کد خبر 1513711
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
۷ استان عراق دمایی بالای ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد

گرمای هوا در عراق روز چهارشنبه به حدی بالا می‌رود که ۷ استان این کشور دمایی بیش از ۵۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ۷ استان عراق فردا چهارشنبه شاهد دمای هوای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. براساس اعلام اداره هواشناسی عراق، دمای هوا در استان‌های بصره، میسان، ذی قار و المثنی به ۵۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری رووداو، دمای هوا در استان دیوانیه به ۵۱ درجه و در نجف و واسط به ۵۰ درجه خواهد رسید. دمای هوای همچنین در استان‌های بابل، کربلا و دیالی هم به ۴۹ درجه، بغداد، صلاح الدین و کرکوک به ۴۸ درجه و در نینوا به ۴۷ و الانبار به ۴۶ درجه خواهد رسید. دمای هوای در اربیل ۴۵، در دهوک ۴۴ و در سلیمانیه ۴۳ درجه خواهد بود.

جهان گرم‌ترین روز از زمان شروع رکوردها را می‌بیند؛ دانشمندان هشدار می‌دهند که این رکورد می‌تواند در چند روز آینده دوباره شکسته شود، زیرا جولای می‌تواند گرم‌ترین ماه تاریخ باشد.

کارشناسان سوم جولای را رسماً گرم‌ترین روز در سراسر جهان اعلام کردند؛ رکورد دیگری که امسال شکسته شد. بر اساس داده‌های مرکز ملی پیش‌بینی محیط‌زیست دولت ایالات متحده (NCEP)، میانگین دمای جهانی در ۳ جولای به ۱۷.۰۱ درجه سانتی‌گراد رسید که از رکورد قبلی، ۱۶.۹۲ درجه سانتی‌گراد که در آگوست ۲۰۱۶ ثبت شده بود، فراتر رفت.

به گفته کارشناسان هواشناسی، جهان گرم‌ترین روز ثبت شده خود را تجربه کرده است. دانشمندان ترکیبی از تغییرات آب و هوایی و الگوی آب‌وهوایی ال نینو را مقصر این وضعیت دانسته‌اند و هشدارهایی مطرح کرده‌اند.

حتی قطب جنوب، که درحال حاضر در زمستان خود است، دمای غیرعادی بالایی را ثبت کرده است. به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ال نینو، ممکن است رکوردهای بیشتری در سال جاری شکسته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس