کد خبر 1515305
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
حریم هوایی نیجر بسته شد

اندکی پس از پایان ضرب الاجل تعیین شده توسط اکواس، نیجر حریم هوایی خود را در مقابل تهدید مداخله نظامی این نهاد آفریقایی مسدود کرد.

به گزارش مشرق، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) برای آزادی محمد بازوم رئیس جمهور مخلوع نیجر ضرب الاجل تعیین کرد. در واکنش به این تهدیدات، کودتاچیان حاکم بر نیجر با صدور بیانیه‌ای حریم هوایی این کشور را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مطبوعاتی شورای ملی حفاظت از میهن آمده است: «در مواجهه با تهدید مداخله که از سوی کشورهای همسایه آشکارتر می‌شود، حریم هوایی نیجر از امروز تا اطلاع ثانوی بسته است». در این بیانیه آمده است: "هر گونه تلاش برای نقض حریم هوایی" منجر به "پاسخی قوی و آنی" خواهد شد.

این بیانیه هشدار می‌دهد تمهیدات لازم برای آماده سازی مداخله در دو کشور آفریقای مرکزی" انجام شده است و هر دولتی که درگیر شود، به معنی جنگ با نیجر تلقی خواهد شد. مرزهای زمینی و هوایی نیجر با پنج کشور همسایه از ۲ اوت، تقریبا یک هفته پس از بسته شدن آن‌ها در جریان کودتای ۲۶ ژوئیه که منجر به سرنگونی محمد بازوم شد، بازگشایی شد. این کشورها الجزایر، بورکینافاسو، لیبی، مالی و چاد بودند. در بعدازظهر، حدود ۳۰۰۰۰ هوادار کودتا، که بسیاری از آن‌ها پرچم نیجر، بورکینافاسو و روسیه را به اهتزاز درآوردند، در بزرگترین ورزشگاه نیجر در نیامی به نمایش قدرت پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    نیجر به روش ایرانی از دست فرانسه در آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس