازی نیازمند یک عزم فراوزارتخانه‌ای است ولی تاکنون وضعیت مناسب نبوده است.

وی در نشست خبری کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران تاکید کرد: در حال حاضر خودروهای ایرانی ۲ برابر استاندارد جهانی بنزین مصرف می‌کند. مصرف برق و گاز در بخش خانگی نیز بسیار بالاست، مثلا بخاری‌های موجود در بخش خانگی ۲ برابر استاندارد مصرف گاز دارند.

آب‌نیکی اظهار داشت: مصرف انرژی صنایع مثل نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و سیمان و غیره نیز مناسب نیست‌. همان طور که می‌بینید پیشبرد بهینه‌سازی نیازمند اراده همه دستگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت نفت و نیرو از جنبه تولید انرژی باید بهینه‌سازی و بهره‌وری را اجرایی کنند و وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، راه‌ و شهرسازی و غیره نیز باید از جنبه مصرف بهینه‌سازی را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف انرژی، همه دستگاه‌ها حضور دارند و در پنل‌هایی به بررسی چالش‌ها و راهکارهای حل موانع بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران می‌پردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    خب خودتون صنعت کشور رو در دام تحریم انداختید و مانع ورود تکنولوژی نو شدید. حتما اون موقع که رفیقتون میگفت انقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون پاره شه، امروز مملکت رو هم دیده بودید دیگه. پس حرف بیخود نزنید.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    بهونه جدید دوباره افزایش قیمت
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    بهونه جدید دوباره افزایش قیمت
  • از شهرستان سراب IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    دلیل اصلی مصرف بیشتر سوخت در ایران برمیگرده به جغرافیای خاص ایران که تابستانهایی داغ و سوزان داره و زمستانهای بسیار سرد دمای هوا در زمستان در اکثر شهرهای اروپایی بزور به منفی 5 درجه میرسه درحالیکه در بخشهای وسیعی از شمالغربی و غرب و شمالشرقی و حتی مرکز ایران دما تا منفی 30 درجه میرسه و در تابستانها نیز جلگه خوزستان رکورد دار گرمای دنیاست بخش دیگر مصرف زیاد سوخت در ایران بخاطر ناوگان حمل و نقل فرسوده و خطوط انتقال انرژی فرسوده هستند که انرژی را هدر میدهند
  • CA ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    چون جوانان ایرانی بیکار و ده برابر جوانان خارجی در حال دور دور و پرسه زنی با ماشین هستند.
  • حسام IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    امیدواریم دولت انقلابی این مساله را هم حل کند در این چند وقت از میزان تلاش مسولین در حیرت هستیم خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس