رئیسی: رسانه‌ها ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته را برای ایرانیان مقیم خارج به تصویر بکشند

رئیس‌جمهور از رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی خواست ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته و فناور و جایگاه علمی و فناوری کشور را خاصه برای نسلی از ایرانیان که شناخت کمتری از ظرفیت‌های کشور دارند، بیش از گذشته به تصویر بکشند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه (4 مرداد) در نشست شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت هموطنان مقیم خارج از کشور را مهم دانست و با تأکید بر رسیدگی جدی به مشکلات مربوط به تردد و موضوعات کنسولی و همچنین برنامه‌ریزی برای بازگشت ایرانیان به وطن، دبیرخانه این شورا را به تسریع در اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل مسائل آنان مکلف کرد.

رئیس‌جمهور همچنین ضمن تقدیر از کارهای انجام شده، با ناکافی دانستن اقدامات به‌عمل آمده برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور، بر ضرورت کار جهادی و تحولی برای رفع موانع موجود در این مسیر تأکید کرد.

وی، تلاش دولت در تدوین بسته وحدت‌آفرین، در امتداد تدابیر رهبر معظم انقلاب در عفو گسترده سال قبل و بسترسازی برای مراجعت بدون دغدغه ایرانیان به کشور را مصداقی از رویکرد تحولی دولت مردمی خواند و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را به خدمت شبانه‌روزی به هموطنان و ایجاد گشایش در گره‌های اداری و اجرایی آنان فراخواند.

رئیس‌جمهور، ایرانیان؛ به‌ویژه نخبگان را سرمایه‌های انسانی ایران اسلامی در خارج از مرزها دانست و از رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی خواست ظرفیت‌های بزرگ ایران پیشرفته و فناور و جایگاه علمی و فناوری کشور را خاصه برای نسلی از ایرانیان که شناخت کمتری از ظرفیت‌های کشور دارند، بیش از گذشته به تصویر بکشند.

رئیسی با بیان اینکه مشکل و دغدغه هر یک از ایرانیان خارج از کشور باید مسئله و دغدغه ما باشد، گفت: دبیرخانه شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور وظیفه دارد با توجه به عوامل مؤثر در حفظ هویت ایرانیان، مسائل این بخش از جمعیت ایران بزرگ و عزیز را در سایر قوا نیز دنبال کرده و به نتیجه برساند.

در ابتدای این جلسه، وزیر امور خارجه و دبیر شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 6
    ابراهیم بت شکن🤓✌️بت انحصار را بشکن!
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    6 0
    مثلا چکار کنن در ایران؟ همه چی انحصاراتیه! لیست سهامداران را بنویس.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 0
    نسل اول معاف خدمت بشن 🤓✌️
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    8 0
    پول بورس رو پس بده دولت انقلابی !
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 0
    ایران پیشرفته!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    10 2
    ایرانیای اینجارو از همه چی بی نیاز کردی الان نوبت اونوره؟
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      1 0
      دولت رئیسی به اندازه ۴۰ سال زمینه پیشرفت رو فراهم کرده، اهل دانش و فن متوجه میشه اما برخی عوام کج فهم و برخی مغرض عوضی هرگز نمیفهمند.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 2
      اینور همه رو چاپیدن👻حالا نوبت اونوره
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      یک بخش درامد نفتی و گازی غیرمستقیم صرف خدمات دهی عمومی مردم ایران میشه. یک بخش دیگه اش صرف دادن یارانه ها. دیگه مثلا چکار باید بکنن که نکردن؟ توکشورهای اروپایی مردم با کار سخت خودشون درامد کسب میکنن. ازشون دولتشون 50 درصد مالیات میگیره دوباره صرف خدمات دهی عمومی میکنه.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    8 1
    تمام مشکلات ایرانیان داخل کشور حل شد حالا دنبال حل مشکلات خارج نشینانه!
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 0
    به نظرم میخواهید معین و شهرام شپره و بهروز وثوقی را به ایران بیارید بد هم نیست اینها مثل مجاهد ها خیانت و جنایت که نکردند فکر کنم از خیلی از سلبریتی های دوزاری داخلی نسبت به ایران و وطن مشتاقترند.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    5 3
    شما خیلی زرنگی به داد ایرانیان گرفتار در داخل کشور برس اونایی که تونستن از اینجا فرار کنن وضعشون خیلی بهتر از ماهاست
    • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 0
      پیشداوری پشت پیشداوری! از کجا میدونی وضع مالی همه شون تاب و خوبه؟ گول ظواهر رو لطفا نخرید! بعضی از اینور آبی ها میان ایران پوزهای عجیب غریب میدن ! خاک تو سرشون ! درحالی که اونور اب مستاجراند و بیمه اجتماعی بخور و نمیر میگیرن! اه ندارند با سودا سر کنن!آومدن ایران همانا و از دست دادن این آب باریکه همانا! یکدسته تو ایران خوشحال باشن که ایندسته فقیر و بی چیز خوبه ایران نمیان وگرنه یارانه شما کم میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس