روسیه و قطر درصدد معامله با ارزهای ملی هستند

سفیر مسکو در دوحه با اشاره به موضع قطر در نپیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه، گفت که روابط دوجانبه باوجود فشارهای خارجی، توسعه می‌یابد و دو کشور در حال همکاری برای اجرای معاملات با ارزهای ملی هستند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری دوگادکین» سفیر روسیه در قطر، امروز (دوشنبه) بر بهبود روابط مسکو با دوحه علی‌رغم فشارهای کشورهای غربی تاکید کرد.

دوگادکین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «روسیه و قطر در حال همکاری برای معامله با ارزهای ملی در تسویه حساب‌های مالی هستند. قطر بزرگترین سرمایه‌گذار در اقتصاد روسیه است و سازمان سرمایه‌گذاری قطر در حال افزایش سرمایه در شرکت‌های روسی پیشرو است».

وی ضمن اشاره به افزایش روزافزون تعداد گردشگران از مبدأ روسیه به مقصد قطر به دلیل حذف روادید، توضیح داد: «صادرات مواد غذایی روسیه به قطر در سال ۲۰۲۲ نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است».

طبق این گزارش، سفیر روسیه با بیان اینکه مذاکرات با قطر در چارچوب «روس‌کاسموس» اولین در نوع خود با این کشور است، اظهار داشت: «چشم‌اندازی برای همکاری مسکو و دوحه در زمینه فضا وجود دارد».

به نوشته اسپوتنیک، دوگادکین ادامه داد: «با وجود تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی در جهان، کارزار روس‌هراسی و فشار عظیم کشورهای غربی، قطر و روسیه همچنان علاقمند به توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها هستند. قطر در موضوع نپیوستن به تحریم‌ها علیه روسیه موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کرده است».

وی همچنین اضافه کرد: «سران قطر بارها میانجیگری خود را برای حل بحران اوکراین پیشنهاد داده و بر تعهد خود به راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک مطابق با مفاد منشور سازمان ملل تاکید کرده است. ما از چنین تلاش‌هایی بسیار قدردانی می‌کنیم».

این دیپلمات روس با بیان اینکه روابط روسیه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال‌های اخیر جنبه راهبردی پیدا کرده، گفت: «قطر هم به عنوان یکی از اعضای جدانشدنی این شورا، از شرکای کلیدی روسیه در خاورمیانه است».

کشورهای غربی طی بیش از یک سال گذشته و همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تحریم‌های متعدد و گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفت علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پول ایران از عراق به شکل دینار بگیرید احمقا
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    پول ایران از عراق به شکل دینار بگیرید احمقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس