بذرپاش: هر ماه یک پروژه حمل و نقل در کشور افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی توجه به زیرساخت‌های حمل و نقلی شرق کشور را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هر ماه یک پروژه حمل و نقل در کشور افتتاح می شود.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۴مردادماه) در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت:‌اگر روسای جمهور ایران و آذربایجان توافق کنند ظرف ۴ ماه پایانه مرزی آستارا-چای به بهره برداری خواهد رسید. یکی از برنامه های دولت تکمیل کریدور زمینی شمال - جنوب در شرق کشور است.

وی افزود: برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی با استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است تا حمل بار در این مسیر دو برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین نشست اقتصادی ایران و آذربایجان پس از ماجرای سفارت باکو، هفته پیش برگزار شد.هفته آینده رئیس کمیسیون مشترک سوریه به همراه هیات اقتصادی به ایران می آیند.

وی گفت: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای اتمام مسیر برگشت آزادراه تهراه-شمال مورد نیاز است.قرارداد قطعه سوم آزادراه تهران-شمال که سخت ترین و طولانی ترین قطعه است ظرف یک ماه آینده منعقد شده و کار اجرایی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۳۰ کیلومتر آخر شهریورماه افتتاح می شود. صرفه جویی ناشی از افتتاح این آزادراه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال است.خط ریلی رشت-کاسپین که به دریا وصل می شود ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این روزها روند کار کمیسیون‌های مشترک رونق خوبی گرفته است و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

بذرپاش همچنین گفت: در پردیس ده‌هزار واحد مسکن مهر که از سال‌های دور باقی مانده بود به مردم تقدیم خواهد شد و ۲۸۰۰ واحد نیز در شهر پرند به مردم تقدیم خواهد شد.

وی افزود: ۱۶۰۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تقدیم شد. ۷۰ هزار نفر در در سایت ثبت نام کردند و مشمول این طرح شدند.

وی تصریح کرد: قیمت مسکن بدون هیچ دلیل منطقی افزایش قیمت داشته است که دلیلش سوداگری بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن یکی از رها شده‌ترین بازارها در کشور است و هیچ سقف و کفی در قیمت خرید و فروش و اجاره وجود ندارد. در همین راستا ورود کردیم و با همکاری دستگاه نظارتی بیش از ۲۸۰۰ مشاور املاک پلمب شدند.

وی افزود: به گفته آمار بانک مرکزی قیمت مسکن در تهران آمار کاهشی داشته است و همه تلاش خود را می‌کنیم این روند ادامه‌دار باشد.

بذرپاش در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای خدمت رسانی در اربعین گفت: جلسات اربعین با حضور رئیس جمهور تشکیل شده است و همچنین جلسات مفصلی در وزارت راه برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    به امید روزی که هفتهای یک بنگاه باکلمه. الابرکتا..؟بسته شود...‌‌امضااصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس