کد خبر 1515358
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
مترو در مهرماه برای دانش‌آموزان رایگان شد

مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از رایگان شدن استفاده از مترو و اتوبوس برای دانش آموزان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است که پیشنهاد شناور سازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده ایم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: شناور سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تاثیر گذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.

وی عنوان کرد: همچنین مصوب شد دانش آموزان و دانشجویان مهر ماه امسال از مترو و اتوبوس به صورت رایگان استفاده کنند.

گلشنی گفت: دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند. اما این شناورسازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان به موقع به سر کار بروند.

وی افزود: بازارهای میوه و تره بار همیشه ساعت ۸ شروع به کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از ۸ و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آن‌ها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

گلشنی در ادامه باین کرد: در بحث ناوگان اتوبوس رانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدارس اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. ۲ هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید داریم که از شهریور و مهر کم کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند. تا پایان شهریور ۱۲ دستگاه رام قطار اورهال شده تا به سیستم اضافه خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس