کد خبر 1515609
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر دادگستری در پاسخ به سوال نماینده شازند قانع نشدند و به این ترتیب امیرحسین رحیمی از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفت.

به گزارش مشرق، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند از امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری مطرح شد و پس از توضیحات وزیر، نمایندگان با ۸۰ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجوع ۲۳۸ رای، توضیحات وزیر را قانع‌کننده ندانستند و به این ترتیب، وزیر دادگستری از مجلس، کارت زرد گرفت.

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز مجلس در  سوالی از رحیمی وزیر دادگستری دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی را مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی دانست و در توضیح سوال خود خطاب به وزیر دادگستری گفت: چه کسانی در پشت صحنه، دفاع علنی از جریانی کردند که دارای ابعاد پنهان زیادی در ایجاد رانت و به تله انداختن مومنان به روش های زننده و باطل هستند. آیا شأن وزارت و اختیارات تعریف شده در قانون اساسی و اساسنامه وزارت دادگستری به وزیر اجاره ‌ورود به چنین موضوعات ابهام برانگیزی را می دهد؟

احمدی بیغش خاطرنشان کرد که اظهارنظر مقامات باید به گونه‌ای باشد که دستاویزی و مجوزی برای استمرار خطا و غلط واضح برای خطاکاران جسور و گستاخ نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی هم‌چنین مدعی شد: طبق اعلام قوه قضاییه، فردی شروع به قتل عمد کرده ، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رشوه داده و ضرب و جرح داشته، بعد  چنین فردی ضمانت شده؛ وزیر دادگستری به این موارد پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    4 2
    زور ازمایی مجلس به وزیر دادگستری رسید این نهضت ادامه دارد راست میگویید اراز رانت هایی که برای خود تصویب میکنید دست بردارید مثل حق دغتر ورهن منزل وخرید خودرو ومحاسبه نمایندگی بعنوان یک مقطع تحصیلی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    3 0
    کارت زرد چه ضمانت اجرایی میاره حداقل یه قانون هم براش تصویب کنید تا دوربعداگه کسی قرمزگرفت یه جریمه ای درخوربشه
  • کارشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    خودشیرینی مجلس برای انتخابات
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    جمع کنید این مسخره بازی‌ها و بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس