تلگرام

یک مقام دولتی عراقی خبر داد که شرکت «تلگرام» همکاری با وزارت ارتباطات عراق درباره امنیت اطلاعات کاربران را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، این مقام دولتی عراق به خبرگزاری «روسیا الیوم» گفت که مقامات دولت عراق با شرکت تلگرام درباره اطلاعات شهروندان که از اپلیکیشن تلگرام به بیرون درز کرده مذاکره کرده‌اند.

به گفته این مقام همکاری دو طرف درباره حفاظت از اطلاعات شهروندان عراقی آغاز شده، اما هنوز سازوکار مشخصی برای این همکاری تعیین نشده است.

روز یکشنبه گذشته، وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که فیلتر شدن تلگرام در عراق به دستور نهادهای امنیتی انجام شده است.

در بیانیه وزارت ارتباطات عراق آمده است که فیلتر شدن برنامه تلگرام به دستور طرف‌های بلندپایه با توجه به عوامل مرتبط با امنیت ملی و برای حفظ اطلاعات شخصی شهروندان انجام شده است.

بیانیه مذکور افزود که برنامه تلگرام، امنیت تعامل را برخلاف قانون نقض کرده است.

وزارت ارتباطات عراق توضیح داد که نهادهای عراقی بارها از تلگرام خواسته اند، برای بستن کانال‌هایی که منجر به فاش شدن اطلاعات رسمی نهادهای حکومتی و اطلاعات شخصی شهروندان می‌شود، همکاری کنند؛ امری که خطری برای امنیت ملی عراق و آرامش جامعه محسوب می‌شود، اما این شرکت پاسخی نداده و هیچگونه تعاملی با این درخواست‌ها نداشته است.

بیانیه مذکور افزود که وزارت ارتباطات بر احترام به حقوق شهروندان در آزادی بیان و ارتباط بدون آسیب به امنیت کشور و نهادهای آن تاکید و اطمینان خود از درک شهروندان نسبت به این اقدام را اعلام می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس