پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

ورزشکارانی که از ایران پناهنده شدند هیچگاه نتوانستند دستاوردهای بزرگی کسب کنند.

به گزارش مشرق، "عِرق ملی" واژه ای است که قهرمانان این مرز و بوم با آن خو گرفته‌اند و بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین مختلف ورزشی را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نمی‌کنند. در این بین اما تعدادی از ورزشکاران ساده و زودباور که فریب حرفهای قشنگ برخی وطن‌فروشان را خوردند به کشورهای دیگر پناهنده شده و تقریبا اکثر آنها خیلی زود از دنیای قهرمانی کنار رفتند.

*پایان زودهنگام کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده تنها زن مدال‌آور ایرانی در تاریخ المپیک که با پرچم سه رنگ کشورمان تاریخ سازی کرد، در المپیک توکیو مقابل حریفی از ترکیه‌ ۸ بر ۶ شکست خورد و مدال برنز را از دست داد. علیزاده با پرچم تیم پناهندگان در این مسابقات شرکت کرده بود و پس از این شکست بزرگ دیگر هیچگاه آن قهرمان همیشگی نشد.

علیزاده در حال حاضر تنها ۲۵ سال سن دارد و یک انتخاب اشتباه زندگی شخصی و ورزشی او را تحت تاثیر قرار داد.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*ملایی از آلمان به مغولستان!

سعید ملایی قهرمان جودو جهان که روزهای خوبی را سپری می‌کرد به بهانه‌های عجیب تصمیم گرفت دیگر به ایران برنگردد و علاوه بر تعلیق ۴ ساله جودوی کشورمان و ضربه جبران ناپذیری که به این رشته در ایران زد ، خودش هم تحت تاثیر وعده های دروغین آن طرفی ها قرار گرفت.

ملایی که اعلام کرده بود به کمک همسرش قرار است برای تیم ملی جودوی آلمان بازی کند، از این کشور دیپورت شد و به ناچار برای کشور مغولستان بازی کرد.

او در المپیک توکیو در حالی که به راحتی میتوانست قهرمان شود به مدال نقره رسید و پس از آن هم فراموش شد و حالا جودوی ایران از تعلیق خارج شده و روزهای خوبی در انتظار این رشته بدون سعید ملایی است.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*امید بوکس ایران نامید شد

امید احمدی صفا بوکسور باتجربه ایران که برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه داشت و در رشته کیک بوکسینگ هم قهرمان جهان بود ، به کشور آلمان پناهنده شد.

او که یک ورزشکار بی حاشیه بود اعلام کرده که قرار است برای تیم ملی بوکس آلمان در المپیک به میدان برود اما این ورزشکار هم این روزها بیشتر از اینکه در حوزه ورزش شناخته شده باشد، با مصاحبه های غیر ورزشی نامی برای خودش دست و پا کرده و هیچکس نمی داند آخرین مبارزه رسمی که در بوکس داشته چه زمانی بوده است.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*خادم الشریعه شطرنج بازی که واقعا باخت!

شاید اگر سارا خادم الشریعه از کشورمان نمیرفت ، الان نام شطرنج بانوان را با او میشناختند اما این شطرنج باز تصمیم به کشف حجاب گرفت و در اولین رویداد بزرگی که پس از این کار شرکت کرد مقابل حریف محجبه از اندونزی شکست خورد و حذف شد.

چه تلنگری بزرگتر از این میتواند سارا را از خواب غفلت بیدار کند؟ شاید او تا همین حالا هم فهمیده باشد بازی کردن زیر پرچم اسپانیا برایش خوش یُمن نیست.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*اسکی باز باسابقه ایران پناهنده شد و از یادها رفت

سید ستار صید که چهار دوره از بازی‌های المپیک زمستانی را تجربه کرده است سال گذشته به کشور نروژ پناهنده شد و به غیر از چند روز اول دیگر خبری از این ورزشکار باسابقه نشد.

شاید کمتر کسی بداند که او این روزها چکار می کند و اصلا چرا این بلا را سر خودش آورد که حالا معلوم نباشد دارد چه کاری انجام می دهد و عمر قهرمانی خود را زودتر از موعد مقرر تمام کرد.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*محجوب پناهنده شد تا حریف تمرینی شود!

جواد محجوب ملی پوش نام آشنای جودو که افتخارات زیادی را در این رشته برای ایران عزیز کسب کرده بود به کشور کانادا پناهنده شد و به رشته MMA روی آورد و هنوز هم به موفقیتی در این رشته نرسیده و بیشتر در حال کتک خوردن و قلق گیری است و تبدیل به حریف تمرینی شده!

چرا باید قهرمانی با تجربه محجوب این اشتباه بزرگ را مرتکیب شود؟ جواب این سوال را شاید تنها خود جواد بداند.

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*رییس فدراسیونی که مجری شد

حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس اولین رییس فدراسیون ایرانی بود که پناهنده شد تا رویای ساختن فدراسیون بوکس پناهندگان را اجرایی کند اما او خیلی زود پشیمان شد و برای اینکه بتواند خرج خودش را دربیاورد در یک شبکه مجری شده است!

پایان زودهنگام قهرمانانی که خاک غربت به آنها نساخت

*سایر پناهنده‌های ناکام

در این بین سالار غلامی ، ایمان مهدوی ، یکتا جمالی ، شقایق باپیری ، ایمان جمالی ، مبین کهرازه ، نوید زنگنه ، کیمیا مرادی ، هامون درفشی پور و ... از جمله دیگر ورزشکارانی بودند که در این سالها پناهنده شدند تا برای خود زندگی ورزشی جدیدی بسازند و هر یک از آنها با شکست مواجه شده و عذاب دوری از خاک و وطن را تحمل می کنند.

آیا واقعا وعده های دروغین برخی افراد معلوم الحال برای پناهندگی آنقدر چشم گیر است که یک ورزشکار خانه خودش را رها کند؟ چگونه می توان مهر مردم ایران را نادیده گرفت و با سرعت به سوی تاریکی حرکت کرد؟

البته در پایان به این نکته اشاره کنیم که کسب مدال و افتخارآفرینی زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که هرکسی نمی تواند این سعادت را داشته باشد..

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    91 18
    زیر نام ایران و پرچم ایران و شیعه اهل البیت بودن لایق هرکسی نیست! اما نوکر اجنبی شدن برازندگی خاصی نمی خواهد و هر خس و خاشاک و بی سر وبی پا و بی ریشه و بی وطنی با اندکی دریوزگی لیاقتش را پیدا می کند!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      47 9
      هر کی دوست نداره جمع کنه بره
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      3 2
      این حرف درستیه ،آغوش وطن مثل آغوش مادر مهربان هست که با تمام مهر و محبت اونو در آغوش خودش میپروره، اگر بچه اونو رها کنه کسی که قطعا اول ضرر می‌کنه اون بچه ست نه مادر.......
    • ج د ا IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      3 3
      یاد جمله ای از یک ژنرال بزرگ افتادم : هرکس به سوی این نظام تیری پرتاب کرد آواره شد /
    • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      2 3
      وطن یعنی چه آباد و چه ویران وطن یعنی همینجا یعنی ایران
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    53 8
    احمق های بی وطن علاوه بر این که تو این دنیا باختند تاوان اصلی پشت کردن به وطنشان رو آن دنیا پرداخت می کنند
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      1 2
      مشتی خاکبرسر بیشرف بودن که گورشون رو گم کردن و رفتن.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    37 8
    خوبه خودشون می‌بینند که این همه هجمه وارد کردند تا یک کشور بهشون پنتهندگی بده اخرشم هیچ دستاوردی نتونستند بدست بیارن .. اینه عاقبت بی وطنا ...
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    11 6
    آرین غلامی رو از لیست انداختی مشرق جان عرق ملی و پرچم و همه اینا درست ولی غیر این فوتبالیستا که تقریبا هیچ دستاورد بین المللی حتی در سطح آسیا نداشتن ورزشکارا تو کدوم رشته ورزشی دوزار زندگی دارن بخدا از یه کارمند سطح پایین کمتر میگیرن حداقل با آموزش و پرورش هماهنگ شین طرف بیاد معلم ورزش بشه بعد بیاین گله کنین
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 2
      اونم کنارهمین ها پشت به وطن کرده ، عمر ورزش حرفه ای بسیار کوتاه است ووطن هم هتل نیست که به خاطر خدمات بهتر ترکش کنی،قطعا عاقبت به خیری ندارد خیانت به پرچم،اینها می توانستند برای زندگی به هرکشوری بروند ولی به پرچم کشوری که دران رشد کرده و با وجود جنگ وتحریم ومشکلات مختلف آنها رابه بالندگی رسانده نایستند،اما لااقل درمواردی مانند جودو وتکواندو عملا به حیثیت ورزش کشور صدمه زدند بی هیچ شرم وحیا
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    45 15
    والله هر کس تیر بسمت این نظام انداخت آواره شد
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      30 3
      واقعا
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      4 25
      بیفکر حرف نزن
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      در پاسخ به 22:05: تو خودت بی فکر هستی . علاوه بر بی فکری، مزد بگیر و دچار توهم روشنفکری هم هستی.
  • مولایی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    25 3
    نتیجه خیانت با اب و خاک و مرزوبوم ایرانی که با خون شهدای زیادی عجین شده است تا این مملکت پایدار بماند جز ذلت و خواری نیست و این وعده خداوند هست . تعز من تشا و تذل من تشا ........ وامیدوارم یک نفر باشد مقاله ای در سطح جهانی بنویسد تا این بیچاره ها بفهمند و درس عبرتی باشد برای بقیه جوانان در سودای غرب وحشی
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    22 4
    حقشونه خیانت به مردم مظلوم ایران عاقبتش همینه
  • حسین IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    20 5
    بنازم این خاک مقدس رو که خائن ها رو از بیرون میکنه و فقط حلالخور ها رو نگه میداره خوشحالیم که اینا نیستن
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    21 1
    خخخ بهشت موعود بعضیا که فکر میکنن بب حجاب بشن عقل و مهارتشون رشد میکنه
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    15 4
    نکته مهم در مورد سارا سادات خادم الشریعه، سید بودنشه. سال هاست که دلسوزان نظام در مورد نفوذ یهودیان آنوسی در پوشش سید و … هشدار میدن…
  • سید IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    7 2
    بهشون پیشنهاد می‌کنم برگردند به دامن مادرمون
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    9 16
    الان شما مطمئن هستید اونا دارن برای دوری از ایران پرپر میزنن ؟
  • بنده خدا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    27 4
    یعنی واقعا خائن الشریعه بیشتر از این نمیتونست تحقیر بشه!
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    10 5
    واقعا ازدلایلتون خنده تون نمیگیره میگن فلانی رفته اونجا مقام نیاورده خادم الشریعه شکست درمسابقات خورده اون یکی دیپورت دی اچ ال شده باپاس همسرش برای مغولستان داره بازی میکنه اون یکی جودوکاره داره روتشک کتک میخوره وتمرین میکنه اینا دلیله مسخره ها بروحسن یزدانی روبگو که میگه بی پولم وهرجارخواستگاری رفتم قبول نکردن بهدادروبگو که گفت ازسی تاسکه دوتا گرفتم وبدهی داشتم کیانوش که میگفت یک میلیون ونیم حقوق اونم بعضی وقتا نمیدن ونمیرسم هادی چوپان روبگو که میگه باقسط وبدهی مسابقات میرم وزندگیم میچرخه جودو کاربایدتمرین کنه شکست هم درهمه بازیها ومسابقات هست این مشکلات رواصلاح کنین
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    3 13
    چقدر احمقن اونایی که فکر میکنن اینا بخاطر مدال پناهنده میشن ... الان با میلیون ها دلار پول وطن فروشی دارن در رفاه زندگی میکنن .... بدون استرس اینکه توی بانک یا بورس دار و ندارشون رو بالا بکشن
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 14
    حداقل میتونن پول هاشونو بذارن بورس و سود کنن ... بدون از دست دادن تمام پس انداز زندگیشون
  • وحید IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    40 1
    بیش از حد تحویلشون گرفتین هوا برشون داشت هزینه ای که به خاطر این ورزش های چرت صرف شده میتونست مشکل ازدواج یا اشتغال یا مسکن رو حل کنه باز هم مدیریت غلط
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    16 3
    کيميا: اختلاف با همسرش پيدا کرده و فعلا با فروش سکه هايي که از ايران برده روزگار سپري مي کند. سيد ستار هم در يکي از رستورانهاي نروژ داره پياز پوست مي کنه سارا خانم هم تحت درمان يک روانپزشک داره به روزهاي سرگرداني خود در آينده فکر ميکنه
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      4 14
      هیشکی شماها رو نمیخواد
  • کارمند ساده IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    9 3
    ای کاش فقط پناهنده می شدند و مهاجرت می کردند و دست به خون دانشمندان مثل علیمحمدی و .... نمی یازیدند....
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    17 1
    بنازم وفایی سگی را ک حتی با یک تکه استخوان بازم تا سالیان سال وفادار صاحبش هست
  • ناشناس IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    4 2
    چرت نگید اگر مسئولین خاک تو سر ما هستند همین علیزاده بگه می خوام برگردم به جای اینکه بزنند تو دهنش پنت هوس بهش میده
  • مادر بچه ها ومعلم مدرسه IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    گول زرق و برق غرب راخوردند مانند پینوکیو که شیاطین اورا به شهربازی بردند وبهش قول داده بودند که بقیه ی عمرش را فقط به بازی و خوردن و خوابیدن خواهد پرداخت اما خرشد و ....امیدوارم تاپیر تر نشده اینها هم به اشتباه بزرگشان اعتراف کنند، به مام وطن پشت کردن را عار باید دانست،این را درمدارس باید معلم بیاموز وپدران ومادران غیور فرزند را به خدمت به میهن خود تشویق کنند.
  • مهدی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    15 3
    آخر و عاقبت غرب زدگی
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      1 0
      آخر وعاقبت جمهوری اسلامی هم دیدیم
  • غربگدا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    5 3
    عوضش می تونن لخت بشن .....به ایران بد بگن و شبکه های ضدانقلاب را تیغ بزنند
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      0 0
      چه عیبی داره
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      1 0
      بهتر از با شما به نام دین نان خورها در یک جامعه زندگی کردن است
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    این ورزشکلران وسلبریتی ها با پول های باد آورده یابو ورشان داشت وبا پشت پا زدن به کشور ووطن خودعرق ملی شان را زیرسوال بردندپس باید تبعات این افسارگسیختگی خودرا متحمل شوند.خوکرده را تدبیر نیست.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    شایدم در رفاه زندگی کنند ولی منظور اینکه قهرمان نشداندوخودشون راپایین آوردندحالاهرچه قدر پول داشته باشن مهم نیست .منزلتشونوپایین آوردند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 0
    همه این حرفها درست..ولی بیشتر این پناهنده شدنها به وضعیت اقتصادی بر میگرده
  • الخلج IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    این حرف کاربر محترم را تایید می کنم هرساله چندین هزار معلم استخدام می کنند لااقل مدال آوران را در رشته معلم ورزش استخدام کنند تا اینها امنیت شغلی داشته باشند اگر قانع نشدند همه باهم بگوییم وطن فروش وبی شرف هستند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    5 18
    برید بخدا ماندن در ایران عاقبت نداره زباله گرد اروپا باشی بهتراست در ایران ماندن و هر روز یک دزدی را بشنوید
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      واای خدااا، بعضی ها ارزوی زباله گردی تو خارج دارند.... یا امام زمان، مگه میشه آدم اینقدرررر غرب زده
    • یا علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 1
      خوش امدی اتفاقا اشغال گرد هم خیلی میخان
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 1
      شرت کم✋ تو نگران نباش ،اگه بری با توجه به سطح سواد و شعورت کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا میشی😏
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    26 1
    روزگار چه بلای سر ادمهای حقیر میاره.طرف در نهایت رفت برای کشوری بازی کرد که روزگاری کشورش رو چپاول کرده بودند با وحشی گری هزارن هم وطنش را کشتن و شهرهارو ویرانه کردند
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 0
    شرایط اقتصادی و اجتماعی را درست کنید عدالت را به طور واقعی اجرا کنید شایسته سالاری را در عمل پیاده کنید مطمین باشید این همه ورزشکار پناهنده و فراری از ایران نخواهیم داشت
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 6
    کره شمالیه؟!!!!!
  • اکبر FR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    7 5
    خائن به ایران در واقع مسولانی هستن که باعث و بانی وضعیت کشور هستن.
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    خاک تو سرشون
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    خودشون کردند و حرمت خون شهدا را نگه نداشتند . حالا باید تبعات انرا بپذیرند
  • علی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    رهبری فرمود هرکس دراین کشور(ازامکانات و بیت المال کشور)به جایی رسید و رفت به بیگانگان خدمت بکنه،عافبت بخیرنخواهدشد!!!
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    چند سال بعد مثل .... پشیمان شده درخواست برگشت می دهند ولی آن رییس فدراسیون نا نجیب
  • عبدالله IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    نهایت کسی که به وطن و ملتش پشت میکنه همینه. خوب رسوا و خوار وزار شدند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    قلم نویسنده سبز ،مطلب جالبی بود. دوست داشتم خبری از وضعیت ورزشکاران پناهنده برسه که بلاخره نتیجه پناهنده شدن به دشمنان ایران، براستی چی شد؟و اینکه چه بر سر سرنوشت این استعدادهای مطرح ایران اومد؟ مدتها بود این سوالات در ذهنم همچنان بی جواب مونده بود....
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    از موفقیت هاشون در ایران گفتی اما از درامد و وضعیت مالی این ورزشکاران حرفی نزدی؟ چند نفرشان خانه داشتند فیش حقوقشان چقدر بود ماشین زیر پاشون چی بود امنیت شغلی داشتند؟ خودتی
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    سعید مولایی اصلا عوضی . ولی نقره المپیک رو گرفت . به راحتی می تونست طلا رو ببره چه صیغه ای است . پوست پیاز می گیره و دربه در شده اخه که چی . توهین کردن آسونه. خوب رفتن برید علت این همه مهاجرت رو دریابید . نخبگان کشور رفتن کسانی که سالها براشون هزینه شد . پزشکان و پرستاران کشور دارن می رن با گورشون رو گم کردن و به درک مشکل حل می شه . سیاست جذب مهمه نه دفع . امریکا و اروپا هم همینو می خوان کشور از نخبه خالی بشه .
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      0 0
      پزشکان و پرستاران هیچ جا نمیرن. هیچ جا مثل اینجا نمیتونن درآمد نجومی داشته باشن و به کسی هم پاسخگو نباشن و مالیات ندن…
  • دهقانی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق عزیز مسئله را خیلی خوب بیان کردی اما دلیل رفتن اونا و چرا این جمع ورزشکار همچین تصمیم سختی را می گیرند هیچ حرفی نمی زنی .بگو که رفتار و کردار مسئولین این بلا را سر اینها آورده.بگو که جلای وطن کردن اونهم با این همه افتخارات چقدر سخته.بگو قول سکه های مسئولان چقدر به بد قوای تبدیل می شود.
  • ح ن IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    وقتی در فدراسیون های ورزشی کشور ما افراد نفوذی که معمولاً افرادی از فرقه های ضاله و معاند حضور دارند و برای از بین بردن استعداد های درخشان جوانان از نظام جمهوری اسلامی حقوق گرفته و به فریب دادن جوانان مشغول هستند جوانان ناپخته وبی تجربه به راحتی فریب خورده و به سوی ورطه های تاریکی و حتی تباهی خواهند رفت اما عجیب است دختران و پسران ما چرا گوسفند وار تربیت می‌شوند که به همین راحتی فریب میخورند؟؟
  • مهدی‌باغبان IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    آنانکه‌بهرسیم‌وزرایمان‌فروختند،،حسرت‌خورندکین‌گهرارزان‌فروختند،،آزادگی‌وغیرت‌وناموس‌ونام‌‌همراه‌باعقایدووجدان‌ارزان‌فروختند،،دین‌ودانش‌خودرادادندبه‌اجنبی‌،،ماه‌جمال‌یوسف‌کنعان‌فروختند،،
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    کسی که به کشور خودش خیانت میکنه،مسلما" به هر کشوری که وارد بشه نیز خیانت خواهد کرد!.و تنها با و سوسه ی صهیونیست ها و به منظور ضربه زدن به ورزش ایران به دام می افتند و تارخ مصرفشان را زودتر به پایان میرسانند!.
  • سید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    خاک عالم بر سر وطن فروش
  • مهدي IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    همون خروج از ايران و زندگي توي يك كشور درست حسابي بزرگترين دستاورد هست براشون
  • حسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    خیانت به خون شهدا بی جواب نخواهد ماند
  • حسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    خیانت به خون شهدا بی جواب نخواهد ماند
  • حسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    خیانت به خون شهدا بی جواب نخواهد ماند
  • ساس IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    نگارنده متن کمی اعوجاج دید هم دارد .از میان دوستداران خروج ازکشور برخی برای یکبار رفتن پول دارند که بروند که میروند و برگشتی در کار نیست. برخی پول دارند به اندازه کافی میروند و می آیند و باز همین را تکرار میکنند. برخی ندارند که بروند ولی تصمیم دارند که بروند و ماکیاولیستی میروند.هر سه دسته یا با محیط زندگی مشکل دارند یا با مردم یا با حکومت. ولی اینکه چرا برخی با برندحکومتی فرار میکنند حتما در تصمیمسازان و تصمیم گیران بدنه ورزشی حتما ضعفی در گزینش یا تعمدی در انتخاب یا فرایند اطلاعاتی و امنیتی در کار است و یا افرادی برا گزینش کم هستند و ناچارند اینگونه انتخاب کنند. زشت ترین نوع پناهندگی ورزشکاران متمول هستند
  • موسوی ها IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    خائن است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس