عصبانیت رژیم صهیونیستی از پخش فیلمی درباره یک زن شهادت طلب فلسطینی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، مرکز «ویلی براندت» آلمانی را به خاطر پخش فیلمی درباره یک زن فلسطینی مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق از پایگاه «عربی۲۱»، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه از مرکز «ویلی براندت» به خاطر تلاش برای پخش فیلمی درباره «لیلی خالد» زن شهادت طلب فلسطینی که اقدام به ربایش هواپیمای رژیم صهیونیستی کرده بود به شدت انتقاد کرد.

مرکز «ویلی براندت» که در زمینه آموزش و فرهنگ در قدس فعالیت می کند و از سوی دولت آلمان حمایت می شود، از مخاطبان خود خواسته بود که برای مشاهده داستان «لیلی خالد» رباینده فلسطینی هواپیمای اسرائیلی در این مرکز حضور یابند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام مرکز ویلی براندت را محکوم و اعلام کرد که پخش فیلمی درباره یک هواپیما ربا به تکرار این حوادث در آینده منجر می شود.

این موسسه آلمانی پس از انتقاد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، برنامه خود را برای پخش داستان زندگی لیلی خالد لغو و اعلام کرد که برگزاری این برنامه به معنای موافقت با دیدگاه های لیلی خالد نبود.

«لیلی خالد» زن شهادت طلب فلسطینی در سال ۱۹۶۹ میلادی یک هواپیمای آمریکایی را که در مسیر رم به آتن در پرواز بود را ربود و خلبان ها را مجبور کرد که هواپیما را در سوریه به زمین بنشانند.

همه مسافران این هواپیما یک روز بعد آزاد شدند و مسافران صهیونیست آن سه ماه در زندان های سوریه ماندند و پس از آن در عملیات تبادل با اسیران آزاد شدند.

لیلی خالد یک سال بعد در سال ۱۹۷۰ در عملیات ربایش یک هواپیمای اسرائیلی در مسیر تل آویو به نیویورک شرکت کرد که با شکست روبه‌رو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس