کد خبر 1516434
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
پلمب ۱۴۰ بنگاه املاک در خوزستان

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پلمب ۱۴۰ بنگاه املاک در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد جامع عصر امروز پنجشنبه در گفتگویی رسانه‌ای، تعداد بازدیدهای انجام شده از مشاوران املاک در خوزستان از اواسط تیرماه تاکنون را بیش از ۲ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: در این بازدیدها در بازه زمانی یاد شده، بیش از ۱۴۰ بنگاه متخلف شناسایی و پلمب شدند.

وی اضافه کرد: در گشت‌ها و بازرسی‌هایی که انجام می‌شود، براساس تخلف‌های مشاوران املاک اعم از گران‌فروشی، دریافت هزینه اضافی از طرفین معامله، نداشتن مجوز و پروانه فعالیت و… حکم‌های گوناگونی براساس تخلف‌ها از جمله اخطار پلمب، اخطار مراجعه به سازمان بازرسی اتاق اصناف، اخطار تعزیر و تشکیل پرونده و… از سوی قاضی شعبه تعزیرات حکومتی حاضر در گشت صادر می‌شود، به طوری که برخی از مشاوران املاک فقط یک تخلف دارند و برای برخی دیگر نیز سایر تخلف‌ها نیز ثبت می‌شود که بر همین اساس، حکم‌ها نیز متفاوت هستند.

جامع در ادامه دریافت مجوز فعالیت، گذراندن دوره‌های تخصصی معتبر و نصب نرخنامه‌ها بر دیوار محل کار و در معرض دید مشتریان را از جمله عوامل مهم در پیشگیری از تخلف‌ها برشمرد و گفت: ثبت قراردادها و مبایعه نامه‌های غیر مجاز، دریافت نکردن کد رهگیری، گران‌فروشی و دریافت حق الزحمه‌های غیر متعارف به ویژه در مبایعه نامه‌ها از جمله تخلف‌های مشاوران املاک در سطح استان بودند.

وی با بیان اینکه محاسبه کمیسیون بنگاه داران برای مبایعه نامه‌ها آسان است، افزود: اتاق اصناف باید نسبت به نرم افزار معتبر طراحی کند تا نرخ واقعی حق الزحمه‌ها برای مردم و فعالان بازار مسکن و املاک قابل مشاهده باشد، زیرا در حال حاضر نرم افزارهایی وجود دارند که نرخ را بیشتر از نرخ واقعی مشخص می‌کنند که کاملاً غیرقانونی و تخلف است.

وی در ادامه فعالیت افراد غیر متخصص، غیر مسئول و بدون کارت شناسایی و مشاور را از دیگر تخلف‌های شناسایی در میان مشاوران املاک برشمرد و ادامه داد: صادر نکردن صورتحساب را دیگر تخلف‌های پرشمار محسوب می‌شود و برخی از مشاوران املاک می‌گویند که اتحادیه مربوط فیش‌های درج صورتحساب را تحویل نداده است.

جامع با تاکید بر اینکه صدور مجوز فعالیت منوط به گذراندن دوره‌های تخصصی است، بیان کرد: صدور صورتحساب، درج مبلغ کمیسیون به ویژه ماده ۷ مبایعه نامه و ماده ۱۱ اجاره نامه امری بدیهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    ماشاالله تو هر کوچه آب حداقل یه املاکی وجود دارد
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    این بنگاه ها و دیوار پدر مردم دراوردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس