کد خبر 1514310
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد+ سند

در حالی که اظهارات مدیر رصدخانه مهاجرت درباره قطع بودجه این مرکز، حواشی مختلفی به‌همراه داشته، اسناد مالی نشان می‌دهد پرداختی‌ها به این رصدخانه انجام شده و ادعاهای مطرح‌شده توسط مدیر این مرکز صحت ندارد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر انتشار گفت‌وگوی بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت، در روزنامه اطلاعات حواشی متعددی در رسانه‌های فارسی‌زبان داخلی و خارجی به دنبال داشته است. نقل قول روزنامه اطلاعات و این رسانه‌ها به این گونه است که به دلیل صحبت‌های انتقادی او از وضعیت مهاجرت نخبگان حمایت از رصدخانه مهاجرت قطع شده است و قرار است این نهاد پژوهشی تعطیل شود.

کمی بعد، سیدرضا میرنظامی، رئیس پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، اخبار منتشر شده را تکذیب کرد و گفت: «جدیدترین وصولی رصدخانه مربوط به ۱۷ تیر امسال است که ۵۰۰ میلیون از معاونت دریافت کرده‌اند.»

وی در تفسیر گفته صلواتی تأکید کرد: «درباره فضای فیزیکی هم صرفاً بخشی از فضای مازاد رصدخانه به صورت موقت و با اطلاع قبلی در اختیار تیم اجرایی کنفرانس سیاست‌گذاری قرار گرفته است و ساختمان محل فعالیت رصدخانه همچنان در اختیار آن‌ها بوده و خواهد بود. همچنین هیچ تصمیمی از طرف معاونت علمی برای لغو یا کاهش حمایت‌های مالی از فعالیت‌ ‌های رصدخانه اخذ نشده و به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد.»

بنا به پیگیری ها و اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری، این معاونت در حال حاضر هیچ تصمیمی جهت کاهش یا حذف حمایت‌ها از رصدخانه را ندارد و حتی بر لزوم افزایش دقت و کیفیت گزارش ها نیز تأکید کرده است.

رصدخانه در ۵ ماه گذشته طی چندین مرحله اعتبار بودجه و کمک مالی دریافت نموده است. مجموع دریافتی‌های این مرکز از معاونت در سال جاری و تنها در این ۵ ماه، به میزان ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و به اشکال مختلف بوده است.

ادعای قطع بودجه رصدخانه در حالی مطرح می‌شود که اخیرا و در ۲۸ خردادماه سال جاری، موافقت‌نامه همکاری به مبلغ ۲ میلیارد تومان با رصدخانه منعقد شده و بنا به اعلام معاونت علمی، به فاصله یک ماه از انعقاد آن، ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

جدیدترین پرداختی معاونت علمی و فناوری نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۷ تیرماه بوده که به حساب رصدخانه واریز شده است. همچنین طی نامه‌نگاری‌های حاضر قرار است که به زودی ۲۵۰ میلیون تومان دیگر نیز پرداخت گردد.

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

از طرفی، معاونت علمی و فناوری دو واریزی ۱۰۰ میلیون تومانی، یعنی مجموعا ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به رصدخانه و در پی اعلام نیاز فوری آن در تاریخ ۱۰ خردادماه پرداخت کرده است. این مبلغ طی درخواست مستقیم رئیس رصدخانه از معاونت علمی برای کمک بوده است.

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

ادعای قطع بودجه رصدخانه مهاجرت صحت ندارد +سند

با توجه به اطلاعات اعلامی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادعای قطع بودجه و حمایت مالی از رصدخانه نمی‌تواند صحت داشته باشد. علاوه بر این موافقت‌نامه جدید نیز برای همکاری منعقد شده است.

گفتنی است رصدخانه مهاجرت ایران، یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی است که مطالعه وضعیت مهاجرت ایرانیان را در دستور کار خود قرار دارد. این مرکز با همکاری پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    5 0
    پول الکی به این ها می دید که چی بشه؟ بعد می گید چرا کسری بودجه داریم چون مراکز بی بازده مثل این زیاد داریم. واقعا بازدهی این مرکز چی بوده؟ هیچی این همه پول می گیرند آخرش میگن دلیلش شرایط بد اقتصادی و تحریم ها است. خب این رو که همه می دونند دیگه چند میلیارد پول گرفتن می خواد؟! حداقل این پول رو بدبد دست چهار تا مهندس روی مهندسی معکوس یه محصول کار کنند یا بعنوان کمک هزینه واسه بدید به جوون هایی که دارند روی اختراع کار می کنند. اصلا از هوچی گری نترسید تعطیلش کنید بره.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 0
      سوختی
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      1 0
      اثر سوزشه این وراجی ات
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    4 1
    چند میلیارد پول گرفتن تا بگویند ریشه های مهاجرت چیه!!!!!!!!!!! تعطیلش کنید بره این مراکز الکی رو.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 4
      سوختی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس