کد خبر 1513947
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
هند

تنش‌آفرینی هندوها در محله مسلمانان و درگیری با آنان ۵ کشته برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، خشونت پس از عبور یک دسته از هندو از منطقه مسلمان‌نشین در ایالت هاریانا آغاز شد. خشونت تا عصر به گوروگرام هم سرایت کرد، که در آن یک مسجد به آتش کشیده و یک روحانی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. گوروگرام با دهلی نو مرز مشترک دارد و به عنوان یک مرکز تجاری که چندین شرکت چند ملیتی را در خود جای داده شناخته می‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات دولتی محلی گفتند که ۶۰ نفر دیگر از جمله ۱۰ پرسنل پلیس در این درگیری‌ها زخمی شدند. نهادهای رسمی دو ایالت اعلام کرده‌اند برای توقف خشونت‌ها با سران هر دو طرف دیدار کرده‌اند.

پس از به آتش کشیدن برخی خودروها در عصر دوشنبه، دستور منع آمدوشد در گوروگرام صادر شده و به مدارس و دانشکده‌ها دستور داده شده بودند تا روز سه شنبه تعطیل بمانند.

پلیس گوروگرام سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مهاجمان (که مسجد را به آتش کشیدند) شناسایی و چندین نفر از آن‌ها دستگیر شده‌اند. اینترنت نیز در ایالت قطع شده است.

گفتنی است مسلمانان بزرگترین اقلیت را در هند تشکیل می‌دهند، اما بعد از گذشته دهه‌ها آرامش نسبی، با روی کار آمدن حزب افراطی بهاریاتاجاناتا در این کشور، شعله‌های خشم هندوها افروخته شده و آنان به بهانه‌های مختلف از جمله ازدواج بین ادیانی، صدای اذان، ذبح گاو و نیز حجاب اسلامی به مسلمانان حمله می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    نقش جاسوسان بیگانه غربی مثل انگل های انگلیسی و امریکایی در تحریک و تفرقه افکنی را بوضوح میشود دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس